Učenici 8.a i b razreda izvannastavne i dodatne nastave biologije i učenici 6. razreda dodatne nastave prirode, zajedno s nastavnicom prirode i biologije Vesnom Ovničević, održali su radionicu u sklopu Erasmus+ hostinga škole Istituto comprensivo di Loreto Aprutino iz Italije. Radionica se sastojala od dva dijela. 

U prvom dijelu učenici su prezentirali gostima iz Italije svoje digitalne radove koje su radili na redovnoj i dodatnoj nastavi biologije u sklopu nastavne cjeline Prehrana u ulozi održivosti života. S obzirom na to da učenici sebe u ovoj dobi općenito smatraju zdravima, te su slabo motivirani za zaštitu zdravlja, a jednako ih percipiraju i ostali članovi društva, neovisno o kvaliteti prehrane i bavljenju fizičkom aktivnošću, ovim temama cilj je bio osvijestiti učenike da se u adolescenciji stvaraju brojne navike koje ostaju za cijeli život. Prehrambene odluke koje donose sada, posljedice će imati u odrasloj dobi pa je razdoblje puberteta iznimno važno za stjecanje doživotnih zdravih navika, ali i prevenciju mnogih bolesti, u čemu odlučujuću ulogu imaju prehrana i tjelesna aktivnost. Radovi koji su prezentirani

Moje prehrambene navike – nastavnica je objasnila projekt koji je radila s učenicima, što je bio cilj i zadatak projekta, te kakve su bile ankete prije i poslije provedenog istraživanja o prehrambenim navikama učenika.

Prehrana u prošlosti, sadašnjosti i budućnosti i moja prehrana, pravilna ili… – učenice Lora i Ena prezentirale su svoje istraživačke radove koje su provele na nastavi biologije

Ravnoteža prehrane i treninga – učenica Marija, aktivna sportašica, prezentirala je svoje istraživanje o prehrambenim navikama sortaša.

Utječe li prehrana na moje mentalno zdravlje – prezentirale su učenice Karla i Madia koje su provele ovo istraživanje.

Mikrobiom, moje dobre bakterije – prezentirala je učenica Lora koja je istraživala važnost ljudskog mikrobioma.

Piramida pravilne prehrane – učenica Tia kroz svoj rad prikazala je osnovne skupine hranjivih tvari i važnost pojedine skupine za naš organizam.

Model probavnog sustava – učenica Rea pokazala je modele probavnog sustava koje su izradili učenici prošlih generacija i objasnila da na taj kreativan način učenici lakše usvajaju sadržaje, ali i uče  održivosti i zaštiti okoliša jer koriste samo reciklirane materijale za izradu.

Tradicionalna slavonska hrana – učenica Ena prezentirala je tradicionalnu hranu Slavonije kako bi gosti iz Italije dobili uvid u bogatstvo slavonske kuhinje.

Drugi dio radionice sastojao se u praktičnom radu gdje su učenici pripremali zdrave međuobroke koje su pripremali  i na redovnoj nastavi i na izvannastavnim aktivnostima, ali i kao zadatak kod kuće kada su snimali videa o pripremi zdravog obroka. Na radionici su pripremili: zdrave zalogajčiće, smoothie, voćnu salatu, voćne ražnjiće i zobeni složenac. Anđela, Ana  i Ivan prezentirali su gostima, uz pomoć plakata koji su izradili, svoj zdravi smoothie zanimljivog naziva Berry deluxe, o pojedinim sastojcima i važnosti nutrijenata koje sadrže za naš organizam. Učenica Nika je, uz pomoć digitalnog plakata, predstavila svoj namaz Bean spread koji je pripremila za izradu zdravih zalogajčića, a zatim su i ostale učenice prezentirale svaka svoj pripremljeni međuobrok. 

U ugodnoj i opuštenoj atmosferi uz isprobavanje zdravih međuobroka, radionica je završila uz pozitivnu evaluaciju gostiju iz Italije.

Ova aktivnost povezana je s Erasmus+ ciljevima: 

  • razviti higijenu zdravlja kod učenika kako bi stvorili navike zdrave prehrane 

Ciljevi ove aktivnosti bili su povezani i s:  

ishodom biologije, cjelina: Prehrana u ulozi održivosti života: 

  • raspraviti o utjecaju životnih navika na pravilno funkcioniranje probavnog sustava (BIO OŠ B.7.1.) 

međupredmetnom temom Zdravlje:  

  • usvojiti koncept značenja riječi zdravlje kao važnog čimbenika života čovjeka te preduvjeta i pokazatelja održivoga razvoja društva u cjelini 
  • poticati odgovoran pristup prema osobnom zdravlju te odgovoran i solidaran odnos prema zdravlju drugih ljudi 

Slike pogledajte u fotoalbumu:

https://photos.app.goo.gl/7RNpJH1rp5i3bXGB9

Autor: Vesna Ovničević

Skip to content