2024-10-02 22:15:25 Hosting naše škole Erasmus mobilnosti Základne škole SNP 1, Humenné iz Slovačke Erasmus mobilnost učenika iz OŠ SNP 1, Humené (Základná škola, SNP 1, Humenné) iz Slovačke provodila se u OŠ Jagode Truhelke od 23. do 27. rujna 2024. godine. Ciljevi Erasmus projekta škole iz Slovačke i razlog posjeta našoj školi bio je usvojiti nova znanja i kompetencije iz područja kulturne baštine u svrhu razvoja kulture i očuvanja tradicije Prešovskog kraja sjeveroistočne Slovačke. Na mobilnost je pristiglo 10 učenika 8. razreda i 3 učiteljice. Provedene su brojne aktivnosti u kojima su sudjelovali učenici iz Slovačke i naše škole, razmjenila su se iskustva, usvojila nova znanja i vještine i stekla nova partnerstva između odraslih, kao i prijateljstva među učenicima. Aktivnosti su započele svečanim otvorenjem nastupom učenika 4.b razreda s plesno-scenskim nastupom poznate narodne slovačke pjesme Pleši pleši, poskoči, poskoči, koji je pripremila učiteljica razredne nastave Liana Mur. Nakon što su goste pozdravili ravnatelj škole Franjo Vukelić i Erasmus koordinatorica škole Irena Bando započeo je raznoliki program aktivnosti koji se odvijao u školi i izvan nje. Učenici 7.a razreda s učiteljicom prirode i biologije Vesnom Ovničević na aktivnosti Presentation of your region, school(prezentacija 1, prezentacija 2) prezentirali su gostima znamenitosti i ljepote Hrvatske, Osijeka i neke od aktivnosti koje se provode u našoj školi. Učenici iz Slovačke, također su uz prezentaciju i video predstavili svoj grad i svoju školu. Na radionici Traditional Slavonian food, učenici 7.a razreda s učiteljicom prirode i biologije Vesnom Ovničević i učiteljicom kemije i biologije Sanjom Merdić, predstavili su gostima tradicionalna jela slavonske kuhinje. Nakon toga su svi skupa pripremali jednostavne obroke slavonskog kraja: "poderane gaće", rezance s makom i kruh s masti i crvenom paprikom te sve slasno degustirali uz zvuke tamburice. Sutradan je program započeo s radionicom Slavonian tablecloth ornamentation koju su vodile stručna suradnica knjižničarka Irena Bando i učiteljica informatike Anamarija Buzgo. Učenici 8.a i gosti konstruirali su rad u programu Staedtler te prema njemu napraviti likovni uradak. Inspiracija za rad bili su ornamenti tradicijskih stolnjaka “tabletića” i vez folklorne kulturne baštine. Sljedeća aktivnost Survey comparison "What I am proud of in my region?" bila je predstavljanje rezultata ankete obiju škola o značajnim osobama, događanjima te kulturnim i povijesnim obilježjima njihovih krajeva. Anketu u Google Formsu su oblikovali učenici 8.a s učiteljicom engleskog i njemačkog jezika Lanom Hajduković. Usporedbom rezultata anketa primijećeno je da Osijek ima puno više zelenila i parkova, a grad Hummene ima više dvoraca. Na pitanje o zadovoljstvu života u gradi, učenici iz obje škole su odgovorili da su zadovoljni (prezentacija). U srijedu su se sve aktivnosti odvijale u suradnji s drugim ustanovama. Prvo je realizirana radionica 3D modeling workshop - creating city symbols u organizaciji učiteljice fizike, tehničke kulture i informatike Višnje Cvek u suradnji sa Zajednicom tehničke kulture Osječko-baranjske županije. Tamo ih je dočekao predsjednik Zajednice Leon Zakanji, učitelj tehničke kulture i informatike u OŠ Miroslava Krleže, Čepin te je učenicima održao radionicu 3D modeliranja. Učenici su crtali u programu Cad te izradili pripremu za rezanje na laseru. Na kraju su izradili maketu Bastiona kao dio kulturne baštine grada Osijeka koju su učenici ponijeli kuci. Druga aktivnost u gradu pod nazivom Glagolitic script in 3D realizirana je u suradnji s Gradskom i sveučilišnom knjižnicom Osijek. Učenici su s učiteljicom engleskog jezika Vedranom Čerina posjetili American Corner, gdje im se organizirala radionica crtanja 3d olovkom na temu glagoljičke kulturne baštine. U poslijepodnevnim satima učitelj povijesti Benjamin Lamza održao je radionicu Art Noveau in Osijek- Actionbund activity. To je bila edukativna aktivna šetnja Gornjim gradom uz rješavanje zadataka vezanih za secesijsku arhitekturu. Obilazile su se poznate znamenitosti, secesijske ulice, parkovi i poznata šetnica uz Dravu- Promenada. Za ovaj obilazak se koristila mobilna aplikacija Actionbound, koja je omogućila gostima aktivno učenje o našem gradu, istraživanjem i promatranjem. Radionicu o mentalnom zdravlju Mental health and creativity development workshop i Traditional quilling održala je stručna suranica pedagoginja Ana Vukojević s gostima i učenicima 7. razreda. U prvoj je aktivnosti korištena tzv. sretna lopta na kojoj se nalaze pitanja koja potiču pozitivne misli i razmišljanja te doprinose jačanju samopouzdanja učenika. Tijekom druge aktivnosti učenici su pantomimom pokazivali emocije i stanja pomoću kartica emocija. Nakon opuštanja i boljeg međusobnog upoznavanja učenici su se okušali u quilling tehnici i grupnom radu izrade suncokreta od papirnatih traka. Suncokret je bio motiv kao važna biljna kultura koja se uzgaja na našim područjima i predstavlja dio tradicije u Slavoniji i Baranji. Radionica Goldwork embroidery koju su vodile učiteljice produženog boravka Slađana Murković i Ivana Boras bavila se oslikavanjem straničnika za knjige konturnim crtanjem inspirirano zlatovezom. O značajkama zlatoveza u našoj folklornoj baštini učenici su doznali skeniranjem QR koda na tabletu koji ih je odveo na prezentacije i video uratke o zlatovezu. Predstavljeni motivi zlatoveza poslužili su učenicima kao inspiracija za njihovo stvaralaštvo. Kao audio podlogu za rad koristili su tamburašku glazbu i popularnu izvedbu našeg glazbenika Baby Lasagne koji je tijekom nastupa na Eurosongu nosio prsluk protkan zlatnim nitima (zlatovezom) i time spojio tradiciju i suvremeni dizajn. Posljednju radionicu vodila je učiteljica engleskog i njemačkog jezika Iris Zorić koja je osmislila radionicu Fostering multilingualism and celebrating European Day of Languages. Cilj ove radionice bio je kroz raznovrsne aktivnosti potaknuti učenike na promišljanje o važnosti učenja stranih jezika, bolje se međusobno upoznati, naučiti pozdrave i brzalice na hrvatskom i slovačkom, te kroz kviz provjeriti naučeno. Učenici su se također upoznali sa slovačkom tradicionalnom glazbom te zajedno u miješanim timovima otpjevati pjesmu na engleskom jeziku. Posljednja aktivnost bila je svečana dodjela diploma i prigodni glazbeni program učenika popraćen zvukovima tamburice. Ovu mobilnost je organizirao Erasmus tim iz OŠ Jagode Truhelke, te koordinatorice Erasmus projekata Irena Bando (OŠ Jagode Truhelke) i Anna Uherova (Základná škola, SNP 1, Humenné). |
Osnovna škola Jagode Truhelke Osijek |