2022-04-29 12:47:00 Sadržaji jezika 6. razreda i svakodnevni život primjer dobre prakse Trajanje aktivnosti 1 sat.
Odgojno-obrazovni ishodi na razini predmetnoga kurikuluma OŠ HJ A.6.5. Učenik oblikuje tekst i primjenjuje jezična znanja o promjenjivim vrstama riječi na oglednim i čestim primjerima. - upotrebljava u govoru i pismu glagolske oblike za izricanje vremena i načina - provodi (i gdje je potrebno bilježi) glasovne promjene u riječima OŠ HJ A. 6. 1. Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. - kratko izlaže na zadanu temu - razlikuje obrasce vođenja razgovora s obzirom na sugovornika, vrstu i svrhu razgovora
Odgojno-obrazovni ishodi na razini aktivnosti izabrati najpreciznije glagole s pomoću kojih drugi učenik treba izvršiti zapovijedi slušati i postupati prema uputama čitati strip argumentirano obrazlagati vlastiti stav koji je u vezi sa zapovijedima u svakodnevnom životu čitati s bilježenjem tekst o imperativu stvarati umnu mapu o imperativu i izlagati je pred drugim učenicima u galeriji umnih mapa ponoviti stečena znanja o imperativu i pravilno ih primjenjivati u novim situacijama i svakodnevnom životu
Povezanost s međupredmetnim temama uku A.3.3. Kreativno mišljenje – učenik samostalno oblikuje svoje ideje i kreativno pristupa rješavanju problema. uku D.3.2. Učenik ostvaruje dobru komunikaciju s drugima, uspješno surađuje u različitim situacijama i spreman je zatražiti i ponuditi pomoć. osr A.3.4. Upravlja svojim obrazovnim i profesionalnim putem. osr B.3.2. Razvija komunikacijske kompetencije i uvažavajuće odnose s drugima.
aktivnosti učenika tijekom sata: aktivnost – Napuni čašu vodom Učenici u paru izvršavaju zadatak. Jedan je učenik upravljač, drugi je robot. Učenik upravljač navodi učenika robota zapovijedima što treba napraviti kako bi praznu čašu sa stola napunio vodom iz obližnje slavine. Npr. pruži desnu ruku i uhvati čašu, okreni se za 180 stupnjeva, napravi 2 mala koraka. Pruži ruku s čašom prema slavini… Učenik robot ne može napraviti niti jednu kretnju koja mu nije izrečena. Učenici koji ne sudjeluju u aktivnosti slušaju i pokušavaju zapamtiti što više glagola kojima je izrečena zapovijed učeniku robotu. Učenici nabrajaju glagole koje su čuli, zaključuju kako je njima izrečena zapovijed.aktivnost – Zapovijedi u stripu Učenici u paru čitaju tekst stripa Crne patke (udžbenik Naš hrvatski 6, str. 60.) Učenik obrazlaže zašto crna patka nije trebala ispuniti zapovijedi sugovornika u situaciji opisanoj u stripu. Učenik zaključuje izriče li se crveno otisnutim glagolima u stripu vrijeme ili način. aktivnost – Usmjereno čitanje o imperativu insert metodom Učenik čita tekst o imperativu (udžbenik Naš hrvatski 6, str. 61./62.) i pri tomu na rubnici stavlja znakove ovisno o osobnom razumijevanju. (√ znam, - različito od onog što znam, + novo, ? zbunjuje me. Znak se može odnositi na rečenicu, odlomak, shemu.) Učenik naglas komentira osobne zabilješke nakon čitanja. Dijelove označene upitnikom (zbunjuje me) objašnjava drugi učenik koji je to razumio ili učitelj/učiteljica, ako je svima nejasno.aktivnost – Umna mapa o imperativu Učenik izrađuje umnu mapu prema bilješkama koje su nastale usmjerenim čitanjem. aktivnost – Galerija umnih mapa Učenici izlažu napravljene umne mape pokazujući drugima. Drugi učenici ih usmeno komentiraju (točnost podataka, oprimjeravanje, izgled, crteži…) aktivnost – Zid s grafitima Učenik na zid prekriven bijelim velikim papirima bilježi činjenice, piše osobna mišljenja, crta, grafički prikazuje, povezuje svoje učenje s drugim predmetima ili životnim situacijama i slično. Sve što navodi mora biti povezano s imperativom. aktivnost – Kolač s imperativima – domaća zadaća Učenik treba napisati na papiru recept svojega omiljenoga kolača u kojemu će svi glagoli biti u imperativu.
Vrednovanje za učenje: zid s grafitima Vrednovanje kao učenje: Vršnjačko vrednovanje umne mape iz 4. aktivnosti prema zadanim sastavnicama. Aktivnosti tijekom ovoga sata učinile su sat dinamičnim i dopadljivim učenicima. Učenici su tražili ponavljanje aktivnosti robot – upravitelj jer im je bila zabavna, ali su morali i paziti rabe li glagole kojima izriču zapovijedi. I najslabiji znanjem učenici su se trudili napisati na zidu s grafitima točne informacije o imperativu. Knjiga s receptima učenika u imperativu je uvezana i poklonjena razrednici, nakon analize ostvarenosti zadatka – analize imperativa u receptima. Vjekoslava Hrastović učiteljica Hrvatskoga jezika |
Osnovna škola Jagode Truhelke Osijek |