preskoči na sadržaj

Osnovna škola Jagode Truhelke Osijek

Vijesti

Recikliranje poezije: visoka kultura vs pop(ularna) kultura

Autor: Višnja Cvek, 23. 5. 2023.

Isprepleteni ishodi triju područja s četirima jezičnim djelatnostima - primjer dobre prakse

Za studente hrvatskoga jezika na Školskoj praksi s učenicima osmoga razreda održan je ogledni dvosat. Prikazalo se kako je poželjno i moguće na jednom dvosatu povezati i ostvariti ishode iz triju nastavnih područja predmeta Hrvatski jezik. U ostvarivanju predviđenih ishoda koristile su se sve četiri jezične djelatnosti - čitanje, pisanje, slušanje i govorenje.

Ishodi na razini predmetnoga kurikuluma:

OŠ HJ A.8.1. Učenik govori i razgovara u skladu sa svrhom govorenja i sudjeluje u planiranoj raspravi

  • primjenjuje vještine razgovora u skupini
  • izlaže na zadanu/odabranu temu jasno i sustavno
  • sudjeluje u spontanoj raspravi

 

OŠ HJ A.8.2. Učenik sluša tekst, prosuđuje značenje teksta i i povezuje ga sa stečenim znanjem i iskustvom

  • procjenjuje podatke iz slušanoga teksta
  • prosuđuje slušani tekst i proširuje njegovo značenje na temelju stečenoga znanja i iskustva

 

OŠ HJ B.8.1. Učenik obrazlaže odnos proživljenoga iskustva i iskustva stečenoga čitanjem književnih tekstova.

  • uspoređuje književne tekstove istoga ili različitih autora, iste književne vrste i tematike
  • izražava vlastitu procjenu etičke, estetske i idejne razine književnoga teksta
  • uspoređuje književni tekst s njegovim prilagodbama u drugim medijima

 

OŠ HJ B.8.2. Učenik interpretira književni tekst na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti

  • obrazlaže važnost osobnog i društvenog konteksta i odnosa s drugim tekstovima za cjelovitije razumijevanje književnoga teksta

 

OŠ HJ B.8.4. Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta.

  • oblikuje uratke u kojima dolazi do izražaja kreativnost, originalnost i stvaralačko mišljenje na temelju usvojenih jezičnih vještina

 

OŠ HJ C.8.2. Učenik prosuđuje popularnokulturne tekstove s obzirom na književni kontekst i kontekst ostalih umjetnosti

        -  uspoređuje popularnu kulturu s tzv. visokom kulturom na poznatim primjerima iz književnosti ili drugih umjetnosti.

 

 

 

Povezanost s međupredmetnim temama

 

Osobni i socijalni razvoj

A.3.1. Razvija sliku o sebi.

A.3.3. Razvija osobne potencijale.

B.3.2. Razvija komunikacijske kompetencije i uvažavajuće odnose s drugim

B.3.4. Suradnički uči i radi u timu.

 

Učiti kako učiti

A.3.3. Učenik samostalno oblikuje svoje ideje i kreativno pristupa rješavanju problema. 

D.3.2. Učenik ostvaruje dobru komunikaciju s drugima i uspješno surađuje s drugima

 

Opis aktivnosti

 

  1. aktivnost – Kultura je…
  • učenici izrađuju zajednički grozd s polaznom riječi -  kultura
  • prisjećaju se pojedinosti vezanih uz zadani pojam
  • razgovaraju o različitim kontekstima u koji su doveli zadani pojam.

 

  1. aktivnost – Slušamo i procjenjujemo
  • učenici usmjereno slušaju radijski prilog o vrstama kultura (anketa)

            (https://edutorij.e-skole.hr/razlikujemo tekstove popularne i visoke kulture)

  • procjenjuje podatke iz slušanoga teksta
  • komentiraju njegovo značenje na temelju stečenoga znanja i iskustva.

 

  1. aktivnost – Kulturni na različite načine
  • učenici usmjereno slušaju pjesmu Sergeja Jesenjina, Pismo majci i Mama ŠČ Leta 3

            (Sergej Jesenjin, Pismo majci (zvučni zapis na e-sferi)

             Let 3, Mama ŠČ https://www.youtube.com/)

  • uspoređuju poslušano (sličnosti i razlike) i procjenjuju je li i po čemu riječ o popularnoj ili tzv. visokoj kulturu
  • uspoređuju svoje zaključke s mišljenjem AI o temi.

 

  1. aktivnost – Recikliranje poezije
  • učenici se upoznaju s književnom formom centona
  • u skupinama čitaju pjesme različitih autora (književnika i tekstopisaca)
  • razvrstavaju ponuđene pjesme prema kulturi kojoj pripadaju
  • uspoređuju ih na temelju teme, stila, jezičnog izraza
  • izdvajaju i izrezuju riječi i stihove iz ponuđenih pjesama oblikujući svoju pjesmu (centon) i lijepe je na predviđeni papir
  • istražuju Bob Dylana kao rock glazbenika, pjesnika i dobitnika Nobelove nagrada
  • izvode zaključak o mogućnosti „prelaska“ teksta popularne kulture u tekst visoke kulture
  • svoju novostvorenu pjesmu svrstavaju u izabranu kulturu i obrazlažu svoj izbor
  • pišu sažetak o zaključcima
  • pripremaju izlaganje prema zadanim smjernicama.

 

  1. aktivnost – Obilazak galerije
  • učenici čitaju svoje pjesme i stavljaju ih na pano
  • izlažu svoje zaključke prema zadanim smjernicama
  • obilaze galeriju
  • komentiraju uratke drugih učenika pišući komentare na samoljepljive papiriće koje stavljaju uz izabrane radove
  • izvode zaključak o visokoj i pop kulturi

  1. aktivnost – Dovrši misao
  • učenici dovršavaju započetu misao Danas sam naučio….

U galeriji se mogu pogledati fotografije i učenički radovi.

                                                                                          Vlatka Bosutić - Cvijić, prof.




Udžbenici
Lista linkova je prazna
Oglasna ploča
Školski jelovnik
Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
Brojač posjeta
Ispis statistike od 7. 10. 2011.

Ukupno: 423733
Kalendar
« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji

Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja
CMS za škole logo
Osnovna škola Jagode Truhelke Osijek / Crkvena 23, HR-31000 Osijek / os-jtruhelke-os.skole.hr / ured@os-jtruhelke-os.skole.hr
preskoči na navigaciju