Razmjena iskustava – važan čimbenik unapređivanje nastave

Osnovna škola Jagode Truhelke iz Osijeka bila je domaćin iznimno uspješnog KA1 Erasmus+ projekta Job Shadowing pod nazivom “Linguistic and digital inclusion with STEAM”. Cilj projekta bio je razmjena primjera dobre prakse u korištenju digitalnih alata, jezičnoj inkluziji, održivom razvoju i primjeni STEAM metodologije. Koordinatorica projekta bila je Višnja Cvek, učiteljica tehničke kulture i fizike.

Od 29. rujna do 3. listopada 2025. škola je ugostila pet učitelja iz  škole Istituto Comprensivo di Loreto Aprutino iz mjesta Loreto Aprutino u Italiji  kao nastavak uspješne i dugogodišnje suradnje dviju škola Naime, OŠ Jagode Truhelke i škola iz Loreto Aprutina sudjelovale su zajedno u višegodišnjem KA2 Erasmus+ projektu pod nazivom “Transforming FabLab into STEAMLab”, a gdje je također Višnja Cvek bila koordinatorica projekta.

Tijekom boravka u Osijeku učitelji iz Italije pratili su nastavne aktivnosti i sudjelovali u nizu inovativnih radionica koje promiču STEAM pristup i primjenu održivog razvoja u nastavi, a koje su za njih pripremili učitelji i učenici iz škole domaćina. Riječ je o sljedećim radionicama:

  • “Zelena kemija” (8.c),  Sanja Merdić, učiteljica biologije i kemije
  • “Put do pravilne prehrane” (6.b, 8.a,b,), Vesna Ovničević, učiteljica prirode i biologije
  • “Robotika bez robota” (7.a), “Obnovljivi i neobnovljivi izvori energije” (7.c) i “Izrada modela vjetrenjače” (5.a), Višnja Cvek, učiteljica tehničke kulture i fizike
  • “Moj grad za 50 godina” (6.c), Vjekoslava Hrastović, učiteljica hrvatskog jezika
  • “Početno slovo mog imena” (1.a),  Liana Mur, učiteljica razredne nastave
  • “Recikliranje u službi lektire – projektna nastava” (7.b,c),  Vlatka Bosutić – Cvijić i Klaudija Hogl Sabo učiteljice hrvatskog jezika, Dubravko Milinković, učitelj likovne kulture, Vedrana Čerina, učiteljica engleskog jezika.

Važan doprinos uspješnoj realizaciji projekta pružile su i učiteljice engleskog jezika Vedrana Čerina i Katarina Ćorković Matančić, a koje su gostima bile vrijedna kolegijalna podrška u komunikaciji i prevođenju.

Osim aktivnosti u školi talijanski učitelji posjetili su i Zajednicu tehničke kulture grada Osijeka gdje su prisustvovali dvjema specijaliziranim radionicama. Leon Zakanji, učitelj iz OŠ Miroslava Krleže Čepin, vodio je radionicu “Dizajniranje i priprema modela za rezanje na laseru”, a Tomislav Pandurić, učitelj iz OŠ Fran Krsto Frankopan Osijek, održao je radionicu o alatu TinkerCad.

Učitelj povijesti Benjamin Lamza bio je zadužen za kulturološko-povijesni dio projekta  pa je gostima organizirao obilazak grada i tijekom šetnje upoznao ih s bogatom poviješću Osijeka.

Koordinatorica projekta Višnja Cvek istaknula je zadovoljstvo uspješnom provedbom projekta: ” Nastavak suradnje, započete u KA2 projektu, pokazao je još jednom važnost partnerstva škola iz različitih zemalja. Razmjena iskustava u području STEAM-a i održivog razvoja bitna je za unapređivanje nastavnog procesa pa je ovo bila izuzetna prilika za našu školu i naše učitelje da mogu pokazati svoju nastavnu praksu, razmijeniti iskustva i razmišljanja sa svojim talijanskim kolegama. Između ostalih, to je možda najbolji način kako dijelimo svoja znanja i učimo jedni od drugih, kako je to simpatično rekla naša talijanska kolegica:  Puno toga ću prepisati od vas kad se vratim u svoju učionicu!”

Projekt “Linguistic and digital inclusion with STEAM” postavio je čvrste temelje za buduće zajedničke projekte I potvrdio kako se kroz međunarodnu suradnju i dijeljenje inovativnih metoda može unaprijediti kvaliteta nastave  

Skip to content