preskoči na sadržaj

Osnovna škola Jagode Truhelke Osijek

Vijesti

Usporedba rezultata inicijalnog i završnog istraživanja ciljeva projekta

Autor: Irena Bando, 25. 12. 2023.

Anketna pitanja osmišljena su kako bi se utvrdili stavovi i procjene odgojno-obrazovnih djelatnika o aktivnostima na otvorenome, finoj motorici i kreativnosti učenika i nastavnika. Uspoređujući rezultate prije i poslije provedbe projekta, inicijalnom ispitivanju je pristupilo 36 ispitanika(lipanj 2022.), a 32 nakon provedbe projekta (studeni 2023.). 

Ukratkom analizom, primjećene su promjene:

  • povečala se količina aktivnosti na otvorenom
  • odgovori o vrstama aktivnosti na otvorenom su kreativniji i raznolikiji
  • broj učenika koji pokazuje elemente inovativnog razmišljanja i ima kreativan pristup rješavanju problema jednak onome prije projekta
  • učitelji i stručni suradnici češće koriste kreativne metode u radu s učenicima nakon provedbe projekta
  • primjenjuju se više stvaralačke radionice nego istraživačka nastava nakon provedbe projekta
  • fina motorika jednako je razvijena kod učenika kao i prije provedbe projekta

 

 

 

U prvom dijelu ispitanici su trebali procijeniti vlastito korištenje aktivnosti na otvorenome. gdje se pokazalo da se nakon projekta količina aktivnosti na otvorenome povećala. Nadalje, ispitanici su procjenjivali koje sve aktivnosti na otvorenome koriste pri čemu su im bile ponuđene tri aktivnosti na otvorenome - istraživačka nastava, terenska nastava i radionica, dok su preostale samostalno navodili. 

Pokazalo se da nakon provedbe projekta dolazi do porasta broja u sve tri ponuđene kategorije, dok kod samostalnog navođenja aktivnosti na otvorenome, prije provedbe projekta ispitanici su navodili: školu u prirodi, terensku nastavu, sportske igre na otvorenom i istraživačku nastavu u šumi, a nakon provedbe projekta navode aktivnosti u sklopu e-Twinninga, božićni sajam s učenicima, posjet muzeju, parku prirode Kopački rit, Vukovaru, kinu, zoološkom vrtu, edukativnu šetnju gradom te natjecanje u graničaru, nogometu te odbojka s roditeljima. Tu je primjećeno da su kreativniji odgovori dobiveni nakon mobilnosti projekta, moguće da su učitelji bili inspirirani idejama iz partner škola u kojima su bili za vrijeme mobilnosti.

U drugom dijelu ispitanici su trebali procijeniti kreativnost učenika kojima predaju te vlastitu kreativnost. Nakon provedbe projekta ispitanici su procijenili da je prosječan broj učenika koji pokazuje elemente inovativnog razmišljanja i ima kreativan pristup rješavanju problema jednak onome prije projekta. Ovakav rezultat može ukazivati na potrebu za dodatnim vremenom koje je potrebno u razvijanju kreativnosti kod učenika. 

Također, rezultati pokazuju da ispitanici češće koriste kreativne metode u radu s učenicima nakon provedbe projekta pa je moguće da su odgojno-obrazovni djelatnici bili inspirirani novim kreativnim metodama koje su im bile prezentirane na mobilnostima.

Nadalje, pokazalo se da prije provedbe projekta ispitanicima najviše potiče kreativnost istraživačka nastava, a najmanje teži uvjeti rada, dok nakon provedbe projekta najviše potiče kreativnost stvaralačke radionice

Nakon provedbe projekta pokazalo se da su se povećale prosječne vrijednosti za sve navedene aktivnosti i uvjete rada (istraživačka nastava,  timski rad s drugim učiteljima, učenje na otvorenom, korištenje IKT-a, stvaralačke radionice, dodatne edukacije i seminari, nove neplanirane situacije, idealni uvjeti rada i zdrava konkurencija) osim težih uvjeta rada čija se prosječna vrijednost smanjila.

Kao posljednje, prema procijeni ispitanika vidljivo je da je nakon provedbe projekta prosječna vrijednost razvijenosti fine motorike ostala jednaka kao i prije provedbe projekta. S obzirom da je fina motorika vještina koju je potrebno razvijati kroz određeno vrijeme, moguće je da nisu dobivene razliku u rezultatima, jer je projektnim aktivnostima zahvaćen prekratak period za njezino razvijanje.

 

Istraživanje su provele koordinatorica projekta stručna suradnica knjižničarka Irena Bando i stručna suradnica psihologinja Sanja Perlić.

 

 




Udžbenici
Lista linkova je prazna
Oglasna ploča
Školski jelovnik
Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
Brojač posjeta
Ispis statistike od 7. 10. 2011.

Ukupno: 423733
Kalendar
« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji

Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja
CMS za škole logo
Osnovna škola Jagode Truhelke Osijek / Crkvena 23, HR-31000 Osijek / os-jtruhelke-os.skole.hr / ured@os-jtruhelke-os.skole.hr
preskoči na navigaciju