2022-06-20 15:12:59 Slušanje i govorenje – primjer dobre prakse S učenicima petoga razred održan je dvosat u kojemu je bio naglasak na slušanju i govorenju ( ishodi OŠ HJ A.5.1. i A.5.2.) i na usvajanju novih komunikacijskih vještina.
PRIMJERENA KOMUNIKACIJA VJEŠTINA JE KOJA SE UČI Učiteljica je ostvarivanje ishoda predvidjela kroz sljedeće aktivnosti: Usreći drugog riječima Učenici dobacuju jedni drugima lopticu/klupko vune i govore dvije stvari u kojima je osoba uspješna ili dvije pozitivne osobine. Učenik koji je primio lopticu, parafrazira što je čuo i zahvali na lijepom riječima/komplimentu. O riječima u Riječi Nakon poslušane pjesme Zlate Kolarić- Kišur, Riječi (Šojat, Anita. 2016. Snaga riječi-čitanka za 5. razred. Školska knjiga. Zagreb.) učenici iznose dojmove i razmišljanja o utjecaju riječi na ljude. Povezuju pjesmu sa svojim iskustvom. Isto, a različito Učiteljica čita prvu verziju priče Svaki zašto ima svoj zato (Vlatka Bosutić-Cvijić. 2019. Sat razrednika-aktivnosti. Školska knjiga. Zagreb) u kojoj je prikazan neprimjereni oblik komunikacije koji je doveo do sukoba. Jedan učenik sažeto prepričava priču da bi se provjerilo jesu li dobro razumjeli tekst. Učenici u paru rješavaju zadatke na listiću. Izvještavaju ostale učenike o zaključcima. Iznose svoja razmišljanja o mogućem drugačijem tijeku priče. Učiteljica čita drugu verziju priče u kojoj je opisana ista situacija, ali uz primjerenu komunikaciju. Učenici uspoređuju prvu i drugu verziju i zaključuju o važnosti primjerene komunikacije. Govor zmije i govor žirafe Učiteljica učenicima pokazuje igračke zmije i žirafe. Učenici opisuju zmiju i žirafu te izvode zaključak o mogućim načinima kako komunicira zmija, a kako žirafa. Učiteljica uz pomoć lutaka izvodi dijalog kao primjer govora žirafe i zmije. Učenici uspoređuju poslušani govor zmije i žirafe s obilježjima prikazanim na slikokazu. Potom učenici u paru izvlače karticu određene situacije, zamišljaju situaciju te govore iz pozicije lutke (zmija/žirafa) koju su izabrali. Ostali učenici komentiraju izvedbu. Nenasilna komunikacija-animirani film Učenici gledaju film o nenasilnoj komunikaciji (Nenasilna komunikacija - Centar krugovi u suradnji s animatorima). Prije gledanja dobivaju upute povezane sa zadatkom koji će uslijediti nakon gledanja. Uz pomoć slikokaza upoznaju se s pojmovima glasnogovornik i konferencija za novinare. Konferencija za novinare Učenici u skupinama rade na zadatku-predstaviti odgledani film i poruku koju nosi na zamišljenoj konferenciji za novinare. Skupine pišu plan izlaganja. Glasnogovornici skupina izlažu, a ostali učenici iz razreda su novinari koji po završetku svakog izlaganja postavljaju pitanja. Po završetku svih aktivnosti učenici dogovorenim položajem tijela dogovoraju na učiteljičino pitanje: Hoće li mi ovo što sam danas naučio koristiti u životu te obrazlažu svoj odgovor. Vlatka Bosutić - Cvijić, učiteljica hrvatskog jezika |
Osnovna škola Jagode Truhelke Osijek |