Nakon izvrsne prošlogodišnje suradnje učenici 7.a i c, kojima su se pridružili i učenici 5. a i c razreda, s učiteljicom Hrvatskoga jezika Vjekoslavom Hrastović, sudjeluju i ove godine u eTwinning projektu Lektira bez papira 4. Projekt se provodi tijekom školske 2024./2025. godine, točnije od 1. listopada do 1. lipnja, na nastavi Hrvatskoga jezika.
Projekt Lektira bez papira 4 namijenjen je učiteljima koji se žele odmaknuti od ustaljenog načina vođenja dnevnika čitanja i interpretirati lektiru na zanimljiviji način. Učenicima čitanje lektire često predstavlja napor što rezultira površnim razumijevanjem pročitanog, stoga učenicima treba omogućiti neposredan rad na književnom djelu i istraživanje djela kroz kreativne aktivnosti kako bi se motivirali za čitanje. Cilj ovog projekta je razmjena inovativnih ideja i kreativnih aktivnosti kojima bi iskustvo čitanja lektire učinili privlačnom aktivnošću kojoj se učenici raduju, motivirani su za čitanje i aktivno sudjeluju u stvaralačkim aktivnostima interpretacije književnih djela.
Tijekom projekta predviđene su sljedeće etape:
1. prijava partnera u projekt
2. predstavljanje projektnih partnera uporabom Padleta
3. provođenje kreativnih aktivnosti u interpretaciji lektire
4. prikaz ostvarenih kreativno inovativnih aktivnosti uz fotografije i kratak opis aktivnosti
5. valorizacija i evaluacija projekta
6. izrada online publikacije kojom će se prikazati najzanimljivije i inovativne kreativne aktivnosti i učiniti dostupnima i drugim učenicima i učiteljima.
Svaki učitelj, sudionik projekta, osmišljava kreativne aktivnosti za učenike tijekom ili nakon čitanja lektire.
Svoje ideje, učenička ostvarenja i rezultate rada treba prikazati na svojoj TwinSpace stranici te ih razmijeniti s ostalim partnerima projekta.
Učenici su rado prihvatili sudjelovanje u ovom projektu jer su naviknuti na praksu kreativnog, inovativnog načina obrade djela za cjelovito čitanje kojima se potiče učenike na čitanje i kritičko promišljanje o djelima.
Vjekoslava Hrastović, prof., učiteljica Hrvatskoga jezika