Interactive Teaching – Educational Games, Outdoor Activities, New Technology, strukturirani je tečaj organiziran u okvirima Erasmus+ programa te održan u Oslu (Norveška), od 11. do 16. kolovoza 2025. Tečaj je okupio 12 sudionika – iz Italije, Španjolske, Grčke, Mađarske, Finske, Cipra, Slovenije, Rumunjske, Hrvatske. Među polaznicima tečaja bila je i Vedrana Čerina, učiteljica Engleskog jezika u našoj školi, koja je pripremila izvještaj u nastavku teksta. Tečaj je organizirala Eruditus School, škola sa sjedištem u Švicarskoj.
Prvog dana su polaznici tečaja predstavili obrazovne sustave svojih zemalja, svoje škole, te zanimljive projekte koji se provode u njihovim školama. Ova predstavljanja su poslužila kao prvi korak u planiranju daljnjih suradnji među školama iz različitih zemalja. Kao sljedeći korak u istome pravcu poslužio je sastanak održan pod nazivom European Meeting, gdje je 40 polaznika tri tečaja Eruditus škole, koja su se istovremeno održavala u Oslu, imalo priliku dodatno predstaviti svoju školu, ali i dio kulture i tradicije svoje zemlje, te razmijeniti podatke i učiniti prve korake u budućim partnerstvima i suradnjama kroz Erasmus+ i eTwinning projekte.
Svih šest dana trajanja tečaja dominirale su dvije teme – edukativne igre, te istraživanje Web 2.0 alata. Od igara u kojima su polaznici sudjelovali, a koje se lako primijeniti mogu u učionici, neke su bile digitalne, druge nisu, no ono što im je svima zajedničko je da promiču suradnju te za cilj imaju stvaranje poticajnog okruženja u kojemu će učenici biti motivirani učiti i surađivati. Samo jedan od primjera aktivnosti koje se oslanjaju na digitalne alate, ali ujedno promiču interakciju među sudionicima je Goosechase potraga. Polaznici tečaja su u skupinama tijekom pet sati obilazili centar Osla, istraživali povijest i znamenitosti grada, bilježili svoje pronalaske i zaključke te imali priliku vidjeti vrijednosti učenja izvan učionice, kroz suradnju, te u formi rješavanja zagonetki.
Među dvjema temama – interaktivnosti koja se postiže pomoću digitalnih alata i interakcije koja se ostvaruje kroz igru – je održavana ravnoteža, pa su istog dana primjerice polaznici tečaja istraživali mogućnosti korištenja društvenih igara na način da promiču strateško i kritičko mišljenje, vještine rješavanja problema, te suradnju među učenicima, ali i uporabu AI alata kojima se može unaprijediti i obogatiti nastavni proces.
Među ciljevima Erasmus akreditacije OŠ Jagode Truhelke za razdoblje od 2023. – 2027. su razvijanje digitalnih kompetencija učenika i učitelja škole, te razvijanje interpersonalnih vještina učenika za cjeloživotno učenje, kao što su suradnja, kreativnost, kritičko mišljenje. Tečaj o interaktivnosti u poučavanju – koja se postiže kroz igru ili uz uporabu informacijsko-komunikacijske tehnologije – je pružio obilje poticaja i ideja na koje načine promicati ostvarivanje ovih dvaju ciljeva u svakodnevnom radu s učenicima. Interaktivnost u nastavi te učenje kroz igru i suradnju uvelike mogu pridonijeti stvaranju poticajnog okruženja, učiniti učenje zabavnim, te pridonijeti razvijanju povezanosti među onima koji u aktivnostima sudjeluju.
Vedrana Čerina, učiteljica Engleskog jezika