Koordinatorica Erasmus projekata OŠ Jagode Truhelke Irena Bando prisustvovala je Nacionalnom TCA seminaru za akreditirane ustanove pod nazivom Akreditacija – akcija – uspjeh. Seminar se održavao od 24. do 26. rujna 2025. u Sv. Martinu na Muri.
Seminar je obuhvaćao izlaganja, radionice i razmjene iskustva opće prakse s naglaskom na prepoznavanja potreba škole, praćenje provedbe projekta i mjerenje rezultata.
Istaknuta je važnost akreditacije, odnosno provedbe Erasmus plana škole:
• Erasmus plan – ciljevi Erasmus akreditacije (srce naše akreditacije)
• stabilnost priliva financija koja osigurava kvalitetu provedbe projekta i dugoročni razvoj ciljeva
• internacionalizacija škole (povećana vidljivost škole)
• integracija rezultata u rad škole
Kako mjeriti napredak rezultata:
• upitnici, ankete
• kvizovi, testovi znanja
• intervjui
• fokus grupe/grupne diskusije
• samoocjenjivanje
• praćenje aktivnosti- broj završenih zadataka
• osvrti/izvješća s konkretnim podacima o svom doprinosu u projektu
• potpisne liste
• dnevnici učenika, učenički osvrti, promišljanja
Kriteriji evaluacije završnih izvješća
• iskorištenost financijskih sredstava kvantitativno (broj mobilnosti, broj sudionika)
• razvoj ciljeva i prikaz rezultata (nije nužno da je rezultat pozitivan, bitno je da je stvaran)
• inkluzivna uključenost
• diseminacija (poveznice na rezultate i javne objave)
• rezultati evaluacija, indikatori mjerenja
Važnost konkretiziranja ciljeva
• znati postavljati ciljeve svojih mobilnosti, aktivnosti, rezultata kvantitativno i kvalitativno
• kvalitativno (razvoj rezultata, koliko smo dospjeli do cilja)
• kvantitativno (mjerljivi pokazatelji)
• Primjer postavljanja ciljeva:
Cilj: Jačanje kompetencija djelatnika u korištenju digitalnih sadržaja u nastavnom
radu
Opis provedbe cilja
– 10% povećanja digitalnog sadržaja u svakoj godini provedbe akreditacije
– do kraja provedbe akreditacije izrađeno 5 digitalnih sadržaja s metodologijom uporabe u nastavi
– proveden 1 projekt s lokalnom zajednicom u svakoj godini provedbe akreditacije
• ne treba dokazivati da smo sve savršeno postigli nego konkretno navesti u kojoj fazi postizanja ciljeva se trenutno nalazimo i kamo idemo
Važni EU ciljevi:
• održivost
• uključivost
• ekologija
• digitalna pismenost
Odabir sudionika projekta
• moraju biti jasni kriteriji i povjerenstvo za odabir
• osigurati zamjene sudionika koji budu spriječeni otići na mobilnost
• obavijesti za učenike i roditelje (obavijesni posteri, natječaj za mobilnost, QR za roditelje o informacijama, web objave)
• izjava o odgovornosti
Nakon mobilnosti
• napraviti plan integracije novih znanja u školi
• što sam želio/la naučiti- što sam naučio/la?
• kako ću prenijeti nova znanja ostalim djelatnicima škole
• koji će mi biti konkretni rezultat i kako ću ga dokazati (kvantitativno, kvalitativno)