Od 31. ožujka do 4. travnja 2025. godine u našoj školi proveden je job shadowing osnovne škole iz Španjolske CEIP Concepcional Arenal iz grada Vila-Real, nedaleko od Valencije. Održane su radionice, izlaganja, razgovori i razmjena iskustva. Cilj mobilnosti škole iz Španjolske bio je steći nova znanja i vještine i po povratku ih primijeniti u svojoj školi.

Program hostinga je bio raznovrstan i provodio se u školi i izvan nje.

Učiteljica engleskog jezika Vedrana Čerina pripremila je radionicu Pripovijedanje i STEM u kojoj su sudjelovali učenici 2. razreda. Okosnica radionice je bila priča Mae Among the Stars (autorica Roda Ahmed). Prvo su učenici razmijenili dojmova o poslušanoj priči, pa su kroz digitalnu interaktivnu igru provjerili razumijevanje priče te razgovarali o tome što mogu naučiti od malene Mae.  Također je bilo u radionicu uključeno i STEM područje u kojoj su učenici, prateći upute dostupne na mrežnim stranicama NASA-e, izrađivali te potom lansirali svoje rakete od papira.

Radionicu Umjetničko i kreativno izražavanje inspirirano čitanjem pripremile su stručna suradnica knjižničarka Irena Bando i učiteljica informatike Anamarija Buzgo. Prvo je knjižničarka učenicima 4.razreda čitala priču Ružna petorka nakon čega su diskutirali o različitosti i prihvaćanju te su ilustrirali zamišljena čudovišta na perforiranom crnom papiru za “grecanje”. Nakon toga su s učiteljicom iz informatike u programu Sketch ilustrirali radove digitalno.  

Učenički radovi

Radionicu Kreativna (glazbena) stvaralica provela je učiteljica glazbene kulture Vjera Kurtović s učenicima 5.c razreda.
Na početku radionice učenici su na engleskom jeziku pozdravili goste te im prikazali 2 glazbeno – scenske točke u kojima su se ispreplitale slijedeće glazbene aktivnosti: pokret/ples, glazba, pjevanje i ritam uz uporabu udaraljki iz školskog Orffovog instrumentarija. Prva točka koju su učenici izveli bila je pjesma R. Rodgersa: “Edelweiss/Runolist” (iz poznatog mjuzikla “The sound of music”) u kojoj su sudjelovali: solisti, plesni duet te ritmička skupina uz glazbenu pratnju učiteljice glazbe. Druga izvedba bila je tradicijska pjesma iz Rusije “Katjusha” u kojoj su učenici prikazali zajedničko muziciranje kroz plesnu koreografiju popraćenu glazbom, pjevanjem te ritmiziranjem.

Od starog novo – izrada košarica od papira pripremila je učiteljica produženog boravka Slađana Murković s učenicima
2.b razreda. Na radionici su učenici pokazali svoju kreativnost, spretnost i ekološku osviještenost pretvarajući stari papir u šarene košarice. Svaka košarica ukrašena je pisanicom kao simbolom proljeća i prijateljstva. Posebnost ove radionice bila je u zajedničkom radu i učenju, gdje su učenici gostima iz Španjolske izradili originalan poklon izrađen vlastitim rukama.

Učiteljice produženog boravka Jelena KIšosondi i Ivana Boras provele su s učenicima 1. i 3. razreda likovnu radionicu Slikarski rukopis Mirne Sišul. Radionica je bila inspirira radom suvremene hrvatske umjetnice kroz koju su učenici imali priliku upoznati slikarski rukopis umjetnice, analizirati njezine radove te razvijati vlastiti likovni izričaj. Radionica je bila obogaćena slušanjem klasične glazbe, koja je dodatno potaknula dječju maštu i stvaralački izraz, a naglasak je stavljen na razvoj promatračkih vještina, likovnog izražavanja i estetike (prezentacija).

Našim Erasmus gostima rad učeničke zadruge predstavila je voditeljica zadruge Vedrana Čerina.  Ona je govorila o nedavnom osnutku zadruge pri našoj školi tijekom ove školske godine. Prikazani su ciljevi učeničkog zadrugarstva te aktivnosti koje su provedeni od osnivanja zadruge pod nazivom S(p)retne ruke. U duhu zadrugarstva, prednost se dala praktičnom radu, pa je nakon kratkog izlaganja uslijedio praktični dio radionice. Učenice 6.c razreda su naše goste naučile izraditi košarice u obliku srca pletenjem filca. Uz izrađena srca, gostima su uručene turističke brošure koje su učenici 6.c razreda izradili na nastavi Engleskog jezika, kako bismo im predstavili ono najbolje od Osijeka i Slavonije (prezentacija radionice).

Učenici izvannastavne i dodatne nastave prirode i biologije i učenici 7.a razreda, zajedno s nastavnicom prirode i biologije Vesnom Ovničević održali su radionicu Ususret Uskrsu. Cilj radionice bio je ukazati na prednost prirodnog bojanje jaja kao ekološki i zdravstveno prihvatljivijeg od korištenja umjetnih boja koje sadrže sintetičke aditive, konzervanse i razne kemijske spojeve.  U radionici su koristili kurkumu, kavu, borovnice, rajčice, zeleni čaj, kadulju, ljubičasti luk i crvenu papriku. Učenici  su dan ranije obojali jaja pomoću tempera, u različitim nijansama žute, crvene, plave, zelene, narančaste i smeđe boje, a na radionici su učenice dodatne i izvannastavne prirode i biologije bojale jaja prirodnim bojama i umjetnim bojama kupljenim u trgovini. Na kraju radionice usporedili su dobivene boje na sva tri načina i zaključili da umjetnim bojama dobivamo intenzivnije boje i različite nijanse, a prirodnim načinom bojanja boje su puno svjetlije i nježnije nijanse, ali prednosti prirodnog načina bojanja su brojne, pa je zaključak na kraju radionice bio da svakako trebamo koristiti ekološki prihvatljive prirodne boje. 

 Sa stručnom suradnicom pedagoginjom Anom Vukojević gosti su razgovarali o tehnikama za opuštanje, kao i kako razvijati usredotočenu svjesnost – Mindfulness. Pedagoginja je predstavila tehnike rada i rekvizite koje često koristi u radu s učenicima za rad na mentalnom zdravlju i osobnom razvoju.

Kreativnu radionicu inspiriranu zlatovezom održala je s učenicima 4.razreda stručna suradnica knjižničarka Irena Bando koja je govorila o sličnostima i razlikama korištenja zlatoveza u hrvatskoj i španjolskoj folklornoj tradiciji. Nakon odgledane prezentacije i razgovora o motivima i ornamentima zlatoveza te njihovom simbolikom učenici su ilustrirali svoje uskrsne pisanice tehnikom konturnog crtanja. Ubrzo su se ilustriranju pridružili i gosti i napravili unikatne radove.

 

Radionicu Osijek pod Osmanskim carstvom održala je učiteljica povijesti i engleskog jezika Lena Cvenić Lijić. Uč enici su učili o ulozi pojedinih povijesnih osoba u borbama Hrvata s Osmanlijama kroz razne kreativne aktivnosti. Prvo su učenici proučavali tekstove o životu u osječkoj Tvrđi za vrijeme Osmanlija te su pripremili najvažnije podatke za vršnjačko poučavanje. Potom su
gledali video o mostu koji je dao sagraditi sultan Sulejman Veličanstveni i odgovarali na razna zanimljiva pitanja. Nakon toga su uz pomoć drvenih štapića, spajalica i čupavih žica izrađivali svoj most.  Na kraju su igrali kviz za ponavljanje ishoda uz pomoć kviza Kahoot.

Posljednji dan mobilnosti naših gostiju na samom kraju programa, uoči dodjele diploma učiteljica produženog boravka Jelena Novaković pripremila je s učenicima 2.a razreda pjesmicu na španjolskom jeziku Un Pequeño Dedo i ugodno iznenadila naše goste koji su se pridružili u pjevanju.

U poslijepodnevnim satima obišli smo s gostima Kopački Rit i dvorac i izložbu u Tikvešu, organizirali smo stručni obilazak grada i posjete kulturnim znamenitostima Osijeka.

Hosting je organizirala stručna suradnica knjižničarka i Erasmus koordinatorica škole Irena Bando.

Album fotografija s hostinga

Tekst: Irena Bando

Skip to content