2023-06-14 11:07:00

Igre i učenje uz pokret u nastavi Engleskog jezika

Učiteljica Engleskog jezika Vedrana Čerina je u listopadu 2022., u sklopu Erasmus+ KA1 projekta „Krea(k)tivnost suvremenog učenja“, sudjelovala na seminaru Drama Techniques: Developing Self-Expression, Communication and Social Skills for All Students.

Jedna od tema seminara bila je primjena dramskih vježbi, ali i općenito igre, improvizacije i pokreta u nastavi, s ciljem poticanja učenika na aktivnije sudjelovanje u nastavnom procesu, razvijanja kreativnog mišljenja te vještina usmenog izražavanja.

S istim ciljevima u vidu, tijekom drugog polugodišta ove školske godine nastava Engleskog jezika je za učenike 7.b razreda bila osmišljena tako da su često učili upravo kroz igru i uz pokret. 

Kroz pojedine igre – Choices i Liar, liar – učenici su razvijali vještinu usmenog izražavanja te vježbali uporabu ciljanih jezičnih zakonitosti (uporaba Present Perfecta). U igri Choices učenici su se izmjenjivali u vođenju igre, birajući pitanja koja žele postaviti ostalim učenicima (Have you ever copied a book report? Have you ever done something you regret? Have you ever eaten food that fell on the floor? Have you ever tried to cut your own hair? Have you ever lied to a teacher?, itd.), koji su se mogli uključivati po želji, kada su htjeli podijeliti nešto s ostatkom razreda. U igri Liar, liar učenici su u paru trebali predstaviti tri činjenice o sebi kako bi drugi učenik odlučio koja je od njih laž, a koje su istinite. Tijekom trajanja ove aktivnosti, učenici su mijenjali parove kada bi učiteljica dala znak, kako bi razgovarali sa što više prijatelja iz razreda. Potom su učenici predstavili što su saznali jedni o drugima. Obje ove igre su uključivale pokret, odnosno kretanje po učionici.

 

Druge od provedenih igara, koje su također uključivale kretanje po učionici ili rad izvan učeničkih klupa, su za cilj imale poticanje suradničkog učenja (Running dictation), razvijanje kreativnog mišljenja (Remember when… – story building), ili jednostavno uvođenje učenika u pojedinu nastavnu temu (Easter egg hunt, Chinese whisper). 
Učenici su bez iznimke potvrdili da provođenje ovakvih jednostavnih aktivnosti utječe na razvijanje pozitivnog stava prema nastavnom predmetu te ih potiče na aktivnije sudjelovanje u nastavi. O tome da igra u nastavi pridonosi stvaranju opuštenije i poticajnije atmosfere u razredu govori i činjenica da su učenici sate Engleskog jezika petkom (kada su se u pravilu provodile ove aktivnosti) nazvali Fun Fridays.

Evaluacija radionice

 

 

 

Osnovna škola Jagode Truhelke Osijek