2021-06-10 14:06:00 KOKO U PARIZU U TELEVIZORU - DJELO ZA CJELOVITO ČITANJE I ISHOD B.4. primjer dobre prakse U nastavi Hrvatskoga jezika kao djelo za cjelovito čitanje analizira se i roman Ivana Kušana Koko u Parizu Ishodi na razini predmetnoga kurikuluma: OŠ HJ B.5.4. Učenik se stvaralački izražava prema vlastitom interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta.
Zadatak je učenika prikazati djelo na kreativan, originalan način i pri tome razvijati stvaralačko mišljenje na temelju jezičnih vještina, aktivnoga rječnika i prethodno stečenih znanja. Učenik čitajući djelo istražuje, eksperimentira i slobodno radi na temi i fabuli djela povezujući ga s vlastitim iskustvom. Po završetku stvaralačkoga rada, ilustriranja, priprema se za izvedbu. Nakon vlastite izvedbe komentira i vrednuje uratke drugih učenika uspoređujući ih sa svojima. Učenicima je učiteljica Hrvatskoga jezika Vjekoslava Hrastović tijekom i nakon čitanja osmislila sljedeće aktivnosti: 1. zadatak prije čitanja - izrada televizora prema uputi: a) priredi kartonsku kutiju i bijele papire (širinom manje od kutije), 2 kartonska tuljka od ubrusa b) na kutiji napravi rupe sa strane tako da kroz njih mogu proći kartonski tuljci c) prednju stranu kutije izreži i napravi prozorčić – veličina prozorčića i papira na kojima će se nalaziti okviri crteža treba biti jednaka 2. zadatak nakon čitanja djela: kronološki ilustrirajte glavne događaje iz djela Koko u Parizu na određenim poljima papira papire međusobno spojite ljepljivom trakom onako kako se odvija fabula zalijepite/pričvrstite ih na tuljac i zatvorite kutiju tijekom prepričavanja djela izmjenjujete slike prepričavajući i komentirajući pročitano djelo
Učenici su najprije mogli postavljati pitanja učeniku izlagaču/izlagačici o djelu, ilustracijama, načinu predstavljanja. Nakon toga su vršnjački vrednovali radove i predstavljanje drugih učenika prema opisniku: kreativnost – ime djela, autor, naslov, urednost 3- 2 -1 razumijevanje pročitanoga, cjelovitost prikazanoga 2- 1- 0 pravogovor 2- 1- 0 jasnoća i izražajnost izlaganja 2- 1- 0 opći dojam predstavljenoga 1- 0
Učiteljica Hrvatskog jezika Vjekoslava Hrastović |
Osnovna škola Jagode Truhelke Osijek |