Primjer dobre prakse - POBJEDNIK BEZ MEDALJE
Autor: Višnja Cvek, 20. 6. 2022.
Nastavu hrvatskoga jezika poželjno je što češće povezivati s međupredmetnim temama.
Za studente hrvatskoga jezika na Školskoj praksi s učenicima petoga razreda održan je ogledni dvosat u kojemu su na tekstu Rosie Kugli, Pobjednik bez medalje (Šojat, Anita. 2016. Snaga riječi-čitanka za 5. razred. Školska knjiga. Zagreb.) ostvareni ishodi A.5.1., A.5.3,. B.5.1. i B.5.4. te ostvarena povezanost s međupredmetnim temama Osobni i socijalni razvoj (A.2.1.,A.2.2., B.2.1.,B.2.2. B.2.3.).
Učenici su se upoznali s načinima kako mogu upravljati emocijama i svojim ponašanjem, kako riješiti sukob na prihvatljiv način i dobili mogućnost uvida u osjećaje drugih u različitim situacijama.
Učiteljica je predviđene ishode i povezanost s međupredmetnim temama ostvarila kroz sljedeće aktivnosti:
Otkrij priču
Učenici su promatrali fotografiju koja prikazuje trenera koji viče na dijete. Zamišljali su moguću priču koja stoji iza fotografije. Razgovarali su o sportovima kojima se bave, svojim uspjesima i negativnim iskustvima i kako su se osjećali i postavili prema doživljenoj nepravdi i razočarenjima. Nakon poslušanoga teksta razgovarali su o osjećajima glavnoga lika i uzrocima koji su doveli do njih. Povezali su to sa svojim iskustvima. Izdvojili su i ostale likove. Izveli su zaključak da je priču ispričao glavni lik iz svoje perspektive (pripovjedač u prvoj osobi) i da bi taj događaj mogao izgledati drugačije kada bi bio prepričan iz perspektive nekog drugog sudionika.
Priča iz druge perspektive
U skupini su sagledali situaciju iz perspektive izabranoga lika ( trener, Goranov tata, učenik koji je umjesto njega otišao na natjecanje, Goranova sestra). Zadatak im je bio uživjeti se u lik i pokušati objasniti razloge djelovanja zadanoga lika (kako se lik osjećao, o čemu je razmišljao, koje su okolnosti utjecale na njegovo ponašanje). Potom je predstavnik svake skupine ostalim učenicima prepričao događaj iz teksta iz svoje perspektive.
Pobjednik bez medalje.
Poslije svih izlaganja učenici su spontano raspravljali o situaciji koja je sada prikazana iz više perspektiva. Zaključili su da je uvijek poželjno staviti se u tuđe cipele i pokušati shvatiti zašto netko reagira na određen način. Objasnili su što znači pobijediti sebe i biti pobjednik bez medalje. Iznosili su i neka svoja životna iskustva povezana s izvedenim zaključcima.
Kako prevladati razočarenje
U skupinama čitali su tri priče u kojima su opisane različite situacije s naglaskom na razočarenju i nepravdi ( Nepravda i razočarenje važan su dio životne škole. Vlatka Bosutić-Cvijić. 2019. Sat razrednika-aktivnosti. Školska knjiga. Zagreb) i razgovarali o njima. Zadatak je bio izdvojiti četiri ključne riječi koje povezuju sve tri priče (trud, nepravda, razočaranje i odustajanje od snova), opisati što osjećaju glavni likovi, kako reagiraju u spornoj situaciji i što misle o njihovoj reakciji. Trebalo je napisati plan izlaganja i prema njemu zaključke iznijeti ostalim učenicima.
Pismo liku
Učenici su mogli izabrati lik i napisati mu pismo. U pismu su mu trebali pružiti
podršku i predložiti rješenje problema. Svoja pisma čitali su iz pozicije autorova stolca.
Misao za kraj
U završnoj su aktivnosti učenici napisali s kojom mišlju napuštaju učionicu hrvatskoga jezika. Svoje su misli podijelili s drugim učenicima.
Vlatka Bosutić- Cvijić, učiteljica hrvatskoga jezika
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
Ukupno: 423828
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |