preskoči na sadržaj

Osnovna škola Jagode Truhelke Osijek

Vijesti

Razvijam sliku o sebi i ne rugam se - primjer dobre prakse

Autor: Višnja Cvek, 18. 4. 2022.

Cilj sata je osvijestiti problem ruganja među mladima, ali i odraslima, i njegove posljedice ostvarujući različite ishode učenja. Učenicima se posebno svidjela radijska emisija koju su osmislili učenici te stavljanje u ulogu glavnih likova u metodičkom postupku vrući stolac. Iako je sadržaj radijske emisije brzo tekao, učenici s s lakoćom pokazali razumijevanje slušanoga

Trajanje aktivnosti: 1 sat

Odgojno-obrazovni ishodi na razini predmetnoga kurikula:

OŠ HJ A.6.2. Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta.

- razlikuje slušanje usmjereno na cjelovit sadržaj i njegovo razumijevanje i slušanje usmjereno na određene podatke ili poruke

- postavlja potpitanja o slušanom tekstu da bi pojasnio razumijevanje

- sažima podatke o slušanom tekstu u bilješke i objašnjava značenje teksta

- objašnjava značenje riječi iz slušanoga teksta

- proširuje značenje slušanoga teksta

 

OŠ HJ A.6.1. Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima

- razlikuje svrhe govorenja: osobna i javna

- razlikuje obrasce vođenja razgovora s obzirom na sugovornika

- uživljava se u sadržaj govoreći s uvjerenjem

 

Podishodi:

 OŠ HJ B.6.2., OŠ HJ B. 6.4., OŠ HJ C.6.1.

 

Odgojno-obrazovni ishodi na razini aktivnosti:

- usmjereno slušati radijsku emisiju o ruganju

- provjeriti razumijevanje slušanoga različitim tipovima zadataka

- slušati tekst koji učiteljica čita

- popunjavati tablicu predviđanja – predviđati, procjenjivati, sintetizirati slušano

- usporediti u paru podatke iz tablice predviđanja

- izvijestiti o rezultatima razmjene informacija

- analizirati postupke i osobine likove Filipa i Livije metodičkim postupkom vrući stolac

- izraditi parolu protiv ruganja izrečenu imperativom

- glasno predstaviti osmišljeni rad

- samovrednovati rad na satu

 

Povezanost s međupredmetnim temama

Građanski odgoj i obrazovanje

Goo A. 3.5. Promiče ravnopravnost spolova.

Osobni i socijalni razvoj

osr A.3.1. Razvija sliku o sebi.

osr A.3.2. Razvija osobne potencijale.

osr B.3.1. Obrazlaže i uvažava potrebe i osjećaje drugih.

osr B.3.2. Razvija komunikacijske kompetencije i uvažavajuće odnose među drugima.

Učiti kako učiti

uku A.3.4. Učenik kritički promišlja i vrednuje ideje uz podršku učitelja.

 

OPIS AKTIVNOSTI

  1. aktivnost – Narugala se rugalica rugalici – radijska emisija

 

https://www.youtube.com/watch?v=oEDrX5X4icI

  • Učenici usmjereno slušaju radijsku emisiju o ruganju.
  • Rješavaju zadatke različitih tipova kako bi provjerili razumijevanje slušanoga

 

 

  1. aktivnost – čitanje s tablicom predviđanja

Šime Storić, Filip + Livija

 

  • Učitelj najavljuje tekst o ruganju.
  • Učitelj dijeli učenicima predložak tablice predviđanja i objašnjava postupak popunjavanja.
  • Učenici popunjavaju tablicu predviđanja prema onomu što čuju.
  • Učenici usmeno razmjenjuju napisano u paru.
  • Učenici izvješćuju o razmjeni podataka iz tablice predviđanja.

 

3. aktivnost: Vrući stolac za Filipa i Liviju

  • Učenici analiziraju postupke i osobine Filipa i Livije
  • Učenici postavljaju pitanja Filipu ili Liviji o postupcima, osjećajima, osobinama koje su saznali u tekstu-povezuju tekst i sa radijskom emisijom

 

4. aktivnost – Parolom protiv ruganja

  • Učenici osmišljavaju parolu kojom će izraziti poruku protiv ruganja koristeći se pri tom imperativom.
  • Učenici javno iskazuju stav podizanjem parole!

 

5. aktivnost – aktivnost – Samovrednujem svoj današnji rad  (7 min)

Učenici samovrednuju nastavne sate (semafor uspješnosti rada)

 

Vrednovanje za učenje:

- učitelj upućuje učenike u aktivnosti

- učitelj potiče i prati aktivnost učenika

- učitelj povratno informira učenike o uspješnosti rješavanja pojedinih zadataka tijekom rješavanja i nakon njihova završetka.

Vrednovanje kao učenje:

- učenici komentiraju i uspoređuju svoje uratke

- učenici samovrednuju rad na satu

Vrednovanje naučenoga:

- učitelj može vrednovati aktivnost učenika tijekom provedbe pojedinih aktivnosti

 

PLAN PLOČE

Šime Storić, Filip Livija

LISTIĆ ZA SAMOVREDNOVANJE

SAMOPROCJENA USPJEŠNOSTI RADA NA KRAJU NASTAVNOG SATA

NL slušanje radijske emisije s razumijevanjem

 

  1. Koje su dvije teme emisije?

______________________                      __________________________

 

  1. Kada prestaje nestašluk i počinje zlostavljanje?

 

_______________________________________________________________________

 

  1. Tko je prvi stručni sugovornik voditeljima emisije?

 

_______________________________________________________________________

 

  1. Navedi dva uzroka ruganja, koja si čuo/čula u emisiji, a najvažnija su po tvom mišljenju.

 

__________________________________              _________________________________

 

  1. Tko su djeci učitelji ruganja?

________________________________________________________________________

 

  1. U kojoj je pjesmi iz emisije imperativom izrečena osnovna misao emisije?

 

__________________________________________________________________________

 

  1. Kojom je rečenicom izrečena poruka radijske emisije Narugala se rugalica rugalici?

 

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Šime Storić, Filip + Livija (tablica predviđanja)

Vjekoslava Hrastović

 




Udžbenici
Lista linkova je prazna
Oglasna ploča
Školski jelovnik
Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
Brojač posjeta
Ispis statistike od 7. 10. 2011.

Ukupno: 423828
Kalendar
« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji

Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja
CMS za škole logo
Osnovna škola Jagode Truhelke Osijek / Crkvena 23, HR-31000 Osijek / os-jtruhelke-os.skole.hr / ured@os-jtruhelke-os.skole.hr
preskoči na navigaciju