Učiteljica engleskog i njemačkog jezika Iris Zorić te voditeljica aktiva stranih jezika naše škole sudjelovala je u Erasmus+ praćenju nastave (Job shadowing mobilnost) u osnovnoj školi CEIP José Payán Garrido u San Juan de Aznalfaracheu u blizini Seville. Cilj ove petodnevne mobilnosti bio je stjecanje novih kompetencija vezanih uz metodiku stranih jezika, inovativne metode podučavanja , integracija IKT-a u poučavanju stranih jezika, razvijanje europske interkulturalne kompetencije te upoznavanje s konkretnim metodama za daljnji rad s učenicima kako u stranim jezicima tako i u pripremama priredbi na stranim jezicima, plesno-scenskih prikaza, te radu kao razrednice sa svojim učenicima.

Ono što školu čini posebnom je jedinstven i individualni pristup svakom pojedinom učeniku koji osobito naglašava emocije svih sudionika nastavnog procesa.

Program mobilnosti obuhvatio je niz raznolikih radionica koje osim što potiču kreativnost, kritičko mišljenje, digitalnu pismenost ipak najviše od svega naglašavaju emocionalnu pismenost kako učitelja tako i učenika te svih ostalih djelatnika škole .

Kreativnost u nastavi stranih jezika

Promatranjem nastave jezika i razgovorom sa španjolskim kolegama učiteljica Iris je naučila nove, inovativne metode poučavanja stranih jezika.

Učitelji primjenjuju gotovo stalno gamifikaciju (igrifikaciju) na kojoj je bio osobit naglasak, prikazane su metode kako u bilo kojem jeziku lakše možemo učenike naučiti razlikovati glagole, imenice i pridjeve, ali kroz igru i zabavu. Španjolski kolege također jako vode računa o poticanju dječje kreativnosti u nastavi te razvijaju kritičko mišljenje na pomalo nenametljiv način kroz raspravu, diskusiju i mudro postavljanje pitanja u razgovorima.

Razvijanje digitalnih kompetencija upotrebom kreativnih alata

Španjolski kolege su prikazali kako koriste digitalne alate u radu s učenicima (Scratch, Wordwall, blended learning) te kako kombiniraju tradicionalne metode rada s novim digitalnim tehnologijama posebno one koji potiču digitalnu i medijsku pismenost, kreativnost, kritičko mišljenje i suradnju. Aktivnosti viđenih radionica omogućit će primjenu stečenog znanja u radu s učenicima u sklopu nastave engleskog i njemačkog jezika, ali i kao razrednice 5.tj. nagodinu 6.razreda

Priredbe kao poticaj na novi način pripreme priredbi i točaka

Priredba koja je bila organizirana u dječjoj knjižnici kao i plesno-pjevna točka učenika i učiteljice (Flamenco) pružila je uvid u novi način organiziranja točki za priredbu kao i pregršt ideja koje će učiteljica Iris svakako iskoristiti u osmišljavanju svojih priredbi i točaka na engleskom i njemačkom. Učiteljica Iris se upoznala s inovativnim kazališnim i umjetničkim aktivnostima koje škola domaćin koristi u svojim predstavama i priredbama, a koje bi i ona, kao česti sudionik školskih priredbi mogla primijeniti u pripremi točaka s učenicima (npr. djeca ne govore tekst niti pjevaju već samo otvaraju usta, glume i plešu, a tekst i glazba su već snimljeni i samo se puštaju). Time naglasak stavljaju na emociju i njihovo izražavanje.

Razvijanje interkulturalnih kompetencija i promicanje kulturne baštine

Cilj mobilnosti također je bio upoznavanje s andaluzijskom kulturom i obrazovnim pristupom koji njeguje kulturnu raznolikost. Naučeno učiteljica planira prenijeti učenicima kroz tematske aktivnosti vezane uz toleranciju na satu razrednika kako bi potaknula svoje učenike na toleranciju i razumijevanje drugih kultura. Mindfulness metodu koju kolege iz Španjolske redovito primjenjuju u radu također namjerava primijeniti za opuštanje učenika tijekom nastave.

Građanski odgoj i aktivno građanstvo

Sudjelovanjem na satu razrednika učiteljica Iris stekla je spoznaje o metodama građanskog odgoja vrlo male djece koje planira koristiti u svojim aktivnostima u cilju razvijanja svijesti o važnosti sudjelovanja u zajednici.

Sva stečena znanja i vještine s ove Job shadowing mobilnosti učiteljica Iris Zorić planira prenijeti na svoje učenike i nastavnike u svojoj školi, te kolegama na županijskim, državnim i međunarodnim stručnim vijećima te integrirati naučene metode u buduće Erasmus i eTwinning projekte kao i na suradnju s drugim ustanovama.

Ovo Job shadowing iskustvo ponovni je dokaz kako Erasmus razmjena stručnih znanja uvijek donosi pozitivni napredak ne samo za pojedinca, nego i za ostale zaposlenike škole kao i školsku zajednicu u cjelini.

Tekst napisala: Iris Zorić, prof. učitelj savjetnik

Skip to content