2022-03-16 12:10:00

Rad po postajama - primjer dobre prakse

Učenici su u postajama posjetili zamišljenu knjižnicu i upoznavali knjige referentne zbirke ( veza s ishodom OŠ HJ C. 7.3.)

ORGANIZACIJA RADA

učionica doživljava transformaciju – stolovi razmješteni u postaje – svaka označena: 1. POSTAJA, 2. POSTAJA… učenici rješavaju zadatke od postaje do postaje- nije važan redoslijed, nego proći kroz sve postaje (vrijeme rada na postaji do 10 minuta) na 1 postaji može biti samo 1 tim učenici organizirani u timove – predložene vođe biraju članove svoga tima ( uključeni i učenici koji nastavu pohađaju uz prilagodbu sadržaja)

 

SVRHA RADA PO POSTAJAMA

svaki učenik pridonosi osobnim udjelom rezultatu skupine stjecanje znanja razvijanjem komunikacijskih vještina, dobrih međuodnosa učenika u kraćem vremenu usvojiti više sadržaja

 

ULOGA UČITELJA

veća u pripremi nego na satu grupira zadatke po sadržaju, težini, strategiji obilazi skupine po pozivu, pomaže, potiče, upozorava na vrijeme

 

NASTAVNA SREDSTVA I POMAGALA: svi polazni tekstovi, knjige referentne zbirke, računalo nalaze se na određenoj postaji

Zadatci se nalaze u velikoj omotnici. Nakon rada u nekoj postaji, učenici vraćaju zadatke ponovo u omotnicu, knjige i računalo ostavljaju u polaznom stanju.

 

Primjeri zadataka na postajama:

postaja

 

1. Dopuni :

Enciklopedije su __________________djela u kojima se ___________________ili ________________

slijedom obrađuju ____________________ o ljudskom ________________.

 

2. Usporedi opću i specijalnu enciklopediju Vennovim dijagramom.

                                                                   

3. Pronađi u nekoj od ponuđenih enciklopedija pojam po izboru tvoje skupine i istraži mu značenje!         

  Postaja

 

1. Zaokruži točne odgovore!

   U leksikonima se sažeto tumače:

   a) znamenite osobe                                                               b) pravopisna pravila                                                           c) recepti za kolače                                                              d) zemljopisna imena                                                               e) znanstveno i stručno nazivlje

 

2. Istraži u Leksikonu nobelovaca koji su Hrvati dobitnici Nobelove nagrade za kemiju i kada su je dobili!

 

  Postaja

 

1. Izdvoji u natuknicama 2 pojedinosti za tražene pojmove zapiši ih!

 

 

PRAVOPIS

RJEČNIK

 

 

 

 

 

 

2. S pomoću Rječnika stranih riječi objasni značenje riječi biblioteka!

 

3. U trenutno važećem pravopisu (izdavač: Institut za hrvatski jezik i jezikoslovlje) istraži kako se pravilno piše pojam KNJIŽNICE GRADA ZAGREBA.

    Navedi poglavlje i stranicu na kojoj ste pronašli traženo rješenje.

 

Postaja

 

              1.Objasni značenje oznake e u Googlovoj općoj e.enciklopediji!

 

2. Istraži 1 poveznicu, po izboru skupine, na koju te upućuje Googlova enciklopedija na internetu i navedi 1 podatak koji si saznao!

 

3. Pronađi 1 zanimljiv rekord u enciklopediji Guinness world records i zapiši ga!

 

 

NAKON RADA U POSTAJAMA – UOPĆAVANJE SADRŽAJA

 

 kratko izvješće timova o radu po postajama učenike dočekuje papir s natuknicama o nekom pojmu iz neke postaje  - dodijeli mu naslov

Vrednovanje kao učenje

osmisli bar 1 zadatak za drugu skupinu koji se odnosi na temu referentna zbirka postavljanje pitanja drugim skupinama i odgovaranje na pitanja (vršnjačko vrednovanje)

 

 

Vjekoslava Hrastović


Osnovna škola Jagode Truhelke Osijek