Naša škola i ove je godine sudjelovala u međunarodnom projektu poticanja čitanja i upoznavanja književnosti susjednih zemalja- Slovenije i Italije. Projekt povezuje učenike, učitelje i knjižničare kroz čitanje, kreativno izražavanje i međusobnu suradnju.
Učenici 2.a i 2.b razreda Osnovne škole Jagode Truhelke iz Osijeka na poseban su način obradili književna djela slovenskih autora.
2.a razred s njihovom učiteljicom Gordanom Herhenreder upoznao se s djelom Kako je Oskar postao detektiv slovenskog autora Andreja Rozmana Roze. Kroz ovu toplu i poticajnu priču učenici su:
– razgovarali o osjećajima glavnog lika i razvijali empatiju,
– crtali vlastite naslovnice knjige,
– pisali preporuke za čitanje.
Na kraju su izradili video koji je objedinio sve njihove aktivnosti. Kroz ove aktivnosti učenici su vježbali izražavanje, čitanje s razumijevanjem i razvijali svoju maštu, ali i osnažili svijest o različitostima i međusobnom uvažavanju.
2.b razred i njihova učiteljica Ivana Kovačić čitali su priču Pekarica Margot autora Petera Svetine. To je priča o prijateljstvu i zajedništvu koja je bila inspiracija za niz kreativnih zadataka:
– pisanje vlastitog završetka priče,
– izrada stripa,
– slikanje naslovnice.
Učenici su kroz rad pokazali iznimnu angažiranost i timski duh, a projekt je za njih postao pravo književno istraživanje i poticaj za razvoj mašte.
U školskoj knjižnici provodile su se radionice s učenicima 4. razreda, koji su s knjižničarkom Irenom Bando čitali slikovnicu Jane Bauer Kako prestrašiti čudovište. Tema straha i hrabrosti obrađena je kroz razgovor i kreativno izražavanje – učenici su izrađivali ilustracije svojih „čudovišta“ u scraping tehnici, a potom su na informatici s učiteljicom Anamarijom Buzgo učili digitalno crtanje na tabletima i izrađivali digitalne kolaže. Ova aktivnost povezana je i s Erasmus iskustvom knjižničarke za vrijeme boravka u Osnovnoj školi I.C. Borsellino Ajello u gradiću Mazara del Vallo na Siciliji (Italija). Tamo je predstavljen ovakav koncept kao oblik podrške mentalnom zdravlju kroz književnost i likovno izražavanje.
Završna aktivnost bio je online susret s našim Erasmus partnerima iz OŠ dr. Janeza Mencingerja iz Bohinjske Bistrice, Slovenija. Učenici partnerskih škola su predstavili svoje škole, svoj kraj i urađene projektne aktivnosti. 2.b razred predstavio je poster, a 2.a videozapis sa svim aktivnostima. Na kraju su svi zajedno otpjevali i izrecitirali pjesmice koje su pripremili, a druženje je završilo uz smijeh i nova prijateljstva.
Ovakvi projekti potiču čitanje, razvijaju kreativnost, komunikacijske i socijalne vještine, kritičko mišljenje i upoznavanje kulturnih raznolikosti. Učenje postaje iskustvo, a knjiga – most koji povezuje škole, gradove i ljude. Učenici su izrazili želju da i sljedeće godine budu dio ovog vrijednog projekta.
Tekst: Koordinatorica projekta: stručna suradnica knjižničarka Irena Bando