preskoči na sadržaj

Osnovna škola Jagode Truhelke Osijek

Vijesti

Sadržaji jezika 6. razreda i svakodnevni život primjer dobre prakse

Autor: Višnja Cvek, 29. 4. 2022.

Trajanje aktivnosti 1 sat.

 

Odgojno-obrazovni ishodi na razini predmetnoga kurikuluma

OŠ HJ A.6.5. Učenik oblikuje tekst i primjenjuje jezična znanja o promjenjivim vrstama riječi na oglednim i čestim primjerima.

    - upotrebljava u govoru i pismu glagolske oblike za izricanje vremena i načina

    - provodi (i gdje je potrebno bilježi) glasovne   promjene u riječima

OŠ HJ A. 6. 1. Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima.

- kratko izlaže na zadanu temu

 

  - razlikuje obrasce vođenja razgovora s obzirom na sugovornika, vrstu i svrhu razgovora

 

Odgojno-obrazovni ishodi na razini aktivnosti

  • izabrati najpreciznije glagole s pomoću kojih drugi učenik treba izvršiti zapovijedi
  • slušati i postupati prema uputama
  • čitati strip
  • argumentirano obrazlagati vlastiti stav koji je u vezi sa zapovijedima u svakodnevnom životu
  • čitati s bilježenjem tekst o imperativu
  • stvarati umnu mapu o imperativu i izlagati je pred drugim učenicima u galeriji umnih mapa
  • ponoviti stečena znanja o imperativu i pravilno ih primjenjivati u novim situacijama i svakodnevnom životu

 

Povezanost s međupredmetnim temama

  • uku A.3.3. Kreativno mišljenje – učenik samostalno oblikuje svoje ideje i kreativno pristupa rješavanju problema.
  • uku D.3.2. Učenik ostvaruje dobru komunikaciju s drugima, uspješno surađuje u različitim situacijama i spreman je zatražiti i ponuditi pomoć.
  • osr A.3.4. Upravlja svojim obrazovnim i profesionalnim putem.
  • osr B.3.2. Razvija komunikacijske kompetencije i uvažavajuće odnose s drugima.

 

aktivnosti učenika tijekom sata:

  1. aktivnostNapuni čašu vodom
  1. Učenici u paru izvršavaju zadatak. Jedan je učenik upravljač, drugi je robot. Učenik upravljač navodi učenika robota zapovijedima što treba napraviti kako bi praznu čašu sa stola napunio vodom iz obližnje slavine. Npr. pruži desnu ruku i uhvati čašu, okreni se za 180 stupnjeva, napravi 2 mala koraka. Pruži ruku s čašom prema slavini… Učenik robot ne može napraviti niti jednu kretnju koja mu nije izrečena.
  2. Učenici koji ne sudjeluju u aktivnosti slušaju i pokušavaju zapamtiti što više glagola kojima je izrečena zapovijed učeniku robotu.
  3. Učenici nabrajaju glagole koje su čuli, zaključuju kako je njima izrečena zapovijed.

 

  1. aktivnost Zapovijedi u stripu
  1. Učenici u paru čitaju tekst stripa Crne patke (udžbenik Naš hrvatski 6, str. 60.)
  2. Učenik obrazlaže zašto crna patka nije trebala ispuniti zapovijedi sugovornika u situaciji opisanoj u stripu.
  3. Učenik zaključuje izriče li se crveno otisnutim glagolima u stripu vrijeme ili način.
     
  1. aktivnostUsmjereno čitanje o imperativu insert metodom
  1. Učenik čita tekst o imperativu (udžbenik Naš hrvatski 6, str. 61./62.) i pri tomu na rubnici stavlja  znakove  ovisno o osobnom razumijevanju.

(znam, - različito od onog što znam, + novo, ? zbunjuje me. Znak se može odnositi na rečenicu, odlomak, shemu.)

  1. Učenik naglas komentira osobne zabilješke nakon čitanja. Dijelove označene upitnikom (zbunjuje me) objašnjava drugi učenik koji je to razumio ili učitelj/učiteljica, ako je svima nejasno.
     
  1. aktivnostUmna mapa o imperativu

Učenik izrađuje umnu mapu prema bilješkama koje su nastale usmjerenim čitanjem.
Umna mapa treba sadržavati:

  1. definiciju imperativa izrečenu ključnim riječima
  2. izricanja imperativa s primjerima, posebnosti – 1. os. jd., 3. os. jd./mn.
  3. stapanje glasa j s drugim glasom u imperativu – objasniti na primjeru

 

  1. aktivnostGalerija umnih mapa
    Učenici izlažu napravljene umne mape pokazujući drugima. Drugi učenici ih usmeno komentiraju (točnost podataka, oprimjeravanje, izgled, crteži…)
  2. aktivnost Zid s grafitima
    Učenik na zid prekriven bijelim velikim papirima bilježi činjenice, piše osobna mišljenja, crta, grafički prikazuje, povezuje svoje učenje s drugim predmetima ili životnim situacijama i slično. Sve što navodi mora biti povezano s imperativom.
  3. aktivnost –  Kolač s imperativima – domaća zadaća

Učenik treba napisati na papiru recept svojega omiljenoga kolača u kojemu će svi glagoli biti u imperativu.

 

Vrednovanje za učenje: zid s grafitima

Vrednovanje kao učenje: Vršnjačko vrednovanje  umne mape iz 4. aktivnosti prema zadanim sastavnicama.
 

Aktivnosti tijekom ovoga sata učinile su sat dinamičnim i dopadljivim učenicima. Učenici su tražili ponavljanje aktivnosti robot – upravitelj jer im je bila zabavna, ali su morali i paziti rabe li glagole kojima izriču zapovijedi. I najslabiji znanjem učenici su se trudili napisati na zidu s grafitima točne informacije o imperativu. Knjiga s receptima učenika u imperativu je uvezana i poklonjena razrednici, nakon analize ostvarenosti zadatka – analize imperativa u receptima.

Vjekoslava Hrastović

učiteljica Hrvatskoga jezika




Udžbenici
Lista linkova je prazna
Oglasna ploča
Školski jelovnik
Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
Brojač posjeta
Ispis statistike od 7. 10. 2011.

Ukupno: 423828
Kalendar
« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji

Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja
CMS za škole logo
Osnovna škola Jagode Truhelke Osijek / Crkvena 23, HR-31000 Osijek / os-jtruhelke-os.skole.hr / ured@os-jtruhelke-os.skole.hr
preskoči na navigaciju