Radionicu Ostavi dobar trag provela je s učenicima 8.a razreda, nastavnica prirode i biologije i razrednica 8.a Vesna Ovničević, s ciljem poticanja učenika na razmišljanje o vlastitim postupcima, vrijednostima i utjecaju koji ostavljaju na druge. Sat je bio osmišljen kao kombinacija razgovora, kreativnog izražavanja i osobne refleksije, što je učenicima omogućilo aktivno sudjelovanje i međusobno dijeljenje mišljenja. Na početku sata razrednica je istaknula moto sata: „U životu nisu važni koraci koje si napravio ili cipele koje si nosio, već otisak koji si ostavio za sobom“.

U uvodnom dijelu sata učenici su pokazali veliko zanimanje za temu. Razgovor o značenju riječi „trag“ potaknuo je razne asocijacije – od fizičkih tragova koje ostavljamo u svakodnevnom životu do onih emocionalnih i društvenih, koje ostaju u ljudima s kojima dolazimo u kontakt. Većina učenika je prepoznala da trag može biti i dobar i loš, te su dijelili svoje mišljenje o tome kakav bi trag voljeli ostaviti u školi, obitelji i društvu.

Prva aktivnost, „Trag u pijesku“, potaknula je učenike na introspektivno razmišljanje. Pisanje na papiru u obliku otiska stopala o tome po čemu bi željeli da ih drugi pamte, bilo je jednostavno, ali vrlo značajno iskustvo. Učenici su pokazali empatiju i zrelost u svojim odgovorima – spominjali su ljubaznost, pomoć drugima, iskrenost i trud.

Druga aktivnost, „Zrno dobrote“, bila je usmjerena na planiranje konkretnih pozitivnih ponašanja. Učenici su na papiriće zapisali nešto što će pokušati učiniti u idućem tjednu kako bi ostavili dobar trag. Ideje su bile vrlo inspirativne – od pomaganja mlađima u učenju do darivanja, volontiranja i pokazivanja više poštovanja prema drugima. Ova aktivnost potaknula je odgovornost i osobni rast.

U trećoj aktivnosti, „Staza dobrih tragova 8.a…“, učenici su zajedno stvarali plakat. Ova aktivnost potaknula je osjećaj zajedništva i suradnje u razredu. Kroz razgovor su prepoznali da male geste – poput osmijeha, pohvale ili pomaganja – mogu imati velik pozitivan učinak na druge. Plakat je ostao u školi kao podsjetnik na važnost dobrih djela.

Na kraju radionice učenici su razmislili o tome što su naučili o sebi, što žele promijeniti u svom ponašanju i tko ih je u razredu posebno inspirirao. Većina učenika izrazila je zadovoljstvo radionicom, a neki su istaknuli da ih je navela na razmišljanje o sitnim stvarima koje ih svakodnevno mogu učiniti boljima.

Ciljevi ove radionice bili su:

  • Razvijati svijest o osobnoj odgovornosti i utjecaju na druge.
  • Potaknuti učenike na promišljanje o vlastitim vrijednostima i postupcima.
  • Poticati pozitivno ponašanje i međusobno poštovanje.
  • Osvijestiti važnost dobrih djela i truda u svakodnevnom životu.

Ishodi ostvareni u ovoj radionici:

  • Objasniti što znači „ostaviti dobar trag“.
  • Prepoznati vlastite postupke koji imaju pozitivan učinak na druge.
  • Navesti primjere ljudi koji su ostavili dobar trag.
  • Izraditi osobni plan za ostavljanje pozitivnog traga u školi i zajednici.

Radionica je protekla u pozitivnoj i poticajnoj atmosferi. Učenici su aktivno sudjelovali, pokazali emocionalnu zrelost i otvorenost. Tema je bila bliska i razumljiva, a aktivnosti su bile prilagođene njihovoj dobi i interesima. Ovakvi satovi doprinose razvoju međusobnog poštovanja, empatije i svijesti o važnosti svakodnevnih dobrih djela.

Radionica „Ostavi dobar trag“ uspješno je ostvarila svoje ciljeve. Učenici su kroz razgovor i kreativne zadatke razvijali empatiju, samosvijest i osjećaj odgovornosti prema drugima. Moto sata – „U životu nisu važni koraci koje si napravio ili cipele koje si nosio, već otisak koji si ostavio za sobom“ – poslužio je kao snažna poruka o važnosti dobrote, poštenja i truda u svakodnevnom životu.
Ova radionica pokazala je koliko i male geste mogu ostaviti veliki trag – u srcima drugih ljudi i u zajednici u kojoj živimo.

Ova aktivnost povezana je s Erasmus+ ciljem: Mentalno zdravlje – jačanje mentalnog zdravlja, socijalno – emocionalnog učenja i dubinskog razumijevanja, kako bi se doprinijelo osobnom razvoju učenika.

Ostavi dobar trag…, autor: Vesna Autor: Vesna Ovničević

Skip to content