2024-09-03 18:37:00

Izvješće javnog završnog predstavljanja Erasmus, KA1 23-24

Završno predstavljanje Erasmus+ projekta, KA1 2023.-2024. akreditirane OŠ Jagode Truhelke provedeno je u školi 28. kolovoza 2024. godine, kako bi se predstavile provedene mobilnosti u inozemstvu i aktivnosti u školi. Primjena znanja s mobilnosti je utjecala na razvoj ciljeva Erasmus+ akreditacije OŠ Jagode Truhelke.

 

  • Ciljevi Erasmus akreditacije OŠ Jagode Truhelke su: razvoj digitalnih kompetencija, osvijestiti važnost zdrave hrane te poticati aktivnosti na otvorenom, utjecati na razvoj mentalnog zdravlja učenika, razviti životne vještine i utjecati na poboljšanje školske klime.

Na početku završnog predstavljanja sudionicima se obratio ravnatelj škole Franjo Vukelić koji je naglasio važnost uključivanja u Erasmus projekte i benefite koje je projekt donio školi.


Zatim je koordinatorica projekta stručna suradnica knjižničarka Irena Bando predstavila cjelokupni projekt te istakla rezultate projekta. Naglasila je da se provelo 15 mobilnosti učitelja te 12 mobilnosti učenika (prezentacija ).
Između ukupno provedenih 27 mobilnosti bile su: job shadowing, proveden u  Escola Secundaria Cacilhas – Tejo, Almada (Portugal); pripremni posjet i mobilnost učenika organiziran u Volksschule Triester, Graz (Austrija) te stručni seminari pod nazivom: Environmental Stewardship: How to Reconnect with nature, Firenca (Italija) i Traditional Arts and ICT Art Tools for Teaching your Subjects and Promoting Life Skills, Amsterdam (Nizozemska).


Izlaganje Digitalne vještine i umjetnost predstavile su stručna suradnica knjižničarka Irena Bando i učiteljica informatike Anamarija Buzgo. One su prikazale primjenu znanja sa seminara Traditional Arts and ICT Art Tools for Teaching your Subjects and Promoting Life Skills te prikazale kako povezati grafički dizajn, umjetnu inteligenciju, kritičko i kreativno mišljenje s umjetnošću i životnim vještinama.


Prezentacija Job shadowing u Portugalu izložila je Vesna Ovničević, učiteljica prirode i biologije te opisala aktivnosti i nova znanja i spoznaje koje su sudionici mobilnosti stekli u školi, kao i koje su kulturne i povijesne znamenitosti Lisabona i Portugala posjetili.


O primjeni aktivnosti s Job shadowinga govorio je učitelj povijesti Benjamin Lamza koji je predstavio aktivnost Parlament mladih s ciljem jačanje građanske svijesti i aktivne participacije mladih u demokratskih procesima. U tom je projektu simulirao s učenicima formiranje stranaka, programa stranaka, promidžbenih materijala, razvoj političkih uvjerenja te organiziranje stranačkih izbora. 


Primjenu znanja s mobilnosti job shadowinga, kao i sa seminara Environmental Stewardship: How to Reconnect with nature predstavila je Vesna Ovničević te prikazala aktivnosti: Imam pravo-biram zdravo i Prehrana u pubertetu: odaberi zdrav međuobrok. Ona je naglasila važnost osvještavanja nepravilne prehrane u modernom društvima, osobito kod djece i adolescenata. Obje radionice primjenjive su na svim dobnim skupinama učenika, mogu se koristiti na satima prirode, biologije, satu razrednika kao i na satima dodatne nastave ili izvannastavnih aktivnosti.


Stručna suradnica pedagoginja Ana Vukojević izložila je primjenu iskustva s job shadowinga i predstavila aktivnosti iz područja mentalnog zdravlja, gdje glavnu ulogu ima robot Mentalina izrađen u aplikaciji Bing pomoću umjetne inteligencije. Prikazala je i aktivnosti igre pozitivnom loptom, zatim igru karticama emocija i aktivnost motanja papira Quilling tehnikom. Sve aktivnosti su usmjerene na razvoj pozitivnih stavova, potiču samospoznaju, samopouzdanje i dovode do razmjene pozitivnih iskustava i emocija. Učiteljima je predstavljena igra "tetris" koja može poslužiti za jačanje mentalnog zdravlja (prezentacija).


Učiteljica produženog boravka Slađana Murković prikazala je aktivnosti proizašle iz seminara Environmental Stewardship: How to Reconnect with nature koje su provedene u organiziranom vremenu produženog boravka. Predstavila je aktivnosti: Sijemo i sadimo (gomolj krumpira, sjeme rajčice i lukovicu cvijeta); Kesten kroz godišnja doba; Nastavi priču Zelena avantura žutog patuljka;  eTwinning projekt “Škola je škola, a boravak je baš fora 4”; Sjemenke bombice od recikliranog papira; Cvjetni bookmarkeri za Majčin dan – skupljanje cvijeća, boravak u prirodi (prezentacija).


Posljednja prezentacija se odnosila na mobilnost s učenicima u Volksschule Triester u Grazu (Austrijua) te primjenu znanja s te mobilnosti. Predstavljena je aktivnost "Mandala" s ciljem naglašavanja važnosti  učenje na otvorenom -primjenu odgoja i obrazovanja temeljena na zdravlju (razvoj mentalnog zdravlja, boravak u prirodi...) Također je istaknut razvoj kreativnosti, suradništvo, važnost preuzimanja odgovornosti te razvoj prezentacijskih vještina. 


Po završetku predstavljanja Erasmus aktivnosti sudionici su ocijenili prezentacije od 4.6 do 4.9 (od maksimalne ocijene 5,0), dok je cjelokupna kvaliteta i organizacija ocijenjena sa srednjom ocjenom M=4,71. Od Erasmus ciljevi naše škole u školskoj godini 2023./2024. najbolje je ocijenjeno: Mentalno zdravlje (M= 4,51) i Zdrava prehrana i aktivnosti na otvorenom (M=4,46), dok su najlošije ocijenjeni Pozitivna školska klima i profesionalni odnosi (M=4,14). Iz rezultata ankete doznajemo da je više od pola sudionika do sada već sudjelovalo u Erasmus projektima i to većinski u KA1 projektima. Za sudjelovanje u budućim KA1 projektima zainteresirano je pola sudionika, dok ostali, ili još ne znaju, ili nisu zainteresirani za Erasmus projekte, a gotovo svi sudionici (85,7%) bi preporučili drugima uključivanje u Erasmus projekte.
Konačno, anketa pokazuje napredovanje projekta i pozitivne stavove prema provedbi Erasmus projekata u našoj školi (evaluacija).

Poveznica na cijelo izvješće

Osnovna škola Jagode Truhelke Osijek