U svibnju 2025. (od 19. do 23. svibnja 2025.) učiteljica engleskog i njemačkog jezika te voditeljica kulturno-umjetničke djelatnosti Katarina Ćorković Matančić sudjelovala je u Erasmus+ job shadowing mobilnosti u osnovnoj školi CEIP José Payán Garrido u San Juan de Aznalfaracheu pokraj Seville. Tijekom petodnevnog stručnog boravka stekla je uvid u inovativne oblike nastave, razvijala interkulturalne kompetencije i prikupila konkretne ideje za daljnji rad s učenicima.

Škola domaćin istaknula se toplim, inkluzivnim pristupom učenicima te otvorenošću za razmjenu praksi. Program mobilnosti obuhvatio je niz radionica i nastavnih sati koje su pokazale kako se interdisciplinarni pristupi, kreativnost, digitalne vještine i emocionalna pismenost uspješno integriraju u svakodnevni rad škole.

Kreativna integracija jezika i tehnologije

Posebno su dojmljive bile radionice u kojima su učenici kombinirali jezične vještine s tehnologijom, poput „Las palabras misteriosas“, „Zowidanza“ i „La robocarta – DigiCraft“. Korištenjem robota i aplikacija učenici su razvijali vokabular, kritičko mišljenje i digitalnu pismenost kroz igru. Ovakve aktivnosti predstavljaju konkretan primjer CLIL (Content and Language Integrated Learning) pristupa.

Jedna od najinspirativnijih aktivnosti bila je glazbeno-tehnološka radionica u kojoj su učenici koristili čaše napunjene vodom spojene na prijenosno računalo, uz upotrebu Scratch programa i uređaja poput Makey Makey. Dodirivanjem čaša aktivirali su zvukove i glasove koji su opisivali morske životinje, čime su razvijali slušne i kognitivne vještine na inovativan način.

Umjetnost kao alat za učenje i izražavanje

Kazalište sjena i predstava „Ljepotica i zvijer“, koju su izveli učenici, istaknuli su visoku razinu kreativnosti i posvećenosti kulturno-umjetničkom radu u školi domaćinu. Kroz različite dramske, plesne i glazbene radionice učenici su razvijali govornu ekspresiju, timsku suradnju i samopouzdanje. Poseban doprinos dala je i flamenco radionica, kojom se promicala andaluzijska kulturna baština, a u kojoj je sudjelovala i učiteljica Katarina.

Socio-emocionalno učenje i inkluzivna praksa

U sklopu radionice „Emotional work“ učenici su kroz razgovor, glazbu i kreativno izražavanje razvijali emocionalnu pismenost. Škola njeguje pristup u kojem se mentalno zdravlje učenika stavlja u središte obrazovnog procesa. Također, posjet učionicama Blue Room i Rainbow Room pokazao je visoku razinu individualizirane podrške učenicima s teškoćama u razvoju.

Održivost i zajedništvo

Poseban naglasak u školi stavljen je na održivi razvoj i odgovorno ponašanje – učenici sudjeluju u sadnji biljaka i recikliranju otpada. Kroz sportske aktivnosti na otvorenom, poput kickball igre između učenika i učitelja, dodatno se promiču jednakost, timski duh i zajedništvo.

Interkulturalnost i suradnja

Sudjelovanjem na Erasmus+ danima u Maireni del Alcor te kroz razmjenu iskustava s učiteljicom engleskog jezika, otvorena je mogućnost buduće međunarodne suradnje kroz eTwinning projekte i online susrete učenika. Učiteljica Katarina Ćorković Matančić imala je priliku razgovarati i na španjolskom jeziku, a u slobodno vrijeme istražila je kulturne znamenitosti Seville, čime je dodatno ojačana interkulturalna komponenta Erasmus+ iskustva.

Zaključak

Erasmus+ mobilnost u CEIP José Payán Garrido pokazala je kako se suvremeni pedagoški pristupi, emocionalna podrška, umjetnost i tehnologija mogu prirodno integrirati u svakodnevni obrazovni proces. Primjeri dobre prakse koje je učiteljica Katarina Ćorković Matančić imala priliku promatrati predstavljaju vrijedan resurs za unaprjeđenje nastave stranih jezika i kulturno-umjetničkog izražavanja u svojoj školi. Planira ih implementirati kroz projektne aktivnosti, organiziranje školskih priredbi, CLIL pristup, eTwinning projekte te radionice za kolege i učenike.

Mobilnost je još jednom potvrdila da Erasmus+ doista obogaćuje živote i otvara umove – „Enriqueciendo vidas, abriendo mentes“.

Katarina Ćorković Matančić, prof., učitelj savjetnik

Skip to content