2022-09-02 11:46:00
Inicijalno istraživanje o nastavi na otvorenom i razvoju kreativnosti i fine motorike kod učenikaU sklopu realizacije KA1 Erasmus+ projekta „Krea(k)tivnost suvremenog učenja“ koji se provodi u Osnovnoj školi Jagode Truhelke Osijek u razdoblju od srpnja 2022. do prosinca 2023. godine, provedeno je inicijalno istraživanje s odgojno-obrazovnim djelatnicima škole u rujnu 2022. godine. Navedena anketa provodi se s ciljem utvrđivanja početnog stanja prije provedbe projektnih aktivnosti. Anketna pitanja osmišljena su kako bi se utvrdili stavovi i procjene odgojno-obrazovnih djelatnika o stvaralačkim i istraživačkim aktivnostima na otvorenom, razvijenosti fine motorike i kreativnosti učenika te kreativnosti samih učitelja/nastavnika. Navedena područja ujedno su i jedni od temeljnih ciljeva projekta koje će sudionici projekta pokušati razvijati s učenicima kroz projektne aktivnosti tijekom 2022. i 2023. godine. Anketa će se ponovno provesti krajem 2023. godine s ciljem praćenja i analiziranja razvoja navedenih ciljeva te će se uspoređivati inicijalni i završni rezultati ankete.
U inicijalnoj anketi sudjelovalo je ukupno N=36 odgojno-obrazovnih djelatnika Osnovne škole Jagode Truhelke u Osijeku (64%).
Zaključak:
U okviru Erasmus projekta Krea(k)tivnost suvremenog učenja koji se u školskoj godini 2022./2023. i djelomično 2023./2024. provodi u OŠ Jagode Truhelke provedeno je inicijalno istraživanje o temama i realizaciji pojedinih ciljeva na kojima se temelji ovaj Erasmus projekt.
Ciljevi koji su postavljei u projektu su: povećanje nastave na otvorenom i izvannastavnih aktivnosti; razvoj kreativnosti i fine motorike kod učenika u praktičnoj nastavi.
Prema retultatima istraživanja većina ispitanika (66,7%) godišnje provodi do 5 aktivnosti na otvorenom, 16,7% ispitanika provodi do 10 aktivnosti na otvorenom. Vrste aktivnosti koje provode na otvorenom su većinom (55,6%) radioničkog tipa ili istraživačka nastva (55,6%).
Analizom i izračunom aritmetičke sredine iz navedenih podataka može se doći do zaključka da su sudionici procijenili da prosječno 54,2% (M=54,17; SD=19,475) učenika pokazuje elemente inovativnog razmišljanja i ima kreativan pristup u rješavanju problema.
Procjena fine motorike kod učenika izračunom aritmetičke sredine ispitanici su prosječno svojim učenicima za razvijenost fine motorike dali ocjenu dobar (3) (M=3,17; SD=0,697).
Samoprocjena vlastite kreativnosti učitelja u radu s učenicima utvrđuje da kod njih najviše potiču kreativnost istraživačka nastava, zatim stvaralačke radionice, timski rad s drugim učiteljima i idealni uvjeti rada. Sudionici prosječno navode da najmanje kod njih potiču kreativnost teži uvjeti rada, a zatim korištenje IKT-a.
Analiza istraživanja
|