2024-05-30 20:21:14
Emocije u vršnjačkim odnosima - radionica na SRO Druženje s vršnjacima ima važnu ulogu u psihičkom razvoju djeteta, posebno na njegovu emocionalnom i socijalnom razvoju. U adolescenciji izuzetnu važnost ima prihvaćenost u grupi vršnjaka. S obzirom na važnost odnosa među učenicima u razredu, na satu razrednika 6.a razreda, razrednica Vesna Ovničević provela je s učenicima radionicu Emocije u vršnjačkim odnosima koja je proizašla iz aktivnosti provedenih na Job Shadowingu u u Escola Secundaria Cacilhas – Tejo u Almadi u Portugalu od 13.-18.5.2024. u sklopu Erasmus+ akreditacije gdje je jedna od aktivnosti bila susret i razgovor sa stručnim timom psihologa u školi i upoznavanje aktivnosti koje provode s učenicima.
Cilj ove radionice bio je osvijestiti osobine i ponašanja koje učenici trebaju od svojih vršnjaka (posebno prijatelja), vlastite osobine i ponašanja koja izražavaju u odnosima kao i neugodne emocije koje doživljavaju u odnosima s vršnjacima (posebno prijateljima).
Ishodi:
- prepoznati osobine i ponašanja koje trebaju (traže) u prijatelju
- uočiti sličnosti između vlastitih osobina i ponašanja i osobina i ponašanja prijatelja
- uočiti neugodne emocije koje doživljavaju ako u odnosu ne dobivaju ono što trebaju
- prepoznati razloge neizražavanja vlastitih osjećaja i potreba
- primijeniti konstruktivne načine izražavanja vlastitih osjećaja i potreba
Provedene su tri aktivnosti:
1. Mreža prijateljstva - učenici su stajali u krugu i jedni drugima dodavali klupko špage, navodeći pri tom pozitivne osobine prijatelja kojem dodaju špagu, čineći tako na kraju aktivnosti mrežu među njima koja je bila zorni prikaz njihove povezanosti i uloge svakog od njih u održavanju mreže prijateljstva stabilnom i čvrstom.
2. Prepoznaj emocije prijatelja - učenici su stajali u tri reda, prvom učeniku je pokazan smajli koji prikazuje određenu emociju. Učenici su jedan drugom u redu morali prenijeti tu emociju bez korištenja riječi, samo izrazom lica, a posljednji učenik je prepoznatog smajlija trebao nacrtati na ploču. Na taj su način učenici učili izražavati emocije, kao i prepoznavati emociju na licu prijatelja.
3. "Kralj" ludosti - jednog učenika je poslan van iz razreda, između ostalih učenika izabran je "kralj" koji je započeo neku aktivnost (pljeskanje, ples, lupanje rukama ili sl.), a svi učenici su ponavljali istu radnju. Učenik koji je poslan van iz razreda trebao je pogoditi tko je od učenika započeo aktivnost.
Na kreativnoj i zabavnoj radionici bilo je puno smijeha i pozitivnih osjećaja (fotografije).
|