Budući da je ovogodišnja tema eTwinninga Građanski odgoj, učenici šestih i osmih razreda zajedno sa svojom učiteljicom engleskog i njemačkog jezika Katarinom Ćorković Matančić, uključili su se u projekt pod nazivom
„ Osnaženi građani: Digitalna odgovornost i održivost“.
Cilj ovog projekta je istražiti pojmove digitalnog građanstva i održivog građanstva, omogućujući učenicima da razumiju svoja prava i odgovornosti kako u digitalnom tako i u stvarnom svijetu. Projekt će poticati suradnju među učenicima iz različitih zemalja: Hrvatska, Poljska, Turska, Maroko, Grčka, Litva, Italija i Španjolska; omogućujući im da uče iz međusobnih iskustava i perspektiva. Također, sudionici će do kraja projekta unaprijediti svoje znanje engleskog jezika, digitalnu pismenost i sigurnost na internetu.
Projekt ujedno ima za cilj spojiti smisleno istraživanje digitalnog i održivog građanstva sa suradničkim i kreativnim aktivnostima koje će ove koncepte učiniti opipljivima za učenike. Učenici će razumjeti ulogu pojedinca, njihova prava i odgovornosti u online i stvarnom svijetu te prepoznati etičku i odgovornu upotrebu tehnologije. Također će naučiti kako zaštititi osobne podatke i privatnost na internetu. Nadalje, razumjet će održivost u kontekstu osobnih i zajedničkih aktivnosti te će se zalagati za socijalnu pravdu, jednakost i inkluziju unutar zajednice i šire. Projekt će promovirati i ekološku odgovornost (npr. smanjenje otpada i potrošnje energije). Osim toga, potaknut će suradnju i komunikacijske vještine kroz zajedničke aktivnosti korištenjem alata Web 2.0.
Projekt je započeo u prosincu, a trajat će do kraja nastavne godine. Svakog mjeseca učenici će raditi u mješovitim međunarodnim timovima (koji će se formirati na početku projekta) kako bi učinkovito učili jedni od drugih, surađivali i komunicirali. Održavat će se online sastanci (Zoom, Teams) jednom mjesečno i to zasebno za nastavnike te zajednički za nastavnike i učenike. Na sastancima nastavnika planirat će se i dijeliti zadaci za sljedeći mjesec, revidirati aktivnosti iz prethodnog razdoblja ili donositi odluke o aktivnostima za nadolazeći mjesec. Na sastancima učenika tražit će se njihova mišljenja o temama projekta, evaluirati dosadašnji rad i razmatrati nove ideje vezane uz projektne teme. Također, tijekom sastanaka učenika stvarat će se zajednički radovi u mješovitim međunarodnim timovima, prikazivati zadaci koje su pojedinačno pripremale partnerske škole te igrati igre kao uvodne aktivnosti. Za brzu i učinkovitu komunikaciju kreirat će se WhatsApp i Viber grupa, a na Twinspace platformi će se nalaziti obrazac za raspodjelu zadataka kako bi sve partnerske škole ravnopravno i skladno radile.
Projekt će povećati svijest među učenicima o njihovoj ulozi kao odgovornih građana, kako online tako i offline. Povećat će se razumijevanje važnosti održivosti u svakodnevnom životu i kako digitalni alati mogu podržati ekološke napore. Među ostalim očekivanim rezultatima su razvoj kritičkog razmišljanja i medijske pismenosti, posebno u odnosu na online sadržaje. Također, projekt će ojačati interkulturalnu komunikaciju i suradnju među učenicima iz različitih zemalja.
Katarina Ćorković Matančić, prof. učitelj savjetnik