djelo za cjelovito čitanje u 5.r.

biopjesme, sociogrami, crteži

Upute za učenike:

Nakon pročitanog djela učenici su na satima Hrvatskoga jezika analizirali djelo različitim metodičkim postupcima koji potiču njihovo kritičko promišljanje o odnosima među likovima, osobinama i postupcima likova te su vizualizirali mjesta radnje u djelu.

Zadatke su obavljali ili individualno ili u paru nakon čega je slijedila usmena prezentacija i analiza napravljenoga.

ZADATCI:

  1. U siluete osoba na nastavnom listiću upiši imena likova koji su se našli u sličnoj situaciji u knjizi. Usmeno objasni zašto je neki lik na određenoj poziciji. (individualan rad)

Radovi učenika:

2. Nacrtaj jedno od mjesta radnje u djelu.

    Rad učenika

    3. Napiši biopjesmu o zadanom liku u paru. ( Biopjesma = biografska pjesma o liku koja se radi slijedeći upute što ide u koji redak/stih).

    Upute za biopjesmu:

    1. stih – ime lika

    2. stih – četiri karakteristike svojstvene liku

    3. stih – brat, sestra, otac… (komu?)

    4. stih – koji voli (navesti tri stvari ili osobe)

    5. stih – koji osjeća (tri riječi i/ili sintagme)

    6. stih – koji treba (tri riječi i/ili sintagme)

    7. stih – koji se boji (tri riječi i/ili sintagme)

    8. stih – koji daje (tri riječi i/ili sintagme)

    9. stih – koji bi htio vidjeti (tri riječi i/ili sintagme)

    10. stih – stanovnik (ime grada)

    11. stih – prezime lika

    Radovi učenika:

    4. Izrada sociograma u paru. (Sociogram je slikovni prikaz odnosa među likovima prema zadanim uputama).

      Upute za izradu sociograma:

      -glavne likove stavite u središte prikaza

      -prostorna udaljenost među likovima trebala bi odražavati psihološko-emocionalnu distancu među njima

      -simboli, oblici i veličina prikazanog lika morali bi metaforički prikazivati njegovu osobnost, važnost, snagu, slabost itd.

      -smjer odnosa među likovima obilježuje se crtom/strjelicom s kratkom naznakom (iznad nje) o prirodi odnosa (strjelice i/ili crte moguće je upotrijebiti za kreativno izražavanje različitosti odnosa pa su velike mogućnosti njihovih oblika: valovitost, isprekidanost, debljina i sl.)

      -važniji odnosi naznačuju se punim crtama/strjelicama, a posredniji odnosi isprekidanim crtama/strjelicama

      -likovi koji podržavaju glavni lik stavljaju se na njegovu stranu, a antagonisti na suprotnu

      stranu

      -atmosfera/tema ilustriraju se bojom i simbolima

      Radovi učenika:

      Vjekoslava Hrastović, prof.

      Skip to content