Priča Room on the Broom autorice Julije Donaldson je poslužila kao okosnica radionice pripovijedanja, provedene tijekom dva školska sata s učenicima 3. razreda, na nastavi Engleskog jezika.
Room on the Broom je priča o vještici ponešto drugačijoj od onih kakve inače susrećemo u pričama – dragoj i dobronamjernoj, koja pomaže svakom stvorenju u nevolji. Da se dobro dobrim vraća, čitatelji se uvjeriti mogu kada se vještica i sama zatekne u naizgled bezizlaznoj situaciji. Tada će se njezini prijatelji udružiti, kako bi ju zajedno izbavili iz opasnosti. Priča je to koja čitatelja navodi na promišljanje o važnosti prihvaćanja drugih i drugačijih, o snazi suradnje i prijateljstva, te koja potiče na činjenje dobra te na pomaganje drugima.
Tijekom ova dva školska sata, učenici su utvrdili ciljani vokabular nužan za razumijevanje priče, poslušali su priču, a zatim i provjerili razumijevanje gledajući video priču – popraćenu raspravom o postupcima likova (digitalna lekcija dostupna je na sljedećoj poveznici: digitalna lekcija). Nakon što su razmijenili dojmove te izdvojili pouke koje možemo naučiti iz priče, učenici su u skupinama odigrali društvenu igru izrađenu za ovu prigodu. Igrajući je, učenici su ponovili ciljani vokabular, glavne događaje i pouke priče.
Radionica je provedena kako bi se kod učenika razvijala vještina razumijevanja slušanjem, kako bi se obogatio njihov vokabular, te kako bi se potaklo zanimanje za dječju književnost engleskog govornog područja. No, cilj ove aktivnost bio je i jačanje socijalno-emocionalnih vještina učenika, posebice kompetencija vezanih za njihovu društvenu osviještenost te interpersonalne vještine. Spomenute vještine su usmjerene ka razvijanju empatije, uviđanja i poštivanja različitosti, sposobnosti zauzimanja tuđe perspektive, te vještina suradnje s drugima pri rješavanju problema. Jedan od ciljeva Erasmus akreditacije naše škole je upravo jačanje socijalno-emocionalnih vještina učenika, te je ova aktivnost osmišljena pod utjecajem uvida stečenih tijekom pohađanja strukturiranog tečaja „Socijalno i emocionalno učenje za uspješne škole“, održanog u Firenci, u Italiji, u listopadu 2025., te je provedena kako bi se pridonijelo razvijanju navedenog cilja.



Vedrana Čerina, učiteljica Engleskog jezika