2023-06-12 21:15:00

Agamografi - zanimljivi način povezivanja hrvatskoga jezika i likovne kulture

Kurikulum za nastavni predmet Hrvatski jezik za osnovne škole i kurikulum za nastavni predmet Likovna kultura:

HJ, 5. razred

PREDMETNO PODRUČJE: Književnost i stvaralaštvo

ishod: OŠ HJ B.5.3. Učenik obrazlaže vlastiti izbor književnoga teksta.

 

LK, 5. razred

RAZLIČITA PREDMETNA PODRUČJA

tema: Zajedno smo različiti – kontrasti boja

ishodi:

OŠ LK A.5.1.

Koristi slobodne asocijacije te razlikuje doslovne (stereotipi i šablone) i udaljene slobodne asocijacije

(originalna rješenja i ideje).

Predviđa određene aktivnosti koje treba poduzeti da bi došao do rješenja.

OŠ LK A.5.2.

Učenik istražuje i varira likovne materijale i postupke u svrhu izrade likovnog uratka.

Uočava i izražava osobitosti likovnih materijala i postupaka pri njihovoj upotrebi.

OŠ LK B.5.1.

Učenik opisuje osobni doživljaj djela i povezuje ga s vlastitim osjećajima, iskustvom, mislima i

stavovima.

OŠ LK B.5.2.

Učenik opisuje određene aktivnosti koje je poduzeo da bi došao do rješenja.

Učenik prosuđuje suradnju u zajedničkome stvaralačkom procesu (rad u skupinu ili rad u paru).

OŠ LK C.5.1.

Na primjeru plakata i stripa uspoređuje različite odnose slike i teksta u cilju postizanja jasnoće poruke

i preglednosti sadržaja.

U vlastitom radu koristi različite odnose slike i teksta u cilju postizanja jasnoće poruke i preglednosti

sadržaja.

 

 

 

U nastavi Hrvatskoga jezika kao jedno od djela za cjelovito čitanje je i djelo po izboru učenika.   Učenicima je ponuđen širi popis djela prema dostupnim primjercima knjiga u školskoj knjižnici. Učenici su trebali pročitati djelo s razumijevanjem kako bi ostvarili sljedeće ishode tijekom  sata:

izražavaju vlastiti doživljaj književnoga teksta obrazlažu razloge vlastitog izbora književnoga teksta dijele vlastito čitateljsko iskustvo predstavljajući pročitani književni tekst prema uputama ili unaprijed postavljenim zadatcima

 

Učenicima su učiteljica Hrvatskoga jezika Vjekoslava Hrastović  i učitelj Likovne kulture Dubravko Milinković osmislili sljedeće aktivnosti:

 

1.Učenici su analizirali najuspješnije naslovnice knjiga koje im je prezentirao učitelj Likovne kulture ponavljajući pri tome sadržaje učenja o kontrastima boja povezujući likovno i vizualno osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu.

 

2. Učenici upoznaju tehniku izrade agamografa – individualnim, a zatim radom u paru.

Agamograf je likovni prikaz nekog sadržaja u „harmonici“. Na taj se način, pogledavajući agamograf iz različitih kutova dobiju dvije različite slike.

 

3. Učenici izrađuju svoju naslovnicu na predlošku za izradu agamografa odabirući dio iz književnoga djela koje su pročitali po osobnom izboru. Pri tome trebaju primijeniti ponovljene sadržaje iz Likovne kulture. Odabranim prizorom iz djela trebaju predstaviti djelo u cjelini nakon što izrade agamograf. Neki su učenici crtali prizore iz istog djela, a drugi iz različitih djela.

 

 

4. Nakon što učenik izradi individualni agamograf, on ga izrezuje u trakice kako je označeno na predlošku.

 

5. . Izrezane trakice učenici u paru naizmjence lijepe u predložak „harmoniku“ pazeći na redoslijed.

 

6. Nakon dovršenoga zadatka učenici u paru predstavljaju agamografe. Svatko je predstavio što je radio, nacrtao, smjestio je crtež u tijek radnje, pripovijedao što se dogodilo prije i nakon prikazanoga crtežom u književnom djelu te su morali uvjeriti druge zašto bi trebali pročitati to djelo. Uvjeravanja se ne smije ponavljati istim ili sličnim riječima, osobito pri predstavljanju istih književnih djela.

7. U okviru nastave Likovne kulture vršnjački su se analizirali ostvareni kontrasti.

8. Učenici su svoje radove postavili u galeriju radova te ih međusobno komentirali.

Vjekoslava Hrastović, prof. i Dubravko Milinković, prof.


Osnovna škola Jagode Truhelke Osijek