2023-05-23 14:39:32 Recikliranje poezije: visoka kultura vs pop(ularna) kultura Isprepleteni ishodi triju područja s četirima jezičnim djelatnostima - primjer dobre prakse Za studente hrvatskoga jezika na Školskoj praksi s učenicima osmoga razreda održan je ogledni dvosat. Prikazalo se kako je poželjno i moguće na jednom dvosatu povezati i ostvariti ishode iz triju nastavnih područja predmeta Hrvatski jezik. U ostvarivanju predviđenih ishoda koristile su se sve četiri jezične djelatnosti - čitanje, pisanje, slušanje i govorenje. Ishodi na razini predmetnoga kurikuluma: OŠ HJ A.8.1. Učenik govori i razgovara u skladu sa svrhom govorenja i sudjeluje u planiranoj raspravi primjenjuje vještine razgovora u skupini izlaže na zadanu/odabranu temu jasno i sustavno sudjeluje u spontanoj raspravi
OŠ HJ A.8.2. Učenik sluša tekst, prosuđuje značenje teksta i i povezuje ga sa stečenim znanjem i iskustvom procjenjuje podatke iz slušanoga teksta prosuđuje slušani tekst i proširuje njegovo značenje na temelju stečenoga znanja i iskustva
OŠ HJ B.8.1. Učenik obrazlaže odnos proživljenoga iskustva i iskustva stečenoga čitanjem književnih tekstova. uspoređuje književne tekstove istoga ili različitih autora, iste književne vrste i tematike izražava vlastitu procjenu etičke, estetske i idejne razine književnoga teksta uspoređuje književni tekst s njegovim prilagodbama u drugim medijima
OŠ HJ B.8.2. Učenik interpretira književni tekst na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti obrazlaže važnost osobnog i društvenog konteksta i odnosa s drugim tekstovima za cjelovitije razumijevanje književnoga teksta
OŠ HJ B.8.4. Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. oblikuje uratke u kojima dolazi do izražaja kreativnost, originalnost i stvaralačko mišljenje na temelju usvojenih jezičnih vještina
OŠ HJ C.8.2. Učenik prosuđuje popularnokulturne tekstove s obzirom na književni kontekst i kontekst ostalih umjetnosti - uspoređuje popularnu kulturu s tzv. visokom kulturom na poznatim primjerima iz književnosti ili drugih umjetnosti.
Povezanost s međupredmetnim temama
Osobni i socijalni razvoj A.3.1. Razvija sliku o sebi. A.3.3. Razvija osobne potencijale. B.3.2. Razvija komunikacijske kompetencije i uvažavajuće odnose s drugim B.3.4. Suradnički uči i radi u timu.
Učiti kako učiti A.3.3. Učenik samostalno oblikuje svoje ideje i kreativno pristupa rješavanju problema. D.3.2. Učenik ostvaruje dobru komunikaciju s drugima i uspješno surađuje s drugima
Opis aktivnosti aktivnost – Kultura je… učenici izrađuju zajednički grozd s polaznom riječi - kultura prisjećaju se pojedinosti vezanih uz zadani pojam razgovaraju o različitim kontekstima u koji su doveli zadani pojam. aktivnost – Slušamo i procjenjujemo učenici usmjereno slušaju radijski prilog o vrstama kultura (anketa) (https://edutorij.e-skole.hr/razlikujemo tekstove popularne i visoke kulture) procjenjuje podatke iz slušanoga teksta komentiraju njegovo značenje na temelju stečenoga znanja i iskustva.aktivnost – Kulturni na različite načine učenici usmjereno slušaju pjesmu Sergeja Jesenjina, Pismo majci i Mama ŠČ Leta 3 (Sergej Jesenjin, Pismo majci (zvučni zapis na e-sferi) Let 3, Mama ŠČ https://www.youtube.com/) uspoređuju poslušano (sličnosti i razlike) i procjenjuju je li i po čemu riječ o popularnoj ili tzv. visokoj kulturu uspoređuju svoje zaključke s mišljenjem AI o temi.aktivnost – Recikliranje poezije učenici se upoznaju s književnom formom centona u skupinama čitaju pjesme različitih autora (književnika i tekstopisaca) razvrstavaju ponuđene pjesme prema kulturi kojoj pripadaju uspoređuju ih na temelju teme, stila, jezičnog izraza izdvajaju i izrezuju riječi i stihove iz ponuđenih pjesama oblikujući svoju pjesmu (centon) i lijepe je na predviđeni papir istražuju Bob Dylana kao rock glazbenika, pjesnika i dobitnika Nobelove nagrada izvode zaključak o mogućnosti „prelaska“ teksta popularne kulture u tekst visoke kulture svoju novostvorenu pjesmu svrstavaju u izabranu kulturu i obrazlažu svoj izbor pišu sažetak o zaključcima pripremaju izlaganje prema zadanim smjernicama. aktivnost – Obilazak galerije učenici čitaju svoje pjesme i stavljaju ih na pano izlažu svoje zaključke prema zadanim smjernicama obilaze galeriju komentiraju uratke drugih učenika pišući komentare na samoljepljive papiriće koje stavljaju uz izabrane radove izvode zaključak o visokoj i pop kulturi aktivnost – Dovrši misao učenici dovršavaju započetu misao Danas sam naučio…. U galeriji se mogu pogledati fotografije i učenički radovi. Vlatka Bosutić - Cvijić, prof. |
Osnovna škola Jagode Truhelke Osijek |