djelo za cjelovito čitanje u 5.r.
biopjesme, sociogrami, crteži
Upute za učenike:
Nakon pročitanog djela učenici su na satima Hrvatskoga jezika analizirali djelo različitim metodičkim postupcima koji potiču njihovo kritičko promišljanje o odnosima među likovima, osobinama i postupcima likova te su vizualizirali mjesta radnje u djelu.
Zadatke su obavljali ili individualno ili u paru nakon čega je slijedila usmena prezentacija i analiza napravljenoga.
ZADATCI:
- U siluete osoba na nastavnom listiću upiši imena likova koji su se našli u sličnoj situaciji u knjizi. Usmeno objasni zašto je neki lik na određenoj poziciji. (individualan rad)
Radovi učenika:


2. Nacrtaj jedno od mjesta radnje u djelu.
Rad učenika

3. Napiši biopjesmu o zadanom liku u paru. ( Biopjesma = biografska pjesma o liku koja se radi slijedeći upute što ide u koji redak/stih).
Upute za biopjesmu:
1. stih – ime lika
2. stih – četiri karakteristike svojstvene liku
3. stih – brat, sestra, otac… (komu?)
4. stih – koji voli (navesti tri stvari ili osobe)
5. stih – koji osjeća (tri riječi i/ili sintagme)
6. stih – koji treba (tri riječi i/ili sintagme)
7. stih – koji se boji (tri riječi i/ili sintagme)
8. stih – koji daje (tri riječi i/ili sintagme)
9. stih – koji bi htio vidjeti (tri riječi i/ili sintagme)
10. stih – stanovnik (ime grada)
11. stih – prezime lika
Radovi učenika:



4. Izrada sociograma u paru. (Sociogram je slikovni prikaz odnosa među likovima prema zadanim uputama).
Upute za izradu sociograma:
-glavne likove stavite u središte prikaza
-prostorna udaljenost među likovima trebala bi odražavati psihološko-emocionalnu distancu među njima
-simboli, oblici i veličina prikazanog lika morali bi metaforički prikazivati njegovu osobnost, važnost, snagu, slabost itd.
-smjer odnosa među likovima obilježuje se crtom/strjelicom s kratkom naznakom (iznad nje) o prirodi odnosa (strjelice i/ili crte moguće je upotrijebiti za kreativno izražavanje različitosti odnosa pa su velike mogućnosti njihovih oblika: valovitost, isprekidanost, debljina i sl.)
-važniji odnosi naznačuju se punim crtama/strjelicama, a posredniji odnosi isprekidanim crtama/strjelicama
-likovi koji podržavaju glavni lik stavljaju se na njegovu stranu, a antagonisti na suprotnu
stranu
-atmosfera/tema ilustriraju se bojom i simbolima
Radovi učenika:


Vjekoslava Hrastović, prof.