preskoči na sadržaj

Osnovna škola Jagode Truhelke Osijek

Vijesti

Riječi mogu sve - i tješiti, i raniti

Autor: Višnja Cvek, 18. 5. 2023.

Improvizacija kao govorna vježba u nastavi hrvatskoga jezika

Riječi mogu sve – i tješiti, i raniti

(primjer dobre prakse)

Improvizacija ili „stvaranje u hodu“ odličan je primjer govorne vježbe u nastavi hrvatskoga jezika koji, osim što unapređuje učeničke govorne vještine, potiče aktivnost, stvaralaštvo, suradnju, omogućava osvješćivanje i verbaliziranje osjećaja, bolje razumijevanje tuđih osjećaja i pronalaženje rješenja za probleme s kojima se susreću u svakodnevnom životu. Za improvizaciju nije potrebna posebna priprema učenika, pisanje i zapamćivanje teksta pa je učenici vole i rado sudjeluju u njoj.

S učenicima šestoga razreda održan je dvosat s ciljem osmišljavanja likova i problemskih situacija s kojima se učenici susreću u svakodnevnom životu te razrješivanja istih na primjeren način.

Realizirani su sljedeći ishodi na razini predmetnoga kurikuluma:

OŠ HJ A.6.1.

Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima.

 

OŠ HJ B.6.4.

Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta.

 

Povezanost s međupremetnim temama

  • osr A.2.2. Prepoznaje situacije istodobnog doživljavanja različitih emocija. Uviđa da ljudi različito izražavaju emocije.
  • osr A.2.3. Predlaže različita rješenja problema. Predlaže rješenja za popravljanje pogreške.
  • osr A.3.2. Analizira povezanost misli – emocije – ponašanje.
  • osr A.4.3. Dogovara se i prihvaća kompromise u situacijama kad je to opravdano.

Jasno iskazuje svoj stav.

  • uku A.3.4. Učenik kritički promišlja i vrednuje ideje uz podršku učitelja.

 

 

Provedene aktivnosti

  1. Uvodna aktivnost – Ljetna kiša

Osjetilno-doživljajna vježba koju predvodi učiteljica. Učenici stoje ili sjede u krugu. Učiteljica započinje igru pokretom kojega učenici slijede jedan po jedan. Zvukovi se pojačavaju i stišavaju kao pljusak.

Aktivnost opušta i povezuje učenike s ciljem da lakše uđu u proces stvaranja priče i dramsku improvizaciju.

 

 

 

  1. aktivnost – Predmeti pričaju

Učenici sjede u krugu. Učiteljica najavljuje temu sata Riječi mogu sve – i raniti, i tješiti.

Učiteljica je pripremila različite predmete i stavila ih u krug.

Učenici uzimaju predmet koji ih je privukao i stvaraju njegovu povijest (odakle je, što predstavlja, čiji je…) i priča je ostalim učenicima koji pokušavaju priče o predmetima povezati i staviti u kontekst. Dok pričaju, učiteljica pravi zabilješke koje će im pomoći kao smjernice u stvaranju priče.

  1. aktivnost – Stvaranje priče

Učenici samostalno stvaraju priču, oblikuju likove, dijele uloge. Grupiraju se prema željama.

  1. aktivnost – Scenske improvizacije

Učenici proigravaju svoju priču služeći se izabranim dramskim postupcima (zamrznuti prizor, unutarnji monolog, tunel misli…) U aktivnost se može uključiti i učiteljica kao ravnopravni lik.

Nakon svake improvizacije ostali učenici komentiraju problemsku situaciju i njeno rješenje. Mogu predložiti i drugačije rješenje o kojem se onda raspravlja i eventualno ga se može i proigrati.

  1. aktivnost – Povratak u krug

Učenici iskazuju svoje doživljaje, osjećaje, dojmove i spoznaje do kojih su došli tijekom izvođenja prethodnih aktivnosti.

  1. Završna aktivnost - Ritam mašina - stroj

Učenici stoje u krugu. Svaki učenik ulazi u krug i određenim repetitivnim znakom pokazuje svoj odgovor na učiteljičino pitanje, koje uvijek može biti drugačije. Svaki sljedeći učenik pokušava se uklopiti u ritam koji je započeo prvi učenik. Na kraju svi vibriraju u istom ritmu, ali izvodeći različit pokret.

Cilj završne aktivnosti je iskazivanje neverbalno iskazivanje emocija i povezivanje, stvaranje osjećaja zajedništva nakon odigrane drame.

 

Vlatka Bosutić-Cvijić, prof.




Udžbenici
Lista linkova je prazna
Oglasna ploča
Školski jelovnik
Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
Brojač posjeta
Ispis statistike od 7. 10. 2011.

Ukupno: 423739
Kalendar
« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji

Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja
CMS za škole logo
Osnovna škola Jagode Truhelke Osijek / Crkvena 23, HR-31000 Osijek / os-jtruhelke-os.skole.hr / ured@os-jtruhelke-os.skole.hr
preskoči na navigaciju