Egipćanin Mohamed Hatem održao predavanje i radionicu za učenike petih razreda
Autor: Ana Vukojević, 25. 1. 2024.
Našu je školu dana 24. siječnja posjetio turistički vodič i egiptolog iz Kaira, Mohamed Hatem koji je učenicima petih razreda održao dvosatno predavanje i radionicu o starom Egiptu u sklopu izvannastavne aktivnosti Povjesničara koju vodi učiteljica Lena Cvenić Lijić. Petaši su nedavno iz Povijesti učili o starim civilizacijama te im je ovo predavanje bilo jako zanimljivo.
Naš je gost tako pred prepunom učionicom, učenicima koji su ga pozorno slušali, pričao o razvoju grobnica u vrijeme drevnih Egipćana, piramidama, faraonima Ramzesu Drugom i Tutankamonu, o posljednjem sudu i mumificiranju te o faraonki Hatšepsut. Učenici su mogli uživo vidjeti i dotaknuti papirus koji im je Mohamed donio, a pokazao im je i kartu starog Egipta na papirusu koju će im pokloniti. Problema s razumijevanjem i komunikacijom nije bilo jer Mohamed kao „osječki zet“ tečno priča hrvatskim jezikom. Radoznali učenici postavljali su mu pitanja pa su tako naučili da Sfinga najčešće ima glavu čovjeka, što predstavlja razum i mudrost, odnosno inteligenciju, dok tijelo lava predstavlja kralja. Doznali su da u Egiptu postoji između 90 i 110 piramida te da je Tutankamova grobnica, koja je pronađena u Dolini kraljeva, iznenađujuće ostala netaknuta za razliku od ostalih koje su opljačkane. Vrlo je zanimljiva priča bila i o određivanju dobrog i lošeg vladara nakon smrti čije se srce s jedne strane važe s percem na drugoj strani vage. Ukoliko je srce teže od pera to bi značilo da je vladar bio loš i ne može se mumificirati. Tijekom mumifikacije iz tijela se vade crijeva, jetra, pluća i želudac i drže se u posebnim vazama sa soli, a sam proces mumifikacije može trajati i do 70 dana. U drugom dijelu radionice Mohamed je učenike iznenadio poklonivši im straničnike od papirusa s egipatskim simbolima faraona i simbolima hijeroglifa, odnosno starog egipatskog pisma. Učenici su potom dobili zadatak napisati svoje ime i prezime koristeći simbole hijeroglifa. Ova im je aktivnost bila vrlo zabavna, ali i izazovna jer su zaključili da nije lako pisati i crtati hijeroglife. Na kraju radionice, zadovoljni učenici zahvalili su Mohamedu na dolasku i odličnom predavanju koje im je proširilo dosad stečena znanja, a on ih je srdačno pozdravio i pozvao da dođu posjetiti njegovu zemlju. Posjet školi i predavanje organizirala je stručna suradnica pedagoginja Ana Vukojević.
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik:...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
- Školski jelovnik ...
Ukupno: 424159
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |