Od 24. do 27. ožujka 2025. godine, u okviru Erasmus aktivnosti, u našoj je školi organizirana mobilnost učenika (hosting) osnovne škole VS Triester iz Graza (Austrija). Na ovu mobilnost stiglo je 35 učenika i 8 učitelja s ciljem upoznavanja naših metoda učenja te druženja s vršnjacima.

Prvi dan gosti iz Austrije, zajedno s našim učenicima 4.b razreda, proveli su edukativnu aktivnost na otvorenom posjetivši Zoološki vrt. Nakon toga upoznali su se s kulturnim znamenitostima našega grada, vozili se kompom, šetali Promenadom te obišli Tvrđu.

Sutradan su se gosti i naši učenici upoznali s proizvodnjom u osječkoj tvornici Karolina, gdje su učili o poduzetništvu i procesnoj proizvodnji, kušali domaće proizvode te obišli hale i skladišta. Potom su posjetili Kopački rit i upoznali se s njegovim velikim međunarodnim ekološkim značajem kao jednim od najočuvanijih europskih močvarnih područja, iznimno važnim za očuvanje bioraznolikosti. Također su naučili da je Kopački rit stanište mnogih rijetkih i ugroženih vrsta, posebice ptica. Na jezeru Sakadaš vozili su se brodom, a u dvorcu Tikveš posjetili edukativnu izložbu. Nakon toga posjetili su Azil za pse, donijeli hranu i uživali u šetnji sa psima.

Posljednji, treći dan bio je organiziran u školi, gdje su se učenici uključili u razne aktivnosti. Jezičnu radionicu pripremila je učiteljica engleskog i njemačkog jezika Katarina Ćorković Matančić. Na radionici pod nazivom Lernen, spielen, singen! učenici su se najprije međusobno upoznavali razgovarajući na sva tri jezika, a učiteljica je s jednim učenikom iz gostujuće škole razgovarala i na turskom jeziku. Kroz igru „Naša stjuardesa“ učili su konjugirati glagole na njemačkom jeziku, a zatim su obrađivali vokabular na hrvatskom i njemačkom jeziku. Nakon toga austrijski su učenici pisali riječi i rečenice na hrvatskom jeziku (Wortschatzseite). Radionica je završila pjevanjem i plesom uz pjesmu „Bila mama Kukunka, bio tata Taranta“. Pjesma se gostima jako svidjela, a riječi pjesme dobili su na hrvatskom i njemačkom jeziku.

Radionicu Zdrava hrana i prijateljstvo (Fruits and Friendship) organizirala je učiteljica prirode i biologije Vesna Ovničević. Na radionici su sudjelovali učenici izvannastavne i dodatne nastave prirode i biologije te učenici škole iz Graza. Radionica se sastojala od uvodnog predavanja i praktičnog dijela – pripreme voćnih ražnjića i izrade mreže prijateljstva. Kroz ove aktivnosti učenici su istraživali koncepte povezanosti, suradnje, društvenih struktura te pravilne prehrane. Voćni ražnjići bili su zabavna i zdrava grickalica. Učenici su ih pripremali od pet različitih boja voća i učili o važnosti sastojaka pojedinog voća za naš organizam. Svaka je boja predstavljala i određenu dobru osobinu sudionika radionice, pa su aktivnosti pomogle učenicima razumjeti važnost raznolikosti – i u prehrani i u prijateljstvu – te da ona obogaćuje naše živote.

Učiteljice produženog boravka Jelena Kišosondi i Ivana Boras organizirale su Kreativne radionice i radionice na otvorenom. Jedna od aktivnosti bila je plesna radionica s koreografijom na pjesmu „Rim tim tagi dim“. Osim toga, učiteljice su osmislile zajedničku fotografiju koja simbolizira Erasmus+ projekt i obilježava ovu međunarodnu suradnju.

U poslijepodnevnim satima održalo se nekoliko radionica. Likovno-digitalnu radionicu vodile su stručna suradnica knjižničarka Irena Bando i učiteljica informatike Anamarija Buzgo. Knjižničarka je učenicima čitala priču na engleskom jeziku Ružna petorka, nakon čega su učenici ilustrirali likove iz priče i izrađivali straničnike za knjige. Potom su na tabletima crtali ilustracije proljetne prirode koristeći digitalne olovke i programe za crtanje.

Mindfulness radionicu organizirala je stručna suradnica pedagoginja Ana Vukojević. Ona je pripremila razne aktivnosti kroz koje su učenici učili o mentalnom zdravlju, različitosti i empatiji. Prvo su učenici zaigrali igru sretnom loptom s različitim pitanjima koja potiču na promišljanje o sebi, svojim pozitivnim iskustvima te dovodi do razmjene tih iskustava i ugodnih emocija. Središnja aktivnost radionice bila je aktivnost s karticama emocija gdje su učenici pamtomimom pokazivali jedni drugima značenje emocije. Na taj način su naučili pokazivati i prepoznavati emocije kod sebe i drugih. Na kraju su učenici dobili bojanku-strugalicu, gdje su se naučili opuštati, umirivati i biti prisutni u sadašnjem trenutku.
Radionicu na njemačkom jeziku pod nazivom Jezične igre provela je učiteljica engleskog i njemačkog jezika Iris Zorić.
U prvoj aktivnosti učenici su se predstavljali na njemačkom jeziku uz pomoć vune, koju su bacali jedni drugima i tako su isprepleli mrežu koju su nazvali mrežom prijateljstva (FREUNDSCHAFTSNETZ). Nakon toga su crtali portrete svojih prijatelja izmijenjivajući papir s drugima, opisivali crtež na njemačkom jeziku te pjevali su pjesmice na njemačkom jeziku Na kraju je svaki učenik napisao nešto lijepo za uspomenu.

Učiteljica fizike, informatike i tehničke kulture Višnja Cvek organizirala je STEM radionicu.

Na kraju se održala glazbena radionica Superar, u kojoj su interaktivno sudjelovali učenici nekoliko razreda naše škole i svih 35 učenika austrijske škole. Voditelj glazbenog programa VS Triester, Algirdas Biveinis, na vrlo je motivirajući način učio učenike slušati, doživjeti i izraziti se glazbom i pokretom. Polazište Superar modela jest teorija da istraživanjem vlastitih glazbenih vještina učenici razvijaju koncentraciju i kreativnost te postaju samopouzdaniji i motiviraniji u svim aspektima života. Suradnički kreativni rad jača osjećaj pripadnosti zajednici te poboljšava komunikacijske vještine, empatiju, toleranciju i otvorenost prema drugima.

Ovu mobilnost organizirale su Erasmus koordinatorica naše škole, stručna suradnica knjižničarka Irena Bando i Erasmus koordinatorica osnovne škole VS Triester Adida Oprešnik.
Sve aktivnosti su financirane iz sredstva EU programa Erasmus+.

Tekst: stručna suradnica knjižničarka Irena Bando