2023-06-10 17:06:00 Brodovi želja – razvoj kreativnosti i fine motorike, osobni razvoj, nastava na otvorenom i kreativna uporaba IKT Inspirirani eTwinningom Boat Game u koji je ove godine (2022./2023.) uključena OŠ Jagode Truhelke, tijekom travnja i svibnja 2023. učenici nižih razreda 2. b razreda s učiteljicom Lianom Mur i knjižničarkom Irenom Bando sudjelovali su u kreativnoj radionici poticanja čitanja, istraživanja i razvoja kreativnosti. Na ovoj su radionici čitali inspirativne priče, likovno se izražavali, izrađivali filmove u tehnici stop animacija te proveli istraživačku nastavu na otvorenom.
Prvo im je učiteljica čitala živopisne priče spisateljice Jagode Truhelke koja često u svojim pričama opisuje rijeku Dravu, nakon čega su učenici inspirirani pričom izrađivali brodove od papira tehnikom origami. Na taj način se učenicima razvijala fina motorika što je bio jedan od ciljeva ove radionice. Na likovnoj radionici tehnikom spontanih efekata – mramoriranjem učenici su uranjali papire pokušavajući postići izgled površine mora.
Nakon toga, svoje brodove u vodu kojoj se na površinu nakapalo nekoliko kapi mramorne boje. Za tu tehniku trebali su imati rukavice i poseban pribor koji se sastojao od posuda s vodom u koje se nakapala mramorna boja. Budući da je to boja na bazi ulja, ostala je na površini vode pa su površinskim uranjanjem brodova od papira učenici na svojim radovima dobili prekrasne apstraktne pastelne ukrase.
Nastavno na radionicu, učenici su svoje kreativne kreacije koristili kako bi izradili stop animacije.
Pomoću spajanja fotografija učenici su izrađivali videozapise u obliku stop animacija s ciljem da se spajanjem fotografija u videozapis dobije efekt pokreta. Primjeri gotovih dječjih stop animacija; https://drive.google.com/file/d/1M2KK0XVm5anIWb-nggQMy0MC4wepDAQQ/view https://drive.google.com/file/d/1svAHVsv1hjSpXhbxYJ6cuVq2pFf_3lPW/view https://drive.google.com/file/d/145uYP5IOzF2Ogz2M1sk_X-wlpUdGZ7uD/viewStop animacija je tehnika izrade videozapisa pomoću mnoštva fotografija. Cilj ovakve tehnike je fotografirati svaki mali pomak na sceni kako bi se spajanjem fotografija u videozapis mogao dobiti efekt pokreta. Učenici su izradom digitalnih sadržaja uz podršku učitelja razvijali vještine digitalne pismenosti i komunikacije, koja je jedna od domena kurikuluma informatike. Na sljedećoj aktivnosti učenici su napisali svoju najdražu želju, stavili je u brodić i pustili niz Dravu u nadi da će im se ta želja ispuniti. Od njih se zahtijevalo da se usredotoče na trenutak vježbajući na taj način koncentraciju i svjesnost. https://drive.google.com/file/d/1fv7cf2PT7FyO38ZYMAvgLM_D4sgfTFXw/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/1BOTAOO6Sv0TqRYAZn8LiR1vcq4jNam4V/view?usp=sharing Nakon promatranja plovidbe njihovih brodova učenici su s učiteljicom razgovarali o struji voda tekućice, stajaćica i mora. Ovo je primjer radionice koja povezuje poticanje čitanja, razvoj kreativnosti, nastave na otvorenom, razvoja fine motorike i mentalnog zdravlja.
Radionicu je osmislila i vodila školska knjižničarka Irena Bando.
|
Osnovna škola Jagode Truhelke Osijek |