2021-06-10 14:06:00

KOKO U PARIZU U TELEVIZORU - DJELO ZA CJELOVITO ČITANJE I ISHOD B.4. primjer dobre prakse

U nastavi Hrvatskoga jezika kao djelo za cjelovito čitanje analizira se i roman Ivana Kušana Koko u Parizu

Ishodi na razini predmetnoga kurikuluma:

OŠ HJ B.5.4. Učenik se stvaralački izražava prema vlastitom interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta.

 

Zadatak je učenika prikazati djelo na kreativan, originalan način i pri tome razvijati stvaralačko mišljenje na temelju jezičnih vještina, aktivnoga rječnika i prethodno stečenih znanja. Učenik čitajući djelo istražuje, eksperimentira i slobodno radi na temi i fabuli djela povezujući ga s vlastitim iskustvom. Po završetku stvaralačkoga rada, ilustriranja, priprema se za izvedbu. Nakon vlastite izvedbe komentira i vrednuje uratke drugih učenika uspoređujući ih sa svojima.

 Učenicima je učiteljica Hrvatskoga jezika Vjekoslava Hrastović tijekom i nakon čitanja osmislila sljedeće aktivnosti:

1. zadatak prije čitanja - izrada televizora prema uputi:

a) priredi kartonsku kutiju i bijele papire (širinom manje od kutije), 2 kartonska tuljka od ubrusa

b) na kutiji napravi rupe sa strane tako da kroz njih mogu proći kartonski tuljci

c) prednju stranu kutije izreži i napravi prozorčić – veličina prozorčića i papira na kojima će se nalaziti okviri crteža treba biti jednaka

2. zadatak nakon čitanja djela:

kronološki ilustrirajte glavne događaje iz djela Koko u Parizu na određenim poljima papira papire međusobno spojite ljepljivom trakom onako kako se odvija fabula zalijepite/pričvrstite ih na tuljac i zatvorite kutiju tijekom prepričavanja djela izmjenjujete slike prepričavajući i komentirajući pročitano djelo

 

 

Učenici su najprije mogli postavljati pitanja učeniku izlagaču/izlagačici o djelu, ilustracijama, načinu predstavljanja. Nakon toga su vršnjački vrednovali radove i predstavljanje drugih učenika prema opisniku:

kreativnost – ime djela, autor, naslov, urednost                   3- 2 -1 razumijevanje pročitanoga, cjelovitost prikazanoga            2- 1- 0 pravogovor                                                                            2- 1- 0 jasnoća i izražajnost izlaganja                                              2- 1- 0 opći dojam predstavljenoga                                                  1- 0

     

Učiteljica Hrvatskog jezika Vjekoslava Hrastović


Osnovna škola Jagode Truhelke Osijek