preskoči na sadržaj

Osnovna škola Jagode Truhelke Osijek

Vijesti

Zero Waste radionica i Mikroplastika u zubnoj pasti

Autor: Irena Bando, 12. 12. 2023.

Učenici 6.a,b,c razreda na satima prirode u sklopu nastavne cjeline Pojave i promjene u prirodi s učiteljicom prirode Vesnom Ovničević učili su o promjenama u prirodi koje uzrokuje čovjek, te su proveli dvije aktivnosti: praktičan rad Mikroplastika u zubnoj pasti i radionicu Zero Waste, o konceptu života sa što manje otpada..Radionica je proizašla iz aktivnosti odrađenih na seminaru "Environmental Stewardship: How to Reconnect with nature" (Upravljanje okolišem: Kako se ponovo povezati s prirodom), u Firenci u Italiji u sklopu Erasmus+ akreditacije.

Učenici 6.a,b,c razreda na satima prirode u sklopu nastavne cjeline Pojave i promjene u prirodi s učiteljicom prirode Vesnom Ovničević učili su o promjenama u prirodi koje uzrokuje čovjek, te su proveli dvije aktivnosti: praktičan rad Mikroplastika u zubnoj pasti i radionicu Zero Waste, o konceptu života sa što manje otpada..Radionica je proizašla iz aktivnosti odrađenih na seminaru "Environmental Stewardship: How to Reconnect with nature" (Upravljanje okolišem: Kako se ponovo povezati s prirodom), u Firenci u Italiji u sklopu Erasmus+ akreditacije.

 

 

Temeljni ishod ovih aktivnosti bio je da učenik raspravlja o važnosti održavanja uravnoteženog stanja u prirodi i uzrocima njegova narušavanja (OŠ PRI B.6.2.), a ishodi međupredmetnih očekivanja bili su vezani uz održivi razvoj (objašnjava povezanost ekonomskih aktivnosti sa stanjem u okolišu i društvu (odr A.3.4); prosuđuje kako različiti oblici djelovanja utječu na održivi razvoj (odr B.3.1.); sudjeluje u aktivnostima koje promiču održivi razvoj u školi, lokalnoj zajednici i šire (odr B.3.2.).


Praktičan rad svaki učenik je proveo samostalno, proučavajući za vrijeme pokusa koliko se mikroplastike nalazi u količini zubne paste s mikrogranulama dovoljnoj za jedno pranje zuba. Nakon provedenog pokusa, učenici su donosili zaključke o problemu mikroplastike, njezinom širenju te o nemogućnosti uklanjanja mikroplastike raširene u ekosustavu.


Na početku radionice Zero Waste koncept života s manje otpada, učiteljica je objasnila učenicima skup praksi čiji je cilj izbjegavanje što većeg otpada. Svaki je učenik zatim navodio za svoje osobno okruženje u kojem živi kako se odgovorno ponašati i što možemo učiniti prema 5 koncepata zero waste (Refuse – odbiti ono što nam ne treba; Reduce – smanjiti ono što nam je potrebno; Reuse – ponovo upotrijebiti ono što konzumiramo; Recycle – reciklirati ono što ne možemo odbiti, smanjiti ili ponovo upotrijebiti; Rot – istruliti, tj. kompostirati). Nakon pojedinačnog zapisivanja ideja, učenici su u manjim skupinama međusobno razmjenjivali ideje, iskustva i aktivno raspravljali o navedenim konceptima te su izrađivali mini plakate koje su jedni drugima prezentirali. Na kraju prezentiranja svih mini plakata i iznošenja svih ideja, učenici su izradili jedan veliki razredni plakat na kojem su prikazali navedenih 5 koncepata i konkretne prijedloge i ideje koje oni kao pojedinci mogu primijeniti kako bi pridonijeli smanjenju otpada u svom okruženju u kojem se svakodnevno kreću i nalaze.

Učenici su se ovim aktivnostima osvijestili koliko oni sami mogu doprinijeti očuvanju okoliša te prepoznali važnosti očuvanja prirode te su se dodatno educirali o temama
očuvanja okoliša, životu u skladu s prirodom te zdravom životu.

Vesna Ovničević, nastavnica prirode




Udžbenici
Lista linkova je prazna
Oglasna ploča
Školski jelovnik
Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
Brojač posjeta
Ispis statistike od 7. 10. 2011.

Ukupno: 423998
Kalendar
« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji

Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja
CMS za škole logo
Osnovna škola Jagode Truhelke Osijek / Crkvena 23, HR-31000 Osijek / os-jtruhelke-os.skole.hr / ured@os-jtruhelke-os.skole.hr
preskoči na navigaciju