preskoči na sadržaj

Osnovna škola Jagode Truhelke Osijek

Vijesti

Sati Hrvatskoga jezika s naglaskom na razvijanju vještina slušanja u 8. razredu - primjer dobre prakse

Autor: Višnja Cvek, 4. 5. 2022.

Trajanje aktivnosti: 2 sata

 

Odgojno-obrazovni ishodi na razini predmetnoga kurikula:

OŠ HJ A.8.2. Učenik sluša tekst, prosuđuje značenje teksta i povezuje ga sa stečenim znanjem i iskustvom.

- sluša tekst u različite svrhe

- procjenjuje slušani tekst

- sintetizira sadržaj slušanoga teksta

-  objašnjava značenje riječi iz slušanoga teksta

- proširuje značenje slušanoga teksta

 

OŠ HJ A.8.1. Učenik govori i razgovara u skladu sa svrhom govorenja i sudjeluje u planiranoj raspravi.

- primjenjuje vještine razgovora u skupini

- raspravlja spontano

- razgovijetno govori primjenjujući govorne vrednote

- izbjegava pogreške u govoru

- uživljava se u sadržaj govoreći s uvjerenjem

 

Podishodi:

OŠ HJ A.8.6., OŠ HJ B.8.2., OŠ HJ B. 8.4., OŠ HJ C.8.1.

 

Odgojno-obrazovni ishodi na razini aktivnosti:

- usmjereno slušati sadržaj videozapisa radi zauzimanja osobnoga stava

- iskazati svoje mišljenje u digitalnom alatu mentimetar

- slušati tekst koji učiteljica čita

- popunjavati tablicu predviđanja – predviđati, procjenjivati, sintetizirati slušano

- usporediti u paru podatke iz tablice predviđanja

- izvijestiti o rezultatima razmjene informacija

- provjeriti razumijevanje slušanoga teksta zadatcima različitih tipova

- usporediti rješenja zadataka s ostalim učenicima

- igrati uloge u aktivnosti tunel misli

- ponoviti sadržaje učenja o raspravi s pomoću prezentacije

- gledati, uz moguće bilježenje, prilog iz TV emisije kao podlogu za raspravu

- raspravljati na zadanu temu

- izvesti zaključak rasprave

- samovrednovati rad

 

Povezanost s međupredmetnim temama

Građanski odgoj i obrazovanje

Goo A. 3.4. Promiče pravo na obrazovanje i pravo na rad

Osobni i socijalni razvoj

osr A.3.1. Razvija sliku o sebi.

osr A.3.2. Razvija osobne potencijale.

osr B.3.1. Obrazlaže i uvažava potrebe i osjećaje drugih.

osr B.3.2. Razvija komunikacijske kompetencije i uvažavajuće odnose među drugima.

Učiti kako učiti

uku A.3.4. Učenik kritički promišlja i vrednuje ideje uz podršku učitelja.

Informacijsko-komunikacijskka tehnologija

Ikt A.3.2. Učenik se samostalno koristi raznim uređajima i programima.

 

OPIS AKTIVNOSTI

1. aktivnost – Tipovi roditelja – videozapis i izražavanje mišljenja u Mentimetru (7 min)

https://www.e-sfera.hr/dodatni-digitalni-sadrzaji/162dd1bf-0c36-4936-a91f-4a47dc019759/

 

  • Učenici zaključuju na temelju osobnoga iskustva kako svi roditelji nisu isti.
  • Usmjereno slušaju i gledaju videozapis o tipovima roditelja kako bi zaključili kojemu tipu roditelja pripadaju njihovi roditelji.
  • Izražavaju svoj zaključak u digitalnom alatu Mentimetar.

 

https://www.mentimeter.com/s/1a4328d8f2b63d51e90aaa361b49d5dd/351eb2898466/edit

 

2. aktivnost – čitanje s tablicom predviđanja (18 min)

Sanja Pilić, Matematika – ljuta si k'o paprika

  • Učitelj najavljuje tekst o tipu učenika i roditelja.
  • Učitelj dijeli učenicima predložak tablice predviđanja i objašnjava postupak popunjavanja.
  • Učenici popunjavaju tablicu predviđanja prema onomu što čuju.
  • Učenici usmeno razmjenjuju napisano u paru.
  • Učenici izvješćuju o razmjeni podataka iz tablice predviđanja.

 

3. aktivnost: Razumijem što slušam – nastavni listić (5 min)

  • Učenici rješavaju različite tipove zadataka na nastavnom listiću.
  • Učenici čitaju svoje odgovore, uspoređuju i komentiraju svoja rješenja.

 

4. aktivnost – Tunel misli (10 min)

  • Učenici se stavljaju u ulogu misli glavnoga lika i  predstavljaju njegove osobine, podsvijest, poruke (ne)prijatelja…
  • Učenici tijelima stvaraju tunel kroz koji prolazi glavni lik i sluša svoje misli. On ih sažima na kraju tunela i zaključuje kakva je osoba.

 

5. aktivnost – Uvod u raspravu

  • Učenici iskazuju svoje mišljenje o problemskom pitanju – Je li učenik, poput Luke, luzer ako ima prosjek ocjena 4,4?

a) Ponavljam prema sažetku  (3 min)

Učenici usmeno ponavljaju sadržaje učenja o raspravi.

b) Imamo problem! (10 min)

  • Učenici gledaju prilog iz televizijske emisije Provjereno.

https://dnevnik.hr/vijesti/hrvatska/provjereno-sve-je-vise-ucenika-s-najboljim-prosjekom-pa-ne-mogu-svi-upisati-zeljenu-srednju-skolu-jer-je-navala-na-gimnazije---657012.html

 

6. aktivnost – Raspravljamo na zadanu temu (20 min)

  • Učitelj predstavlja učenicima tezu za raspravu:

Trebaju li ocjene biti najvažniji uvjet za upis u srednju školu?

  • Učenici zauzimaju stav i dijele se u afirmacijsku i negacijsku skupinu.
  • Učenici u skupini izabiru predstavnika koji daje uvodnu riječ.
  • Učenici raspravljaju argumentirano poštujući uljudnu komunikaciju i redoslijed izlaganja.
  • Učenici – predstavnici u ime skupine sažimaju argumente i izvode zaključak.

 

7. aktivnost – Samovrednujem svoj današnji rad  (7 min)

Učenici samovrednuju nastavne sate (semafor uspješnsti rada)

 

 

Vrednovanje za učenje:

- učitelj upućuje učenike u aktivnosti

- učitelj potiče i prati aktivnost učenika

- učitelj povratno informira učenike o uspješnosti rješavanja pojedinih zadataka tijekom rješavanja i nakon njihova završetka.

Vrednovanje kao učenje:

- učenici komentiraju i uspoređuju svoje uratke

- učenici samovrednuju rad na satu.

Vrednovanje naučenoga:

- učitelj može vrednovati aktivnost učenika tijekom provedbe pojedinih aktivnosti

- učitelj može vrednovati argumentiranu raspravu učenika.

 

Ovakvim cjelovitim satima usmjerenim na djelatnosti slušanja i govorenja učenici razvijaju komunikacijske kompetencije i uče se aktivnom slušanju.

Učenici vole raspravljačke oblike nastave i rado sudjeluju u njima poštujući pravila vođenja rasprave i argumentirano dokazujući svoj stav.

Vjekoslava Hrastović

učiteljica Hrvatskoga jezika




Udžbenici
Lista linkova je prazna
Oglasna ploča
Školski jelovnik
Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
Brojač posjeta
Ispis statistike od 7. 10. 2011.

Ukupno: 423828
Kalendar
« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji

Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja
CMS za škole logo
Osnovna škola Jagode Truhelke Osijek / Crkvena 23, HR-31000 Osijek / os-jtruhelke-os.skole.hr / ured@os-jtruhelke-os.skole.hr
preskoči na navigaciju