2022-05-04 12:49:00 Sati Hrvatskoga jezika s naglaskom na razvijanju vještina slušanja u 8. razredu - primjer dobre prakse Trajanje aktivnosti: 2 sata
Odgojno-obrazovni ishodi na razini predmetnoga kurikula: OŠ HJ A.8.2. Učenik sluša tekst, prosuđuje značenje teksta i povezuje ga sa stečenim znanjem i iskustvom. - sluša tekst u različite svrhe - procjenjuje slušani tekst - sintetizira sadržaj slušanoga teksta - objašnjava značenje riječi iz slušanoga teksta - proširuje značenje slušanoga teksta
OŠ HJ A.8.1. Učenik govori i razgovara u skladu sa svrhom govorenja i sudjeluje u planiranoj raspravi. - primjenjuje vještine razgovora u skupini - raspravlja spontano - razgovijetno govori primjenjujući govorne vrednote - izbjegava pogreške u govoru - uživljava se u sadržaj govoreći s uvjerenjem
Podishodi: OŠ HJ A.8.6., OŠ HJ B.8.2., OŠ HJ B. 8.4., OŠ HJ C.8.1.
Odgojno-obrazovni ishodi na razini aktivnosti: - usmjereno slušati sadržaj videozapisa radi zauzimanja osobnoga stava - iskazati svoje mišljenje u digitalnom alatu mentimetar - slušati tekst koji učiteljica čita - popunjavati tablicu predviđanja – predviđati, procjenjivati, sintetizirati slušano - usporediti u paru podatke iz tablice predviđanja - izvijestiti o rezultatima razmjene informacija - provjeriti razumijevanje slušanoga teksta zadatcima različitih tipova - usporediti rješenja zadataka s ostalim učenicima - igrati uloge u aktivnosti tunel misli - ponoviti sadržaje učenja o raspravi s pomoću prezentacije - gledati, uz moguće bilježenje, prilog iz TV emisije kao podlogu za raspravu - raspravljati na zadanu temu - izvesti zaključak rasprave - samovrednovati rad
Povezanost s međupredmetnim temama Građanski odgoj i obrazovanje Goo A. 3.4. Promiče pravo na obrazovanje i pravo na rad Osobni i socijalni razvoj osr A.3.1. Razvija sliku o sebi. osr A.3.2. Razvija osobne potencijale. osr B.3.1. Obrazlaže i uvažava potrebe i osjećaje drugih. osr B.3.2. Razvija komunikacijske kompetencije i uvažavajuće odnose među drugima. Učiti kako učiti uku A.3.4. Učenik kritički promišlja i vrednuje ideje uz podršku učitelja. Informacijsko-komunikacijskka tehnologija Ikt A.3.2. Učenik se samostalno koristi raznim uređajima i programima.
OPIS AKTIVNOSTI 1. aktivnost – Tipovi roditelja – videozapis i izražavanje mišljenja u Mentimetru (7 min) https://www.e-sfera.hr/dodatni-digitalni-sadrzaji/162dd1bf-0c36-4936-a91f-4a47dc019759/ Učenici zaključuju na temelju osobnoga iskustva kako svi roditelji nisu isti. Usmjereno slušaju i gledaju videozapis o tipovima roditelja kako bi zaključili kojemu tipu roditelja pripadaju njihovi roditelji. Izražavaju svoj zaključak u digitalnom alatu Mentimetar.
https://www.mentimeter.com/s/1a4328d8f2b63d51e90aaa361b49d5dd/351eb2898466/edit
2. aktivnost – čitanje s tablicom predviđanja (18 min) Sanja Pilić, Matematika – ljuta si k'o paprika Učitelj najavljuje tekst o tipu učenika i roditelja. Učitelj dijeli učenicima predložak tablice predviđanja i objašnjava postupak popunjavanja. Učenici popunjavaju tablicu predviđanja prema onomu što čuju. Učenici usmeno razmjenjuju napisano u paru. Učenici izvješćuju o razmjeni podataka iz tablice predviđanja.
3. aktivnost: Razumijem što slušam – nastavni listić (5 min) Učenici rješavaju različite tipove zadataka na nastavnom listiću. Učenici čitaju svoje odgovore, uspoređuju i komentiraju svoja rješenja.
4. aktivnost – Tunel misli (10 min) Učenici se stavljaju u ulogu misli glavnoga lika i predstavljaju njegove osobine, podsvijest, poruke (ne)prijatelja… Učenici tijelima stvaraju tunel kroz koji prolazi glavni lik i sluša svoje misli. On ih sažima na kraju tunela i zaključuje kakva je osoba.
5. aktivnost – Uvod u raspravu Učenici iskazuju svoje mišljenje o problemskom pitanju – Je li učenik, poput Luke, luzer ako ima prosjek ocjena 4,4?a) Ponavljam prema sažetku (3 min) Učenici usmeno ponavljaju sadržaje učenja o raspravi. Učenici gledaju prilog iz televizijske emisije Provjereno.https://dnevnik.hr/vijesti/hrvatska/provjereno-sve-je-vise-ucenika-s-najboljim-prosjekom-pa-ne-mogu-svi-upisati-zeljenu-srednju-skolu-jer-je-navala-na-gimnazije---657012.html
6. aktivnost – Raspravljamo na zadanu temu (20 min) Učitelj predstavlja učenicima tezu za raspravu:Trebaju li ocjene biti najvažniji uvjet za upis u srednju školu? Učenici zauzimaju stav i dijele se u afirmacijsku i negacijsku skupinu. Učenici u skupini izabiru predstavnika koji daje uvodnu riječ. Učenici raspravljaju argumentirano poštujući uljudnu komunikaciju i redoslijed izlaganja. Učenici – predstavnici u ime skupine sažimaju argumente i izvode zaključak.
7. aktivnost – Samovrednujem svoj današnji rad (7 min) Učenici samovrednuju nastavne sate (semafor uspješnsti rada)
Vrednovanje za učenje: - učitelj upućuje učenike u aktivnosti - učitelj potiče i prati aktivnost učenika - učitelj povratno informira učenike o uspješnosti rješavanja pojedinih zadataka tijekom rješavanja i nakon njihova završetka. Vrednovanje kao učenje: - učenici komentiraju i uspoređuju svoje uratke - učenici samovrednuju rad na satu. Vrednovanje naučenoga: - učitelj može vrednovati aktivnost učenika tijekom provedbe pojedinih aktivnosti - učitelj može vrednovati argumentiranu raspravu učenika.
Ovakvim cjelovitim satima usmjerenim na djelatnosti slušanja i govorenja učenici razvijaju komunikacijske kompetencije i uče se aktivnom slušanju. Učenici vole raspravljačke oblike nastave i rado sudjeluju u njima poštujući pravila vođenja rasprave i argumentirano dokazujući svoj stav. Vjekoslava Hrastović učiteljica Hrvatskoga jezika |
Osnovna škola Jagode Truhelke Osijek |