KOKO U PARIZU U TELEVIZORU - DJELO ZA CJELOVITO ČITANJE I ISHOD B.4. primjer dobre prakse
Autor: Višnja Cvek, 10. 6. 2021.
U nastavi Hrvatskoga jezika kao djelo za cjelovito čitanje analizira se i roman Ivana Kušana Koko u Parizu
Ishodi na razini predmetnoga kurikuluma:
OŠ HJ B.5.4. Učenik se stvaralački izražava prema vlastitom interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta.
Zadatak je učenika prikazati djelo na kreativan, originalan način i pri tome razvijati stvaralačko mišljenje na temelju jezičnih vještina, aktivnoga rječnika i prethodno stečenih znanja. Učenik čitajući djelo istražuje, eksperimentira i slobodno radi na temi i fabuli djela povezujući ga s vlastitim iskustvom. Po završetku stvaralačkoga rada, ilustriranja, priprema se za izvedbu. Nakon vlastite izvedbe komentira i vrednuje uratke drugih učenika uspoređujući ih sa svojima.
Učenicima je učiteljica Hrvatskoga jezika Vjekoslava Hrastović tijekom i nakon čitanja osmislila sljedeće aktivnosti:
1. zadatak prije čitanja - izrada televizora prema uputi:
a) priredi kartonsku kutiju i bijele papire (širinom manje od kutije), 2 kartonska tuljka od ubrusa
b) na kutiji napravi rupe sa strane tako da kroz njih mogu proći kartonski tuljci
c) prednju stranu kutije izreži i napravi prozorčić – veličina prozorčića i papira na kojima će se nalaziti okviri crteža treba biti jednaka
2. zadatak nakon čitanja djela:
- kronološki ilustrirajte glavne događaje iz djela Koko u Parizu na određenim poljima papira
- papire međusobno spojite ljepljivom trakom onako kako se odvija fabula
- zalijepite/pričvrstite ih na tuljac i zatvorite kutiju
- tijekom prepričavanja djela izmjenjujete slike prepričavajući i komentirajući pročitano djelo
Učenici su najprije mogli postavljati pitanja učeniku izlagaču/izlagačici o djelu, ilustracijama, načinu predstavljanja. Nakon toga su vršnjački vrednovali radove i predstavljanje drugih učenika prema opisniku:
- kreativnost – ime djela, autor, naslov, urednost 3- 2 -1
- razumijevanje pročitanoga, cjelovitost prikazanoga 2- 1- 0
- pravogovor 2- 1- 0
- jasnoća i izražajnost izlaganja 2- 1- 0
- opći dojam predstavljenoga 1- 0
Učiteljica Hrvatskog jezika Vjekoslava Hrastović
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
Ukupno: 424118
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |