Učenici 4.c imali su božićnu radionicu u suradnji s knjižničarkom Irenom Bando i učiteljicom informatike Anamarijom Buzgo. Prvo su istraživali na internetu o običajima trajnih kolača “đinđera” (gingerbread), o njihovoj simbolici i izgledu. Zatim su izrađivali đinđere od kartona te ih ukrašavali konturnom pastom, stvarajući izgled pravih, ukrašenih gingerbread kolačića.
Učenici su istraživanjem pronašli zanimljive podatke o đinđerima: keksi potječu još iz srednjeg vijeka, a ovaj specifični, čovjekoliki oblik, nastao je u 16. stoljeću na dvoru kraljice Elizabete I. kada se jedan pekar jako potrudio impresionirati kraljicu. On je za jednu svečanu priliku izradio kekse u formi kraljice i njezinih uzvanika te tako započeo trend koji živi do danas.
Gingerbread keksići su keksi od đumbira. Radi se o verziji medenjaka kakvi su rasprostranjeni u cijeloj Europi. Na našim područjima se pripravlja paprenjak.
Nakon istraživanja o đinđer keksima učenici su ih crtali na tabletima u programu Sketch, a neki su radili i PowerPoint prezentaciju o medenjacima.


Nakon toga su ih oslikavali na kartonima, a s gotovim radovima smo ukrasili prigodni pano pored knjižnice.

Ovakva aktivnost povezuje kreativnost i tradiciju, jer đinđeri u mnogim europskim kulturama simboliziraju toplinu doma, zajedništvo i maštovitost. Usporedba s hrvatskim paprenjakom dodatno obogaćuje iskustvo, jer učenici mogu uočiti kako različite kulture kroz slične oblike izražavaju svoje vrijednosti i običaje.
Kroz ovu radionicu djeca ne uče samo o likovnim tehnikama, nego i o tome kako simboli, boje i oblici pričaju priču o blagdanima, obitelji i toplini koju dijelimo u božićno vrijeme.
Ova aktivnost dio je Erasmus aktivnosti primjene znanja s Erasmus mobilnosti praćenja nastave (job shadowing) u CEIP Concepcion Arenal, Vila-Real u Španjolskoj.
Album fotografija s radionice
Irena Bando, stručna suradnica knjižničarka i Anamarija Buzgo, učiteljica informatike