Recikliranje poezije: visoka kultura vs pop(ularna) kultura
Autor: Višnja Cvek, 23. 5. 2023.
Isprepleteni ishodi triju područja s četirima jezičnim djelatnostima - primjer dobre prakse Za studente hrvatskoga jezika na Školskoj praksi s učenicima osmoga razreda održan je ogledni dvosat. Prikazalo se kako je poželjno i moguće na jednom dvosatu povezati i ostvariti ishode iz triju nastavnih područja predmeta Hrvatski jezik. U ostvarivanju predviđenih ishoda koristile su se sve četiri jezične djelatnosti - čitanje, pisanje, slušanje i govorenje.
Ishodi na razini predmetnoga kurikuluma:
OŠ HJ A.8.1. Učenik govori i razgovara u skladu sa svrhom govorenja i sudjeluje u planiranoj raspravi
- primjenjuje vještine razgovora u skupini
- izlaže na zadanu/odabranu temu jasno i sustavno
- sudjeluje u spontanoj raspravi
OŠ HJ A.8.2. Učenik sluša tekst, prosuđuje značenje teksta i i povezuje ga sa stečenim znanjem i iskustvom
- procjenjuje podatke iz slušanoga teksta
- prosuđuje slušani tekst i proširuje njegovo značenje na temelju stečenoga znanja i iskustva
OŠ HJ B.8.1. Učenik obrazlaže odnos proživljenoga iskustva i iskustva stečenoga čitanjem književnih tekstova.
- uspoređuje književne tekstove istoga ili različitih autora, iste književne vrste i tematike
- izražava vlastitu procjenu etičke, estetske i idejne razine književnoga teksta
- uspoređuje književni tekst s njegovim prilagodbama u drugim medijima
OŠ HJ B.8.2. Učenik interpretira književni tekst na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti
- obrazlaže važnost osobnog i društvenog konteksta i odnosa s drugim tekstovima za cjelovitije razumijevanje književnoga teksta
OŠ HJ B.8.4. Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta.
- oblikuje uratke u kojima dolazi do izražaja kreativnost, originalnost i stvaralačko mišljenje na temelju usvojenih jezičnih vještina
OŠ HJ C.8.2. Učenik prosuđuje popularnokulturne tekstove s obzirom na književni kontekst i kontekst ostalih umjetnosti
- uspoređuje popularnu kulturu s tzv. visokom kulturom na poznatim primjerima iz književnosti ili drugih umjetnosti.
Povezanost s međupredmetnim temama
Osobni i socijalni razvoj
A.3.1. Razvija sliku o sebi.
A.3.3. Razvija osobne potencijale.
B.3.2. Razvija komunikacijske kompetencije i uvažavajuće odnose s drugim
B.3.4. Suradnički uči i radi u timu.
Učiti kako učiti
A.3.3. Učenik samostalno oblikuje svoje ideje i kreativno pristupa rješavanju problema.
D.3.2. Učenik ostvaruje dobru komunikaciju s drugima i uspješno surađuje s drugima
Opis aktivnosti
- aktivnost – Kultura je…
- učenici izrađuju zajednički grozd s polaznom riječi - kultura
- prisjećaju se pojedinosti vezanih uz zadani pojam
- razgovaraju o različitim kontekstima u koji su doveli zadani pojam.
- aktivnost – Slušamo i procjenjujemo
- učenici usmjereno slušaju radijski prilog o vrstama kultura (anketa)
(https://edutorij.e-skole.hr/razlikujemo tekstove popularne i visoke kulture)
- procjenjuje podatke iz slušanoga teksta
- komentiraju njegovo značenje na temelju stečenoga znanja i iskustva.
- aktivnost – Kulturni na različite načine
- učenici usmjereno slušaju pjesmu Sergeja Jesenjina, Pismo majci i Mama ŠČ Leta 3
(Sergej Jesenjin, Pismo majci (zvučni zapis na e-sferi)
Let 3, Mama ŠČ https://www.youtube.com/)
- uspoređuju poslušano (sličnosti i razlike) i procjenjuju je li i po čemu riječ o popularnoj ili tzv. visokoj kulturu
- uspoređuju svoje zaključke s mišljenjem AI o temi.
- aktivnost – Recikliranje poezije
- učenici se upoznaju s književnom formom centona
- u skupinama čitaju pjesme različitih autora (književnika i tekstopisaca)
- razvrstavaju ponuđene pjesme prema kulturi kojoj pripadaju
- uspoređuju ih na temelju teme, stila, jezičnog izraza
- izdvajaju i izrezuju riječi i stihove iz ponuđenih pjesama oblikujući svoju pjesmu (centon) i lijepe je na predviđeni papir
- istražuju Bob Dylana kao rock glazbenika, pjesnika i dobitnika Nobelove nagrada
- izvode zaključak o mogućnosti „prelaska“ teksta popularne kulture u tekst visoke kulture
- svoju novostvorenu pjesmu svrstavaju u izabranu kulturu i obrazlažu svoj izbor
- pišu sažetak o zaključcima
- pripremaju izlaganje prema zadanim smjernicama.
- aktivnost – Obilazak galerije
- učenici čitaju svoje pjesme i stavljaju ih na pano
- izlažu svoje zaključke prema zadanim smjernicama
- obilaze galeriju
- komentiraju uratke drugih učenika pišući komentare na samoljepljive papiriće koje stavljaju uz izabrane radove
- izvode zaključak o visokoj i pop kulturi
- aktivnost – Dovrši misao
- učenici dovršavaju započetu misao Danas sam naučio….
U galeriji se mogu pogledati fotografije i učenički radovi.
Vlatka Bosutić - Cvijić, prof.
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
Ukupno: 423739
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |