2022-05-04 12:49:00

Sati Hrvatskoga jezika s naglaskom na razvijanju vještina slušanja u 8. razredu - primjer dobre prakse

Trajanje aktivnosti: 2 sata

 

Odgojno-obrazovni ishodi na razini predmetnoga kurikula:

OŠ HJ A.8.2. Učenik sluša tekst, prosuđuje značenje teksta i povezuje ga sa stečenim znanjem i iskustvom.

- sluša tekst u različite svrhe

- procjenjuje slušani tekst

- sintetizira sadržaj slušanoga teksta

-  objašnjava značenje riječi iz slušanoga teksta

- proširuje značenje slušanoga teksta

 

OŠ HJ A.8.1. Učenik govori i razgovara u skladu sa svrhom govorenja i sudjeluje u planiranoj raspravi.

- primjenjuje vještine razgovora u skupini

- raspravlja spontano

- razgovijetno govori primjenjujući govorne vrednote

- izbjegava pogreške u govoru

- uživljava se u sadržaj govoreći s uvjerenjem

 

Podishodi:

OŠ HJ A.8.6., OŠ HJ B.8.2., OŠ HJ B. 8.4., OŠ HJ C.8.1.

 

Odgojno-obrazovni ishodi na razini aktivnosti:

- usmjereno slušati sadržaj videozapisa radi zauzimanja osobnoga stava

- iskazati svoje mišljenje u digitalnom alatu mentimetar

- slušati tekst koji učiteljica čita

- popunjavati tablicu predviđanja – predviđati, procjenjivati, sintetizirati slušano

- usporediti u paru podatke iz tablice predviđanja

- izvijestiti o rezultatima razmjene informacija

- provjeriti razumijevanje slušanoga teksta zadatcima različitih tipova

- usporediti rješenja zadataka s ostalim učenicima

- igrati uloge u aktivnosti tunel misli

- ponoviti sadržaje učenja o raspravi s pomoću prezentacije

- gledati, uz moguće bilježenje, prilog iz TV emisije kao podlogu za raspravu

- raspravljati na zadanu temu

- izvesti zaključak rasprave

- samovrednovati rad

 

Povezanost s međupredmetnim temama

Građanski odgoj i obrazovanje

Goo A. 3.4. Promiče pravo na obrazovanje i pravo na rad

Osobni i socijalni razvoj

osr A.3.1. Razvija sliku o sebi.

osr A.3.2. Razvija osobne potencijale.

osr B.3.1. Obrazlaže i uvažava potrebe i osjećaje drugih.

osr B.3.2. Razvija komunikacijske kompetencije i uvažavajuće odnose među drugima.

Učiti kako učiti

uku A.3.4. Učenik kritički promišlja i vrednuje ideje uz podršku učitelja.

Informacijsko-komunikacijskka tehnologija

Ikt A.3.2. Učenik se samostalno koristi raznim uređajima i programima.

 

OPIS AKTIVNOSTI

1. aktivnost – Tipovi roditelja – videozapis i izražavanje mišljenja u Mentimetru (7 min)

https://www.e-sfera.hr/dodatni-digitalni-sadrzaji/162dd1bf-0c36-4936-a91f-4a47dc019759/

 

Učenici zaključuju na temelju osobnoga iskustva kako svi roditelji nisu isti. Usmjereno slušaju i gledaju videozapis o tipovima roditelja kako bi zaključili kojemu tipu roditelja pripadaju njihovi roditelji. Izražavaju svoj zaključak u digitalnom alatu Mentimetar.

 

https://www.mentimeter.com/s/1a4328d8f2b63d51e90aaa361b49d5dd/351eb2898466/edit

 

2. aktivnost – čitanje s tablicom predviđanja (18 min)

Sanja Pilić, Matematika – ljuta si k'o paprika

Učitelj najavljuje tekst o tipu učenika i roditelja. Učitelj dijeli učenicima predložak tablice predviđanja i objašnjava postupak popunjavanja. Učenici popunjavaju tablicu predviđanja prema onomu što čuju. Učenici usmeno razmjenjuju napisano u paru. Učenici izvješćuju o razmjeni podataka iz tablice predviđanja.

 

3. aktivnost: Razumijem što slušam – nastavni listić (5 min)

Učenici rješavaju različite tipove zadataka na nastavnom listiću. Učenici čitaju svoje odgovore, uspoređuju i komentiraju svoja rješenja.

 

4. aktivnost – Tunel misli (10 min)

Učenici se stavljaju u ulogu misli glavnoga lika i  predstavljaju njegove osobine, podsvijest, poruke (ne)prijatelja… Učenici tijelima stvaraju tunel kroz koji prolazi glavni lik i sluša svoje misli. On ih sažima na kraju tunela i zaključuje kakva je osoba.

 

5. aktivnost – Uvod u raspravu

Učenici iskazuju svoje mišljenje o problemskom pitanju – Je li učenik, poput Luke, luzer ako ima prosjek ocjena 4,4?

a) Ponavljam prema sažetku  (3 min)

Učenici usmeno ponavljaju sadržaje učenja o raspravi.

b) Imamo problem! (10 min)

Učenici gledaju prilog iz televizijske emisije Provjereno.

https://dnevnik.hr/vijesti/hrvatska/provjereno-sve-je-vise-ucenika-s-najboljim-prosjekom-pa-ne-mogu-svi-upisati-zeljenu-srednju-skolu-jer-je-navala-na-gimnazije---657012.html

 

6. aktivnost – Raspravljamo na zadanu temu (20 min)

Učitelj predstavlja učenicima tezu za raspravu:

Trebaju li ocjene biti najvažniji uvjet za upis u srednju školu?

Učenici zauzimaju stav i dijele se u afirmacijsku i negacijsku skupinu. Učenici u skupini izabiru predstavnika koji daje uvodnu riječ. Učenici raspravljaju argumentirano poštujući uljudnu komunikaciju i redoslijed izlaganja. Učenici – predstavnici u ime skupine sažimaju argumente i izvode zaključak.

 

7. aktivnost – Samovrednujem svoj današnji rad  (7 min)

Učenici samovrednuju nastavne sate (semafor uspješnsti rada)

 

 

Vrednovanje za učenje:

- učitelj upućuje učenike u aktivnosti

- učitelj potiče i prati aktivnost učenika

- učitelj povratno informira učenike o uspješnosti rješavanja pojedinih zadataka tijekom rješavanja i nakon njihova završetka.

Vrednovanje kao učenje:

- učenici komentiraju i uspoređuju svoje uratke

- učenici samovrednuju rad na satu.

Vrednovanje naučenoga:

- učitelj može vrednovati aktivnost učenika tijekom provedbe pojedinih aktivnosti

- učitelj može vrednovati argumentiranu raspravu učenika.

 

Ovakvim cjelovitim satima usmjerenim na djelatnosti slušanja i govorenja učenici razvijaju komunikacijske kompetencije i uče se aktivnom slušanju.

Učenici vole raspravljačke oblike nastave i rado sudjeluju u njima poštujući pravila vođenja rasprave i argumentirano dokazujući svoj stav.

Vjekoslava Hrastović

učiteljica Hrvatskoga jezika


Osnovna škola Jagode Truhelke Osijek