Razvijam sliku o sebi i ne rugam se - primjer dobre prakse
Autor: Višnja Cvek, 18. 4. 2022.
Cilj sata je osvijestiti problem ruganja među mladima, ali i odraslima, i njegove posljedice ostvarujući različite ishode učenja. Učenicima se posebno svidjela radijska emisija koju su osmislili učenici te stavljanje u ulogu glavnih likova u metodičkom postupku vrući stolac. Iako je sadržaj radijske emisije brzo tekao, učenici s s lakoćom pokazali razumijevanje slušanoga
Trajanje aktivnosti: 1 sat
Odgojno-obrazovni ishodi na razini predmetnoga kurikula:
OŠ HJ A.6.2. Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta.
- razlikuje slušanje usmjereno na cjelovit sadržaj i njegovo razumijevanje i slušanje usmjereno na određene podatke ili poruke
- postavlja potpitanja o slušanom tekstu da bi pojasnio razumijevanje
- sažima podatke o slušanom tekstu u bilješke i objašnjava značenje teksta
- objašnjava značenje riječi iz slušanoga teksta
- proširuje značenje slušanoga teksta
OŠ HJ A.6.1. Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima
- razlikuje svrhe govorenja: osobna i javna
- razlikuje obrasce vođenja razgovora s obzirom na sugovornika
- uživljava se u sadržaj govoreći s uvjerenjem
Podishodi:
OŠ HJ B.6.2., OŠ HJ B. 6.4., OŠ HJ C.6.1.
Odgojno-obrazovni ishodi na razini aktivnosti:
- usmjereno slušati radijsku emisiju o ruganju
- provjeriti razumijevanje slušanoga različitim tipovima zadataka
- slušati tekst koji učiteljica čita
- popunjavati tablicu predviđanja – predviđati, procjenjivati, sintetizirati slušano
- usporediti u paru podatke iz tablice predviđanja
- izvijestiti o rezultatima razmjene informacija
- analizirati postupke i osobine likove Filipa i Livije metodičkim postupkom vrući stolac
- izraditi parolu protiv ruganja izrečenu imperativom
- glasno predstaviti osmišljeni rad
- samovrednovati rad na satu
Povezanost s međupredmetnim temama
Građanski odgoj i obrazovanje
Goo A. 3.5. Promiče ravnopravnost spolova.
Osobni i socijalni razvoj
osr A.3.1. Razvija sliku o sebi.
osr A.3.2. Razvija osobne potencijale.
osr B.3.1. Obrazlaže i uvažava potrebe i osjećaje drugih.
osr B.3.2. Razvija komunikacijske kompetencije i uvažavajuće odnose među drugima.
Učiti kako učiti
uku A.3.4. Učenik kritički promišlja i vrednuje ideje uz podršku učitelja.
OPIS AKTIVNOSTI
- aktivnost – Narugala se rugalica rugalici – radijska emisija
https://www.youtube.com/watch?v=oEDrX5X4icI
- Učenici usmjereno slušaju radijsku emisiju o ruganju.
- Rješavaju zadatke različitih tipova kako bi provjerili razumijevanje slušanoga
- aktivnost – čitanje s tablicom predviđanja
Šime Storić, Filip + Livija
- Učitelj najavljuje tekst o ruganju.
- Učitelj dijeli učenicima predložak tablice predviđanja i objašnjava postupak popunjavanja.
- Učenici popunjavaju tablicu predviđanja prema onomu što čuju.
- Učenici usmeno razmjenjuju napisano u paru.
- Učenici izvješćuju o razmjeni podataka iz tablice predviđanja.
3. aktivnost: Vrući stolac za Filipa i Liviju
- Učenici analiziraju postupke i osobine Filipa i Livije
- Učenici postavljaju pitanja Filipu ili Liviji o postupcima, osjećajima, osobinama koje su saznali u tekstu-povezuju tekst i sa radijskom emisijom
4. aktivnost – Parolom protiv ruganja
- Učenici osmišljavaju parolu kojom će izraziti poruku protiv ruganja koristeći se pri tom imperativom.
- Učenici javno iskazuju stav podizanjem parole!
5. aktivnost – aktivnost – Samovrednujem svoj današnji rad (7 min)
Učenici samovrednuju nastavne sate (semafor uspješnosti rada)
Vrednovanje za učenje:
- učitelj upućuje učenike u aktivnosti
- učitelj potiče i prati aktivnost učenika
- učitelj povratno informira učenike o uspješnosti rješavanja pojedinih zadataka tijekom rješavanja i nakon njihova završetka.
Vrednovanje kao učenje:
- učenici komentiraju i uspoređuju svoje uratke
- učenici samovrednuju rad na satu
Vrednovanje naučenoga:
- učitelj može vrednovati aktivnost učenika tijekom provedbe pojedinih aktivnosti
PLAN PLOČE
Šime Storić, Filip Livija
LISTIĆ ZA SAMOVREDNOVANJE
SAMOPROCJENA USPJEŠNOSTI RADA NA KRAJU NASTAVNOG SATA
NL slušanje radijske emisije s razumijevanjem
- Koje su dvije teme emisije?
______________________ __________________________
- Kada prestaje nestašluk i počinje zlostavljanje?
_______________________________________________________________________
- Tko je prvi stručni sugovornik voditeljima emisije?
_______________________________________________________________________
- Navedi dva uzroka ruganja, koja si čuo/čula u emisiji, a najvažnija su po tvom mišljenju.
__________________________________ _________________________________
- Tko su djeci učitelji ruganja?
________________________________________________________________________
- U kojoj je pjesmi iz emisije imperativom izrečena osnovna misao emisije?
__________________________________________________________________________
- Kojom je rečenicom izrečena poruka radijske emisije Narugala se rugalica rugalici?
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Šime Storić, Filip + Livija (tablica predviđanja)
Vjekoslava Hrastović
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
Ukupno: 423828
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |