Tijekom sata prirode učenici 6.b i 6.c razreda, s nastavnicom prirode i biologije Vesnom Ovničević, obrađivali su temu zaštite okoliša i očuvanja planeta Zemlje. Na temelju primjera organizacija za zaštitu okoliša, učenici su trebali osmisliti vlastitu ekološku organizaciju koja bi se bavila zaštitom prirode. Zadatak je bio osmišljen kako bi potaknuo razmišljanje o važnosti očuvanja okoliša, odgovornog ponašanju prema prirodi i aktivnog sudjelovanja u društvu. 

Učenici su imali zadatak: 

1. Osmisliti ime svoje organizacije. 

2. Nacrtati logo (prepoznatljiv znak organizacije). 

3. Navesti aktivnosti kojima bi se njihova organizacija bavila. 

4. Objasniti načine poticanja ljudi da se pridruže organizaciji i promijene svoje navike radi zaštite okoliša.  

Zadatak je omogućio učenicima da razvijaju kreativnost i povežu teorijsko znanje o ekologiji s praktičnim djelovanjem. Učenici su raspravljali o vrstama zagađenja, recikliranju, korištenju obnovljivih izvora energije i smanjenju otpada. Tijekom rada su izrađivali plakate, crtali logotipe i predstavljali svoje ideje pred razredom. Kroz suradnički rad i međusobnu komunikaciju učenici su naučili kako i male promjene u ponašanju (npr. razvrstavanje otpada, štednja vode i električne energije, sadnja drveća) mogu imati velik utjecaj na očuvanje našeg planeta. 

Neki od primjera imena organizacija koje su učenici osmislili bili su: Make it green, Greenguard, Stay green, Plant lovers, Čuvajmo naš dom… Njihove aktivnosti uključivale su: čišćenje okoliša, sadnju stabala, edukaciju građana, akcije prikupljanja otpada i širenje svijesti putem društvenih mreža i školskih projekata. 

 Ciljevi nastavnog sata: 

– Razviti svijest o važnosti očuvanja okoliša i prirodnih resursa 

 – Potaknuti učenike na aktivno sudjelovanje u zaštiti prirode 

 – Razviti sposobnost kreativnog i kritičkog razmišljanja

 – Povezati teorijska znanja o ekologiji s praktičnim djelovanjem 

 – Potaknuti suradnički rad i timski duh među učenicima 

 Ostvareni ishodi: 

– objašnjava važnost zaštite okoliša i posljedice onečišćenja; 

 – prepoznaje primjere dobrih ekoloških praksi; 

 – predlaže vlastite načine zaštite prirode; 

 – surađuje s drugima u planiranju i provedbi ekoloških aktivnosti; 

 – izrađuje prijedlog vlastite ekološke organizacije i njezina loga

Ovim zadatkom učenici su razvili ekološku svijest, razumjeli važnost odgovornog ponašanja prema prirodi i uočili kako i pojedinac može doprinijeti očuvanju okoliša. Aktivnosti poput ovih potiču učenike na promišljanje, stvaralaštvo i društvenu odgovornost. Učenici su shvatili da zaštita planeta Zemlje nije samo zadaća velikih organizacija, već i svakog pojedinca. 

Ovo su prvi „zeleni koraci“ koje učenici čine u osnovnoj školi, učeći kako male, ali važne promjene mogu doprinijeti stvaranju čišćeg i zdravijeg planeta za sve nas. Njihovo sudjelovanje u ovakvim aktivnostima potiče razvoj pozitivnih navika koje će nositi kroz cijeli život. 

Ova aktivnost povezana je s Erasmus+ ciljevima: zelene teme (održivi razvoj, zaštita okoliša) i nastava na otvorenom.

Učeničke radove pogledajte u fotoalbumu:

https://photos.app.goo.gl/Rx29PYEoEdCER1hx7

Autor: Vesna Ovničević

Skip to content