Učenici 5. razreda na satima prirode u sklopu nastavne cjeline Prilagodbe u borbi za opstanak s nastavnicom prirode i biologije Vesnom Ovničević učili su o Prilagođavanju i opstanku živih bića.
Učenicima je na satu nastavnica pokazala video uradak o jednom od najvećih akvarija u Europi, akvarij u Barceloni. Video je izrađen YouCut Video digitalnim alatom, nakon mobilnosti na seminar “Conflict Management, Emotional Intelligence and Bulling Prevention”, u Barceloni u Španjolskoj od 17.-22.ožujka.2025. godine. u sklopu Erasmus+ akreditacije.
Temeljni ishodi ove aktivnosti bili su:
OŠ PRI B.5.5 učenik povezuje prilagodbe živih bića s njihovim opstankom na Zemlji
B.5.2. Učenik objašnjava međuodnose životnih uvjeta i živih bića
B.5.2.1. objašnjava prilagodbe živih bića u različitim uvjetima u prirodi na temelju promatranja
B.5.2.2. ističe promjenjivost kao obilježje živih bića
B.5.2.3. objašnjava kako organizmi bolje prilagođeni određenim uvjetima opstaju
Akvarij u Barceloni dubok je 5 metara i promjera 36 metara, kroz njega prolazi prozirni tunel dug 80 metara, što omogućuje šetnju među morskim psima, oradama, murinama i mnogim drugim vrstama. Akvarij ima 11000 primjeraka od 450 raznih biljnih i životinjskih vrsta smještenih u 35 manjih akvarija i 6 miliona litara vode. Osim mediteranskih vrsta koje su fokus ovog akvarija u njemu se mogu naći i tropske vrste iz Crvenog mora ili s Havaja. Dio s pingvinima je također vrlo interesantan.
U 80m stakla se nalaze tuneli koji vode ispod površine mora, koji sadrži 4000 vrsta riba. Njegovi umjetni koraljni grebeni, gromade i rekonstrukcija brodoloma dio su pokušaja oponašanja prirodnog staništa oceana. U akvariju se može vidjeti širok raspon vodenog života, uključujući goleme morske pse, raže, kirnje, murine i druge životinje autohtone u svjetskim oceanima. Stakleni tunel koji prolazi kroz središte spremnika pruža pogled od 360° na morski život koji pliva iznad i oko vas s različitih točaka gledišta. Akvarij također ima interaktivni prikaz koji pomaže učiti o vodenom životu u koraljnim grebenima, jednom od najznačajnijih ekosustava planeta.
Učenici su na satu imali zadatak prepoznati i zapisati što više prilagodbi koje su razvile jedinke koje se pojavljuju u videu, a zatim ih povezati s određenom vrstom kojoj pripadaju. Ova aktivnost bila im je dodatna pomoć u razumijevanju raznolikosti živoga svijeta, pogotovo onog dijela koji im je dostupan jedino uz pomoć ovakvih velikih akvarija poput ovog u Barceloni. Prilagodbe i raznolikost živoga svijeta opisivali su prepoznavanjem predstavnika pojedinih skupina živoga svijeta.
Video: https://drive.google.com/file/d/1nPKXBNtHuNd44juW_AoSym5AdpoIP1vT/view?usp=drive_link