U sklopu obilježavanja 140 godina postojanja naše škole učenici 5. razreda su na satima Hrvatskoga jezika pisali bajke u kojima su Jagodu Truhelku ili njezine likove trebali staviti u nove kontekste, događaje, pridružiti im nove likove u radnji.
Temeljni ishod iz predmetnoga kurikuluma koji su pri tome ostvarivali bio je: OŠ HJ A.5.4. Učenik piše tekstove trodijelne strukture u skladu s temom.
Učenici su prethodno čitali ulomke iz djela Zlatni danci Jagode Truhelke, istraživali o temi te pisali bilješke o istraženom.
Na nastavnom satu im je zadan sljedeći koncept pisanja bajke:
1. glavni lik: ANICA / ĆIRO / DRAGOŠ – upada u nevolju
2. da bi se izvukao, prvo 2 puta pokušava sam i iskušava vlastita rješenja, ali ne uspijeva riješiti problem
3. 3. put – može tražiti pomoć (samo od nekoga komu je prije učinio nešto dobro!)
4. OSMISLI:
• tko je i kako se zove glavni lik, gdje živi, u kakav je problem upao
• kako ga je dvaput neuspješno pokušao riješiti i zašto mu to nije uspjelo
• od koga je naposlijetku tražio pomoć, zašto mu je taj netko pomogao i kako je to učinio
5. Na kraju daj zanimljiv naslov bajci!
Učenici su najprije pisali koncept bajke prema zadanoj trodijelnoj strukturi, a zatim koncept proširili u cjelovit tekst bajke.
Najuspješnije bajke nalaze se na poveznici.
https://padlet.com/enasprem/iro-drago-anica-i-jagoda-u-bajkama-i8wktjuxkqpr8gx
Vjekoslava Hrastović, prof.