S učenicima 7.a razreda na Satima razrednika razrednica Vesna Ovničević provela je sedam različitih aktivnosti za razumijevanje vlastitih emocija, prepoznavanje načina rješavanja sukoba, poticanje socijalno emocionalnog učenja, razvoj EI, poticanje i razvoj empatije, poticanje aktivnog slušanja i razumijevanje važnosti prevencije zlostavljanja među vršnjacima.

Provedene su sljedeće aktivnosti:

  1. Kako si danas?
  2. Kako rješavamo sukob?
  3. Učimo što je SEL
  4. U grupi je lakše (EI)
  5. U prijateljevim patikama
  6. Slušaš li me?
  7. Stop bullying

Ova aktivnost proizašla je iz aktivnosti provedenih na Erasmus+ seminaru Conflict Management, Emotional Intelligence and Bullying Prevention 17.-22.3.2025. u Barceloni u Španjolskoj.

Povezana je s Erasmus+ ciljevima:

– jačanje socijalno-emocionalnog učenja i dubinskog razumijevanja kako bi se doprinijelo osobnom razvoju učenika

Povezana je s ishodima na satu razrednika:

– prepoznaje i objašnjava svoje osobine i socijalne potencijale – prihvaća svoju osobnost i gradi svoj identitet; stvara zdrave socijalne odnose te postiže dobru socijalnu integraciju (B.3.2.C.)

– razvija osobne potencijale – uviđa što želi unaprijediti u svome ponašanju (osr A.3.3.)

Povezana je i s ciljevima Abecede prevencije:

– razvoj vještina nenasilnog rješavanja sukoba

Provedene aktivnosti pokazale su se učinkovitima u poticanju emocionalne svijesti, izražavanja osjećaja i razvoja socijalnih vještina među učenicima na što upućuju i odgovori učenika u evaluaciji na pitanje što si novo naučio kroz ove aktivnosti: naučio sam što je emocionalna inteligencija, da trebamo biti pozitivni, da moramo kontrolirati ljutnju i ne reagirati burno, da trebamo biti dragi prema svima jer ne znamo kroz što prolaze, da moramo zaista slušati jedni druge, naučio sam kako se treba ponašati, da je važno prepoznati svoje emocije…

Učinkovita primjena emocionalnog obrazovanja doprinosi ne samo boljoj klimi u razredu, već i prevenciji negativnih socijalnih ponašanja, što je ključno za cjelokupni razvoj učenika pa je potrebno i dalje provoditi slične aktivnosti na satima razrednika.

Conflict Management, Emotional Intelligence and Bullying Prevention 17–22 March 2025 Barcelona, Spain Vesna Ovničević, autor: Vesna

Autor. Vesna Ovničević

Skip to content