2024-02-16 23:38:09 Seminar Seminar Traditional Arts and ICT Art Tools for Teaching your Subjects and Promoting Life Skills Dvije sudionice Erasmus projekata u okviru Erasmus akreditacije OŠ Jagode Truhelke stručna suradnica knjižničarka Irena Bando i učiteljica informatike i matematike Anamarija Buzgo sudjelovale su na strukturiranom seminaru Traditional Arts and ICT Art Tools for Teaching your Subjects and Promoting Life Skills koji se održavao od 5 do 10. veljače 2024. godine u Amsterdamu u Nizozemskoj. Na samom početku seminara svaki je sudionik trebao predstaviti svoju školu i projekte kojim se škola bavi. Seminar se oslanjao na umjetničke vještine (crtanje, slikanje, pisanje, gluma, fotografija…) povezane s digitalnim vještinama izrade videa i digitalnih prezentacija. Povezujući kreativno izražavanje s analitičkim i kognitivnim pristupom korištenja digitalne tehnologije, umjetne inteligencije (AI), suradnje i komunikacije sudionici su se upoznali s procesima povezivanja lijeve i desne strane našeg mozga, kreativnog i kritičkog mišljenja koji pospješuju razvoj svih ostalih životnih vještina. Sudionice su bile uključene u aktivan proces učenja fokusiran na osobno iskustvo i samoizražavanje, gdje su se kombinirali kognitivni i emocionalni elementi u svrhu razumijevanja i dužeg zapamćivanja znanja. Koristile su se mrežnim alatima za dijeljenje materijala (Instagram, Pinterest i YouTube) kako bi se olakšalo društveno dijeljenje materijala u učionici te učilo na interaktivan način. Naglasila se važnost integracijskog povezivanja s drugim predmetima, osobito se naglasak stavio na povezivanje s informacijsko-komunikacijskim tehnologijama i kreativnim i efikasnim korištenjem Chat gpt-a za učenje kroz igru i zabavu. Upoznali su se s kreativnim mogućnostima korištenja Canve, online aplikacije za grafički dizajn osobito na primjeru kolaborativnog crtanja i kreativnog izražavanja i izrade multimedijskih prezentacija. Seminar je naglasio važnost društvenih mreža, javnih objava i lažnih vijesti (Fake news) te razumijevanje mimova (memes) kao način izražavanja supkultura s ciljem stvaranja dvosmislenog znančenja neke fotografije, crteža, ilustracije objavljenog na internetu. Veliki značaj se posvetio izučavanju pojma sigurnog okruženju učenika (Safe space) kako bi se oni osjećali ugodno kod izražavanja svojih stavova i mišljenja te ponašanja u određenoj školskoj aktivnosti. U tom je kontekstu predstavljena metoda Choice boards gdje se učenicima ponude aktivnosti koje moraju napraviti, kao i one koje mogu samostalno odabrati. Kako je cijeli seminar naglašavao važnost kreativnosti, posebna se pozornost usmjerila na tehnike razvoja kreativnog mišljenja, tzv. Thinking Routine, gdje se osmišljava priča u tri koraka: početak, sredina, kraj te se stvaraju razne varijacije na zadanu temu. Naglasak se stavio i na Icebreaker aktivnosti za opuštanje i jačanje suradničkih vještina te su se prikazali razni kreativni primjeri. Jedan od glavnih ciljeva seminara bio je razumjeti kako aktivno održavati pozornost i motivaciju učenika tijekom učenja i poučavanja te kako imati povjerenja u vlastiti kreativni proces. Nakon svakog završenog dana seminara sudionici su vodili dnevnik (Journaling), gdje su dosadašnja znanja trebali povezati sa novostečenim znanjima i razmisliti kako ih mogu primijeniti u budućnosti. Po završetku seminara dodijeljene su diplome i zahvalnice.
Kulturološki dio - Amsterdam i Nizozemska Posljednji dan seminara bio je posvećen kulturološkom djelu upoznavanja grada Amsterdama i nizozemske kulture.
Stariji dijelovi grada ispresjecani s 160 kanala koji su upisani na UNESCO-ov popis svjetske baštine u Europi. Za Amsterdam se smatra da je biciklistička prijestolnica svijeta - 60 posto stanovnika starijih od 12 godina svakodnevno pedalira do posla, škole, treninga bez obzira na vremenske uvijete. Biciklizam je u Amsterdamu stil života, a mnoge tvrtke isplaćuju dodatak na plaću svim svojim zaposlenicima koji na posao dolaze biciklom, jer smatraju da vožnja na dva točka doprinosi i boljem zdravlju. Nakon Nizozemske revolucije, kojom je Nizozemska ostvarila neovisnost od Španjolske, u Amsterdamu se uvodi vjerska tolerancija pa se naseljavaju brojni Židovi iz Španjolske, Hugenoti iz Francuske, i brojni protestantski trgovci i vjerske izbjeglice iz Flandrije. Tijekom "Nizozemskog zlatnog doba" u 17. stoljeću, Amsterdam je postao jedan od najbogatijih gradova na svijetu. Trgovački brodovi iz Amsterdama su plovili Baltičkim morem, obalom Sjeverne Amerike, afričkom obalom, ali i do Indonezije, Indije, Šri Lanke, te Brazila pa je Amsterdam postao vodećom europskom lukom za prekoocenaku trgovinu i financijsko središte svijeta. Tijekom 18. i 19. stoljeća, zbog ratova Nizozemske s Engleskom i Francuskom, Amsterdam je proživljavao pad koji je dosegnuo vrhunac za vrijeme Napoleonskih ratova, a krajem 19. stoljeća, tijekom industrijske revolucije, Amsterdam proživljava svoje "Drugo zlatno doba", a netom prije Prvog svjetskog rata grad se drastično širi. Nacistička Njemačka je izvršila invaziju na Nizozemsku i zauzela cijelu zemlju te oko 100.000 nizozemskih Židova je deportirano u koncentracijske logore. Najslavnija od njih je bila Anne Frank koja je preminula u logoru. Drugi svjetski rat je prekinuo veze s ostatkom države, te prouzrokovao oskudicu u hrani i gorivu što je prouzrokovalo odseljenje velikog broja stanovnika. Nakon rata grade se nove stambene četvrti sa zelenim površinama, podižu se brojne poslovne zgrade i automobilske prometnice, a metro je otvoren 1977. godine. Danas je Amsterdam grad prepun muzeja i galerija, poput Državnog muzeja (Rijksmuseum) s najvećom zbirkom nizozemske umjetnosti gdje se mogu vidjeti i Rebrantova djela; Van Goghov muzej; muzej suvremene umjetnosti Moco itd. Pravi šarm grada leži u otmjenim gospodskim kućama trgovaca uz kanale i njihovim detaljima. Odlikuju ih karakteristične sjevernoeuropske, izdužene fasade kako bi imale što manje prozora, jer se za svaki prozor plaćao porez. Karakteristično je za cijelu Nizozemsku da prozori nemaju zavjese što proizlazi iz kalvinističkog vjerovanja da „vjernici nemaju što skrivati od Boga“. Što se tiče uređenja interijera, ljepota i udobnost su na prvom mjestu, a u gradu postoji puno dućana s najrazličitijom robom sa svih kontinenata. Brojne turističke atrakcije u gradu godišnje privlače oko 3.66 milijuna posjetitelja. |
Osnovna škola Jagode Truhelke Osijek |