preskoči na sadržaj

Osnovna škola Jagode Truhelke Osijek

Vijesti

Međunarodna suradnja OŠ Jagode Truhelke i kompleksa vrtića i škole ZSP Rudnik iz Poljske – Škola sa zdravim pristupom

Autor: Ana Vukojević, 31. 5. 2023.

Naša je škola u razdoblju od 8. do 12. svibnja 2023. godine bila domaćin Erasmus+ mobilnosti za učitelje i učenike iz partnerske osnovne škole ZSP Rudnik iz mjesta Rudnik u Poljskoj. Posjetile su nas ravnateljica Weronika Żymełka, učiteljica matematike Dorota Sochiera, učiteljica poljskog jezika Karina Puls i pet učenika šestog i osmog razreda u sklopu njihovog prvog Erasmus+ KA1 projekta Szkoła ze zdrowym podejściem (Škola sa zdravim pristupom). Pripremili smo im bogat petodnevni program u kojem su naši gosti imali priliku upoznati hrvatski sustav školovanja, našu školu, grad Osijek, prirodne ljepote u Baranji te grad heroj Vukovar.

 

Prvog dana, u ponedjeljak 8. svibnja, priredili smo im srdačnu dobrodošlicu u holu škole, a oni su nas ugodno iznenadili donijevši nam ukusni poljski tradicionalni kolač od jabuke, sira i maka. Učenici šestih razreda otpjevali su im poljsko-ukrajinsku narodnu pjesmu Hej sokoły! koju su pripremili s učiteljicom engleskog i njemačkog jezika Katarinom Ćorković Matančić. Učenici 2.a razreda folklornim su nastupom pokazali slavonske tradicionalne plesove koje su uvježbali s učiteljicom Brankom Vukovski. Svečanost dobrodošlice završila je glazbeno-scenskim prikazom, Odom radosti, koju su izveli učenici 2. b razreda pod vodstvom učiteljice Liane Mur. Gosti su bili jako dirnuti nastupima, a neki su i zaplakali. Nakon priredbe dobrodošlice, poljski su učenici predstavili svoju zemlju, regiju Šlesku, gradove Racibόrz i Rudnik te svoju školu. Učiteljica Katarina Ćorković Matančić ih je zajedno sa svojim učenicima 6. c razreda potom ugostila na satu Engleskog jezika na kojem je provela radionicu Green Talk. Osječki i poljski učenici zajedno su se bavili zanimljivim sadržajima na nastavnom satu, razglabajući o ekološkim i zelenim temama. Na radionici koju je vodila školska knjižničarka Irena Bando gosti su imali priliku upoznati kreativne metode poticanja čitanja i istraživanja kroz inovativno korištenje suvremene tehnologije u knjižnici. Knjižničarka Irena Bando zajedno s učiteljicom informatike Anamarijom Buzgo pripremila je zanimljive aktivnosti i zadatke na aplikaciji Actionbound koju su koristili gosti na svojim mobilnim uređajima. Raspoređeni u skupine zajedno s našim učenicima rješavali su zadatke zbog kojih su se morali kretati po različitim prostorima u školi i izvan nje. Na taj su se način upoznali s likom i djelom Jagode Truhelke po kojoj je škola dobila ime. Naši poljski partneri i gosti sudjelovali su i na satu Povijesti kod učiteljice Lene Cvenić Lijić na kojem su zajedno sa šestašima učili o razdoblju velikih geografskih otkrića u 15. i 16.stoljeću. Dobili su zadatke „misije” koje su u skupinama rješavali koristeći aplikaciju Goosechase na tabletima. Svoj su boravak u školi završili ručkom, a zatim ih je učitelj povijesti Benjamin Lamza zajedno s nekoliko naših učenika odveo u obilazak grada. Pokazao im je prekrasnu baroknu Tvrđu i secesijski niz kuća i palača u Europskoj aveniji. Učenici su se posebno razveselili popularnom piću Bubble Tea kojim su se okrijepili nakon duge šetnje. Nakon toga su šetnjom promenadom stigli i na središnji gradski trg, Trg Ante Starčevića te su posjetili i osječku konkatedralu. Za kraj prvog uzbudljivog dana svi su zajedno otišli na ukusnu pizzu u poznati popularni restoran.

U utorak su gosti posjetili edukacijski centar Podravlje gdje im je voditelj Dalibor Tonc prezentirao projekt Naturavita koji se provodio s ciljem razminiranja, obnove i zaštite šuma i šumskog zemljišta u zaštićenim područjima dunavsko-dravske regije. Edukacija se nastavila na poučno-rekreativnim stazama na kojima su učenici i učitelji iz Rudnika imali priliku upoznati biljke i životinje karakteristične za naš kraj. Za potpuni ugođaj pobrinuli su se mnogobrojni komarci koji su nas pratili, ali srećom nisu grizli. Inženjer šumarstva, gospodin Dalibor, gostima je uglavnom pričao na hrvatskom jeziku, a učiteljica engleskog jezika Vedrana Čerina pobrinula se da ga gosti razumiju te je na engleski jezik prevodila njegov govor i brojne zanimljivosti koje im je ispričao. Na kraju posjeta Podravlju gosti su posadili svoju sadnicu hrasta koje simbolično predstavlja i početak naše europske Erasmus+ suradnje koja će rasti i razvijati se baš kao i stablo posađeno prigodno na sam Dan Europe, 9. svibnja. Nakon toga smo se zaputili u Dom tehnike na radionice koje je organizirala učiteljica tehničke kulture Višnja Cvek. Učitelji i učenici iz Poljske su zajedno s učenicima osmih i šestih razreda naše škole sudjelovali na zanimljivim radionicama 3D modeliranja i printanja te laserskog rezanja i graviranja predmeta od drva koje je vodio Leon Zakanji. Za uspomenu su im ostali izrađeni privjesci za ključeve i spremnici za olovke koji su im se jako svidjeli. Poslije radionica krenuli smo prema ZOO vrtu. Do lijeve obale Drave provozali smo se kompom, omiljenim, ekološkim i zanimljivim prijevoznim sredstvom za posjet zoološkom vrtu, u čijoj su vožnji gosti uživali. Jako im je zabavno bilo i u ZOO vrtu. Tamo su pedagoginja Ana Vukojević i školska psihologinja Martina Ivandić provele s njima mindfulness radionicu. Učenici i učiteljice imali su zadatak pronaći predmete u prirodi oko sebe koji odgovaraju paleti boja na dobivenom papiru. Nakon posjeta zoološkom vrtu ponovno smo se ukrcali na kompu kako bi se vratili nazad na desnu obalu. Tijekom vožnje kompom učenicima je podijeljeno deset drvenih kutija u kojima su se nalazili različiti predmeti i namirnice. Učenici su trebali upariti kutije, odnosno pronaći pet parova s istim predmetima ili namirnicama, ali isključivo koristeći osjetilo sluha. Kutije su prislanjali na uho i zveckali njima, slušali zvukove te pogađali parove i što se nalazi u kutijama. Ova im se aktivnost također jako svidjela što su pokazala lica osjećaja koja su gosti na kraju zaokružili, a prikazivala su veliku ili izrazitu sreću i zadovoljstvo. Poljski i osječki učenici posebno su se razveselili sladoledu u popularnoj osječkoj slastičarnici koju smo posjetili za kraj programa drugog dana druženja.

Treći dan mobilnosti bio je rezerviran za posjet Vukovaru. Najprije smo se popeli na Vukovarski vodotoranj s čijeg se vrha proteže prekrasan pogled na grad i rijeku Dunav. Ovaj je memorijalni spomenik ostavio poseban dojam na naše goste jer osim što su uživali u prekrasnom pogledu, doznali su puno o njegovu simbolu i povijesti Domovinskog rata. S vodotornja smo se uputili prema Muzeju vučedolske kulture. Učenike i djelatnike iz Rudnika impresionirala je izložba na kojoj su saznali više o nazivu kulture, geološkom položaju Vučedola, gospodarskim granama kojima su se Vučedolci bavili, njihovim kućama i naseljima, odjeći, religiji, kalendarima i grobovima. Poslije izložbe sudjelovali smo na vrlo zanimljivoj i kreativnoj radionici linoreza u muzeju gdje smo izrađivali vlastite simbole i koristili izrađene simbole starih Vučedolaca koje smo potom otiskivali na tkaninu. Iz Vukovara smo se vratili u našu školu. Gosti su jako željeli iskusiti odlazak na nastavu u poslijepodnevnoj smjeni jer oni imaju samo jutarnju smjenu u svojoj školi. Učiteljica biologije i kemije Sanja Merdić i učiteljica biologije i prirode Vesna Ovničević pripremile su vrlo zanimljivu radionicu Sajam zdravlja i pravilna prehrana u ulozi održivosti života koja je usko povezana s temom poljskog projekta. Gosti su u grupama s našim učenicima sedmih razreda pripremali zdrave obroke i hranu koju su potom  jeli. Sadili su i bilje koje su simbolično obilježili poljskim zastavicama. Na drugom su satu zaigrali i Kahoot kviz, a poljska učenica Julia osvojila je treće mjesto iako su gosti izjavili da pitanja nisu bila tako laka. Učiteljica engleskog i njemačkog jezika Iris Zorić provela je radionicu Your Culture, my Culture – United in Diversities na kojoj su se osječki i poljski učenici i djelatnici bolje upoznali kroz različite kreativne aktivnosti. Pjesmom su se ujedinili u različitosti pa su svi zajedno pjevali Ein Bisschen Frieden izvođačice Nicole te Fernando poznatu pjesmu ABBE u čije su stihove umjesto navedenog imena ubacivali imena gostiju iz Poljske: Weronika, Dorota, Karina, Aron, Xavier, Kamil, Nadine i Julia.

Program predzadnjeg dana mobilnosti započeo je u kinu Urania i gledanjem domaćeg filma Dnevnik Pauline P., zajedno s našim učenicima trećih razreda. Hrvatski film, snimljen po istoimenom romanu kojeg naši trećaši čitaju za lektiru, imao je titlove na engleskom jeziku pa su gosti s razumijevanjem mogli pratiti radnju. Kako sami kažu, ovaj im se obiteljski film jako svidio jer ih je nasmijao. Nakon kina vratili smo se u školu gdje se u sklopu Dana škole odvijao projektni dan bez školskog zvona. Dio gostiju iz partnerske poljske škole sudjelovao je na kreativnoj radionici Zlatoveza i izrade straničnika za knjige koju je vodila knjižničarka Irena Bando. Na straničnike su zlatnom konturnom bojom crtali ornamente sa slavonskih nošnji. Drugi dio gostiju izrađivao je čestitke grataž tehnikom za nadolazeći Majčin dan na radionici koju su vodile učiteljice produženog boravka Ivana Boras i Iva Bugarin. Obje učiteljice priredile su i radionicu Slatki zalogaji na kojoj su gosti i učenici pravili kuglice od keksa i čokolade, a potom su se njima i zasladili. Gostima su na kraju navedenih radionica podijeljene eko pletene košarice od papira koje su izradile vrijedne ruke učenika u skupini produženog boravka učiteljice Slađane Murković. U košaricama su se nalazila pletena srca u bojama poljske zastave koja su za drage goste ispleli marljivi učenici u skupini produženog boravka učiteljice Jelene Novaković. Po završetku zanimljivih kreativnih radionica u školi i nakon ručka uputili smo se u Park prirode Kopački rit kako bismo našim gostima pokazali sve ljepote baranjskog kraja. Ni kiša koja je padala nije spriječila naše goste da uživaju u prekrasnoj prirodi. Tijekom vožnje brodom gosti su se divili biljnom i životinjskom svijetu poznatog močvarnog područja. Vidjeli su kormorane, čaplje, labudove pa i kornjače. Pogledali su i multimedijalnu izložbu bogate bioraznolikosti poplavnog područja Kopačkog rita, a učenici su se posebno zabavili uz interaktivnu igru s vidrom. Goste smo zatim odveli u novi Prezentacijsko-edukacijski centar Tikveš u kojem su uz pomoć najmodernije tehnologije učili, istraživali i otkrivali prirodne fenomene i tajne Parka. Kraj ovog bogatog dana obilježio je posjet izložbi učeničkih radova i programu u našoj školi koji se odvijao u sklopu projektnog dana, odnosno realizacije velikog školskog projekta kojim smo se pripremali za proslavu i obilježavanje 140 godina postojanja naše škole.  

Posljednjeg dana mobilnosti učitelj likovne kulture Dubravko Milinković proveo je s našim likovnjacima, učenicima osmih razreda i gostima iz Rudnika radionicu linoreza i tiska na majicu. Ova je aktivnost oduševila naše goste koji su bili vrlo kreativni. Majice su se nakon tiska trebale osušiti pa smo ih gostima obećali poslati poštom. Petodnevna Erasmus avantura, kako su ju učenici poljske škole nazvali, završila je svečanom i emotivnom dodjelom potvrda o sudjelovanju te nastupom naših učenika u završnom programu pod vodstvom učiteljice glazbene kulture Vjere Kurtović. Bilo je tu i pjevanja i plesanja i sviranja. Učiteljica Vjera je s učenicima pripremila glazbenu točku Gle igre li krasne i glazbeno-scensku točku U pećini gorskog kralja koja je posebno bila zanimljiva jer je nastupila i Julia, učenica osmog razreda poljske škole, čitajući tekst na poljskom jeziku nakon uvodne izvedbe istog teksta naše učenice Magdalene Marković iz četvrtog razreda. Gosti su uživali i u zvukovima tamburice bisernice koju je svirao učenik petog razreda Petar Vidaković. Na kraju dirljive ceremonije osječki i poljski učenici zajedno su s osmjehom i uz pljesak ponovno otpjevali pjesmu Hej sokoły!. Drago nam je da smo bili prvim domaćinima našoj partnerskoj poljskoj školi na njihovom europskom putu Erasmus projekata. Sve aktivnosti i radionice koje su na ovoj mobilnosti vodile knjižničarka Irena Bando, učiteljica Liana Mur, učiteljica informatike Anamarija Buzgo, učiteljica povijesti i engleskog jezika Lena Cvenić Lijić te pedagoginja Ana Vukojević predstavljene su u sklopu našeg Erasmus+ KA1 projekta Krea(k)tivnost suvremenog učenja čija je koordinatorica stručna suradnica knjižničarka Irena Bando. Sudionici navedenog projekta gostima iz Poljske prenijeli su nova znanja i vještine naučene u sklopu samog projekta, odnosno na mobilnostima našeg projekta. Veselimo se daljnjoj i budućoj hrvatsko-poljskoj suradnji. Ova je mobilnost obogatila i naše učenike i djelatnike kroz aktivnosti na kojima smo se družili i upoznavali i na kojima smo razvijali socijalne i komunikacijske vještine stvarajući nova prijateljstva i kontakte. Puni dojmova i pohvala za srdačan doček, organizaciju i gostoprimstvo, naši su se dragi gosti vratili kući. Najveća nam je pohvala upravo njihova izjava da su se osjećali kao kod kuće te poziv da posjetimo njihovu školu. Ovu je mobilnost s učenicima i djelatnicima u Osnovnoj školi Jagode Truhelke organizirala i njom koordinirala stručna suradnica pedagoginja Ana Vukojević.

 

Tekst napisala pedagoginja Ana Vukojević




Udžbenici
Lista linkova je prazna
Oglasna ploča
Školski jelovnik
Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
Brojač posjeta
Ispis statistike od 7. 10. 2011.

Ukupno: 413882
Kalendar
« Rujan 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Prikazani događaji

Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja
CMS za škole logo
Osnovna škola Jagode Truhelke Osijek / Crkvena 23, HR-31000 Osijek / os-jtruhelke-os.skole.hr / ured@os-jtruhelke-os.skole.hr
preskoči na navigaciju