Dubinsko čitanje i kreativno izražavanje inspirirano islandskom pričom i kulturom nakon Job Shadowinga u islandskoj školi
Autor: Irena Bando, 14. 10. 2023.
Povodom obilježavanja Erasmusdaysa, 10. listopada 2023., stručna suradnica knjižničarka Irena Bando provela s 8. c razredom radionicu Dubinsko analitičko čitanje i kreiranje inspirirano Islandskom pričom i kulturom. Ova aktivnosti dio je Erasmus plus, KA1 projekta Krea(k)tivnost suvremenog učenja, a znanja i vještine koje su primijenjene na radionici stečena su na Job Shadowingu spomenutog projekta koji se proveo u OŠ Selaskoli u Reykjaviku (Island) tjekom svibnja 2023. godine. Cilj ove radionice bio je usmjereno analitičko čitanje na primjeru Islandske priče Flowers on the Roof autorica Brian Pilkington i Ingibjorg Sigurđardottir po principu tehnike Storyline. To je pozitivna priča puna životnih mudrosti, nedaća, ali i kreativnosti u rješavanju problema, pa je bila odličan primjer za razvoj kritičkog mišljenja kod učenika te kreativnog rješavanja problema. Kroz vođeno usmjereno čitanje učenike se počavalo o učenju kroz proces te razvijanju pozitivnog stava o problemima, odnosno kako promatrati izazove kao priliku za rast i razvoj.
Islandska kultura, školstvo i obrazovanje na Islandu
Istraživački dio radionice obuhvaćao je kulturološku dimenziju i multikulturalnost gdje su učenici imali zadatak upoznati se sa zanimljivostima Islanda te o tome izražavati svoje stavove te uspoređivati s hrvatskim običajima. Tako su učenici naučili da je sva je voda na Islandu pitka (iz slavine, iz rijeka i s vodopada…); da Island ima 99% opskrbe geotermalnom energijom; da na Islandu nema šuma; da Island ima procijep između dviju tektonskih ploča (Silfra) gdje se može roniti; da je islandski jezik ostao nepromijenjen još iz doba Vikinga pa djeca mogu čitati sage; da Islanđani puno čitaju i svaki 10. Islanđanin napiše barem jednu knjigu tijekom svog života; da prema Global Peace Indexu Island je najsigurnija zemlja na svijetu te da mnogi Islanđani vjeruju u vilenjake i trolove…
Učenike se također upoznalo s osobitostima islandskog osnovnoškolskog obrazovnog sustava kojem je cilj njegovanje zajedništva među učenicima te promicanje suradničkog učenja. Učenici su podijeljeni generacijski (ne po razredima) i predaje im nekoliko učitelja. Nastava se organizira po nastavnim temama (ne po predmetima). Rad na nekoj temi znači rješavanje nekog problemskog zadatka, gdje se učenicima razvija kreativno razmišljanje, motoričke vještine, vještine suradničkog učenja, razvoj empatije i međusobnog razumijevanja…Veliku važnost posvećuju nastavi na otvorenom uz kretanje (Outdoor learning) koju provode nekoliko puta tjedno neovisno o vremenskim uvjetima.
Obrazovne politike grada Reykjavika također podupiru holistički i humani odgoj i obrazovanje naglašavajući važnost zdravlja učenika, razvoj kreativnosti, pismenosti, društvenih vještina te konstantno osnaživanje učenika.
Radionica
Drugi dio radionice sastojao se u dubinskom analitičkom čitanju slikovnice Flowers on the Roof uz Storyline od Sallie Harkness.
Storyline pristup je metoda koja uspostavlja Storyline suradnički odnos između učitelja i učenika u kojem učitelj osmišljava 'liniju' – tijek promišljanja o sadržaju književnog djela isprepletenog s kurikularnim sadržajem i učeničkim promišljanjima, razvijanju stavova, vještina i razumijevanja osjećaja.
Tako se kroz čitanje dijelova priče s učenicima razgovaralo o starosti, usamljenosti, selidbi, odnosu roditelja i djece, samostalnosti, poduzetnosti, pozitivnom životnom pristupu, odnosno o rješavanju problema i empatiji.
Osim razgovora i razumijevanja pojedinih situacija, učenici su imali razne zadatke koji su se odnosili na pisanje, ilustriranje te međusobnu suradnju.
Osobitost Storyline pristupa čitanja i razumijevanja pročitanog je što potiče učenike da proučavaju i traže informacije sa stvarnim osjećajem svrhe. Učenike se uči razlikovati i donositi odluke te kreativno se izražavati kroz usvajanje znanja, vještina, analize i kreativnosti.
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
Ukupno: 423733
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |