2022-04-18 12:13:00 Razvijam sliku o sebi i ne rugam se - primjer dobre prakse Cilj sata je osvijestiti problem ruganja među mladima, ali i odraslima, i njegove posljedice ostvarujući različite ishode učenja. Učenicima se posebno svidjela radijska emisija koju su osmislili učenici te stavljanje u ulogu glavnih likova u metodičkom postupku vrući stolac. Iako je sadržaj radijske emisije brzo tekao, učenici s s lakoćom pokazali razumijevanje slušanoga Trajanje aktivnosti: 1 sat Odgojno-obrazovni ishodi na razini predmetnoga kurikula: OŠ HJ A.6.2. Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. - razlikuje slušanje usmjereno na cjelovit sadržaj i njegovo razumijevanje i slušanje usmjereno na određene podatke ili poruke - postavlja potpitanja o slušanom tekstu da bi pojasnio razumijevanje - sažima podatke o slušanom tekstu u bilješke i objašnjava značenje teksta - objašnjava značenje riječi iz slušanoga teksta - proširuje značenje slušanoga teksta
OŠ HJ A.6.1. Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima - razlikuje svrhe govorenja: osobna i javna - razlikuje obrasce vođenja razgovora s obzirom na sugovornika - uživljava se u sadržaj govoreći s uvjerenjem
Podishodi: OŠ HJ B.6.2., OŠ HJ B. 6.4., OŠ HJ C.6.1.
Odgojno-obrazovni ishodi na razini aktivnosti: - usmjereno slušati radijsku emisiju o ruganju - provjeriti razumijevanje slušanoga različitim tipovima zadataka - slušati tekst koji učiteljica čita - popunjavati tablicu predviđanja – predviđati, procjenjivati, sintetizirati slušano - usporediti u paru podatke iz tablice predviđanja - izvijestiti o rezultatima razmjene informacija - analizirati postupke i osobine likove Filipa i Livije metodičkim postupkom vrući stolac - izraditi parolu protiv ruganja izrečenu imperativom - glasno predstaviti osmišljeni rad - samovrednovati rad na satu
Povezanost s međupredmetnim temama Građanski odgoj i obrazovanje Goo A. 3.5. Promiče ravnopravnost spolova. Osobni i socijalni razvoj osr A.3.1. Razvija sliku o sebi. osr A.3.2. Razvija osobne potencijale. osr B.3.1. Obrazlaže i uvažava potrebe i osjećaje drugih. osr B.3.2. Razvija komunikacijske kompetencije i uvažavajuće odnose među drugima. Učiti kako učiti uku A.3.4. Učenik kritički promišlja i vrednuje ideje uz podršku učitelja.
OPIS AKTIVNOSTI aktivnost – Narugala se rugalica rugalici – radijska emisija
https://www.youtube.com/watch?v=oEDrX5X4icI Učenici usmjereno slušaju radijsku emisiju o ruganju. Rješavaju zadatke različitih tipova kako bi provjerili razumijevanje slušanoga
aktivnost – čitanje s tablicom predviđanja Šime Storić, Filip + Livija Učitelj najavljuje tekst o ruganju. Učitelj dijeli učenicima predložak tablice predviđanja i objašnjava postupak popunjavanja. Učenici popunjavaju tablicu predviđanja prema onomu što čuju. Učenici usmeno razmjenjuju napisano u paru. Učenici izvješćuju o razmjeni podataka iz tablice predviđanja.
3. aktivnost: Vrući stolac za Filipa i Liviju Učenici analiziraju postupke i osobine Filipa i Livije Učenici postavljaju pitanja Filipu ili Liviji o postupcima, osjećajima, osobinama koje su saznali u tekstu-povezuju tekst i sa radijskom emisijom
4. aktivnost – Parolom protiv ruganja Učenici osmišljavaju parolu kojom će izraziti poruku protiv ruganja koristeći se pri tom imperativom. Učenici javno iskazuju stav podizanjem parole!
5. aktivnost – aktivnost – Samovrednujem svoj današnji rad (7 min) Učenici samovrednuju nastavne sate (semafor uspješnosti rada)
Vrednovanje za učenje: - učitelj upućuje učenike u aktivnosti - učitelj potiče i prati aktivnost učenika - učitelj povratno informira učenike o uspješnosti rješavanja pojedinih zadataka tijekom rješavanja i nakon njihova završetka. Vrednovanje kao učenje: - učenici komentiraju i uspoređuju svoje uratke - učenici samovrednuju rad na satu Vrednovanje naučenoga: - učitelj može vrednovati aktivnost učenika tijekom provedbe pojedinih aktivnosti
PLAN PLOČE Šime Storić, Filip Livija LISTIĆ ZA SAMOVREDNOVANJE SAMOPROCJENA USPJEŠNOSTI RADA NA KRAJU NASTAVNOG SATA NL slušanje radijske emisije s razumijevanjem
Koje su dvije teme emisije? ______________________ __________________________ Kada prestaje nestašluk i počinje zlostavljanje?
_______________________________________________________________________ Tko je prvi stručni sugovornik voditeljima emisije?
_______________________________________________________________________ Navedi dva uzroka ruganja, koja si čuo/čula u emisiji, a najvažnija su po tvom mišljenju.
__________________________________ _________________________________ Tko su djeci učitelji ruganja? ________________________________________________________________________ U kojoj je pjesmi iz emisije imperativom izrečena osnovna misao emisije?
__________________________________________________________________________ Kojom je rečenicom izrečena poruka radijske emisije Narugala se rugalica rugalici?
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Šime Storić, Filip + Livija (tablica predviđanja) Vjekoslava Hrastović
|
Osnovna škola Jagode Truhelke Osijek |