Sati Hrvatskoga jezika s naglaskom na razvijanju vještina slušanja u 8. razredu - primjer dobre prakse
Autor: Višnja Cvek, 4. 5. 2022.
Trajanje aktivnosti: 2 sata
Odgojno-obrazovni ishodi na razini predmetnoga kurikula:
OŠ HJ A.8.2. Učenik sluša tekst, prosuđuje značenje teksta i povezuje ga sa stečenim znanjem i iskustvom.
- sluša tekst u različite svrhe
- procjenjuje slušani tekst
- sintetizira sadržaj slušanoga teksta
- objašnjava značenje riječi iz slušanoga teksta
- proširuje značenje slušanoga teksta
OŠ HJ A.8.1. Učenik govori i razgovara u skladu sa svrhom govorenja i sudjeluje u planiranoj raspravi.
- primjenjuje vještine razgovora u skupini
- raspravlja spontano
- razgovijetno govori primjenjujući govorne vrednote
- izbjegava pogreške u govoru
- uživljava se u sadržaj govoreći s uvjerenjem
Podishodi:
OŠ HJ A.8.6., OŠ HJ B.8.2., OŠ HJ B. 8.4., OŠ HJ C.8.1.
Odgojno-obrazovni ishodi na razini aktivnosti:
- usmjereno slušati sadržaj videozapisa radi zauzimanja osobnoga stava
- iskazati svoje mišljenje u digitalnom alatu mentimetar
- slušati tekst koji učiteljica čita
- popunjavati tablicu predviđanja – predviđati, procjenjivati, sintetizirati slušano
- usporediti u paru podatke iz tablice predviđanja
- izvijestiti o rezultatima razmjene informacija
- provjeriti razumijevanje slušanoga teksta zadatcima različitih tipova
- usporediti rješenja zadataka s ostalim učenicima
- igrati uloge u aktivnosti tunel misli
- ponoviti sadržaje učenja o raspravi s pomoću prezentacije
- gledati, uz moguće bilježenje, prilog iz TV emisije kao podlogu za raspravu
- raspravljati na zadanu temu
- izvesti zaključak rasprave
- samovrednovati rad
Povezanost s međupredmetnim temama
Građanski odgoj i obrazovanje
Goo A. 3.4. Promiče pravo na obrazovanje i pravo na rad
Osobni i socijalni razvoj
osr A.3.1. Razvija sliku o sebi.
osr A.3.2. Razvija osobne potencijale.
osr B.3.1. Obrazlaže i uvažava potrebe i osjećaje drugih.
osr B.3.2. Razvija komunikacijske kompetencije i uvažavajuće odnose među drugima.
Učiti kako učiti
uku A.3.4. Učenik kritički promišlja i vrednuje ideje uz podršku učitelja.
Informacijsko-komunikacijskka tehnologija
Ikt A.3.2. Učenik se samostalno koristi raznim uređajima i programima.
OPIS AKTIVNOSTI
1. aktivnost – Tipovi roditelja – videozapis i izražavanje mišljenja u Mentimetru (7 min)
https://www.e-sfera.hr/dodatni-digitalni-sadrzaji/162dd1bf-0c36-4936-a91f-4a47dc019759/
- Učenici zaključuju na temelju osobnoga iskustva kako svi roditelji nisu isti.
- Usmjereno slušaju i gledaju videozapis o tipovima roditelja kako bi zaključili kojemu tipu roditelja pripadaju njihovi roditelji.
- Izražavaju svoj zaključak u digitalnom alatu Mentimetar.
https://www.mentimeter.com/s/1a4328d8f2b63d51e90aaa361b49d5dd/351eb2898466/edit
2. aktivnost – čitanje s tablicom predviđanja (18 min)
Sanja Pilić, Matematika – ljuta si k'o paprika
- Učitelj najavljuje tekst o tipu učenika i roditelja.
- Učitelj dijeli učenicima predložak tablice predviđanja i objašnjava postupak popunjavanja.
- Učenici popunjavaju tablicu predviđanja prema onomu što čuju.
- Učenici usmeno razmjenjuju napisano u paru.
- Učenici izvješćuju o razmjeni podataka iz tablice predviđanja.
3. aktivnost: Razumijem što slušam – nastavni listić (5 min)
- Učenici rješavaju različite tipove zadataka na nastavnom listiću.
- Učenici čitaju svoje odgovore, uspoređuju i komentiraju svoja rješenja.
4. aktivnost – Tunel misli (10 min)
- Učenici se stavljaju u ulogu misli glavnoga lika i predstavljaju njegove osobine, podsvijest, poruke (ne)prijatelja…
- Učenici tijelima stvaraju tunel kroz koji prolazi glavni lik i sluša svoje misli. On ih sažima na kraju tunela i zaključuje kakva je osoba.
5. aktivnost – Uvod u raspravu
- Učenici iskazuju svoje mišljenje o problemskom pitanju – Je li učenik, poput Luke, luzer ako ima prosjek ocjena 4,4?
a) Ponavljam prema sažetku (3 min)
Učenici usmeno ponavljaju sadržaje učenja o raspravi.
- Učenici gledaju prilog iz televizijske emisije Provjereno.
https://dnevnik.hr/vijesti/hrvatska/provjereno-sve-je-vise-ucenika-s-najboljim-prosjekom-pa-ne-mogu-svi-upisati-zeljenu-srednju-skolu-jer-je-navala-na-gimnazije---657012.html
6. aktivnost – Raspravljamo na zadanu temu (20 min)
- Učitelj predstavlja učenicima tezu za raspravu:
Trebaju li ocjene biti najvažniji uvjet za upis u srednju školu?
- Učenici zauzimaju stav i dijele se u afirmacijsku i negacijsku skupinu.
- Učenici u skupini izabiru predstavnika koji daje uvodnu riječ.
- Učenici raspravljaju argumentirano poštujući uljudnu komunikaciju i redoslijed izlaganja.
- Učenici – predstavnici u ime skupine sažimaju argumente i izvode zaključak.
7. aktivnost – Samovrednujem svoj današnji rad (7 min)
Učenici samovrednuju nastavne sate (semafor uspješnsti rada)
Vrednovanje za učenje:
- učitelj upućuje učenike u aktivnosti
- učitelj potiče i prati aktivnost učenika
- učitelj povratno informira učenike o uspješnosti rješavanja pojedinih zadataka tijekom rješavanja i nakon njihova završetka.
Vrednovanje kao učenje:
- učenici komentiraju i uspoređuju svoje uratke
- učenici samovrednuju rad na satu.
Vrednovanje naučenoga:
- učitelj može vrednovati aktivnost učenika tijekom provedbe pojedinih aktivnosti
- učitelj može vrednovati argumentiranu raspravu učenika.
Ovakvim cjelovitim satima usmjerenim na djelatnosti slušanja i govorenja učenici razvijaju komunikacijske kompetencije i uče se aktivnom slušanju.
Učenici vole raspravljačke oblike nastave i rado sudjeluju u njima poštujući pravila vođenja rasprave i argumentirano dokazujući svoj stav.
Vjekoslava Hrastović
učiteljica Hrvatskoga jezika
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
Ukupno: 423828
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |