U lipnju 2025., na satima redovne nastave Engleskog jezika, s učenicima 5.a razreda je provedena radionica naziva Snack Attack – a lesson in communication. Radionica je provedena kroz dva školska sata.

Snack Attack (2012.) je kratki animirani film bez dijaloga, koji prikazuje jedan neobičan i neočekivani susret dvaju stranaca. Tijekom radionice, ovoj video priči se pristupilo po principu drame u nastajanju – umjesto da se priča pogleda u cijelosti pa ju se onda tumači, tijekom priče su se pravile pauze u kojima su učenici promišljali i osmišljavali kako bi oni postupili na mjestu glavnih likova. Naime, video priča je pripremljena u obliku interaktivnog kviza (poveznica) – uključuje zadatke koje učenici moraju riješiti kako bi se priča nastavila. Potaknuti pitanjima koji se pojavljuju u video zapisu, učenici su u skupinama raspravljali zadana pitanja te iznosili zaključke pred razredom.

Učenici su u grupama osmislili i dva scenska prikaza u kojima su predstavili svoje zamisli o poželjnom tijeku radnje – jedan dijalog iz perspektive starice koja misli da se mladić ne ponaša primjereno (tijekom priče, kada se zadatak pojavi u video lekciji), te drugi dijalog iz perspektive mladića koji zna da nije učinio ništa pogrešno (po završetku video lekcije). Pritom su učenici koristili zadane izraze za pristojnu komunikaciju. Prateći priču, učenici su – vođeni pitanjima – pratili i kako im se mijenjaju i očekivanja, odnosno tumačenje radnje i dojam o glavnim likovima.

Raspravljajući na samome kraju radionice o tome što su iz priče naučili, učenici su, između ostaloga, naveli da je važno jasno i pristojno komunicirati, ne suditi o drugima na temelju njihovog izgleda, te da je važno dijeliti što imamo s drugima.

Radionica je provedena s ciljem osvješćivanja važnosti jasne komunikacije i pristojnog izricanja svojih stavova i osjećaja, promicanja suradnje među učenicima te zajedničkog rješavanja problema. Jedan od ciljeva Erasmus akreditacije naše škole je upravo razvijanje interpersonalnih vještina učenika, u cilju razvoja životnih vještina (kreativnost, kritičko mišljenje, suradnja, itd.), te je ova radionica provedena u skladu s navedenim ciljem. Radionica je osmišljena pod utjecajem uvida stečenih uslijed pohađanja strukturiranog tečaja Nordic Education Excellence Unveiled (Kopenhagen, Danska), u svibnju 2025., tijekom kojeg su polaznici upoznati s nordijskim pristupom obrazovanju, koji u središte odgojnog procesa smješta upravo suradnju, zajedništvo, te mentalno zdravlje učenika.

Vedrana Čerina, učiteljica Engleskog jezika

Skip to content