2021-03-18 16:38:53

Biti poduzetan na putu do uspjeha

Kroz tekst Dinke Jurčić, Trebaš lovu? Zaradi je! učenici 8. c , osim što su se bavili obilježjima neknjiževnog teksta i uspoređivali ga s književnim, učenici su promišljali o tome što znači biti uspješan te kako postati uspješan. 

 

Također, dotakli su se raspolaganja financijama u životu, a što je predviđeno međupredmetnom temom Poduzetništvo. Pokazalo se da je učenicima ta tema jako zanimljiva, što su i dokazali svojim aktivnim sudjelovanjem i idejama koje su predložili.

Jedan od zaključaka s ovih sati bio je da se u Teslu i bitcoin najviše isplati investirati. Naime, početne ideje zarađivanja novca podrazumijevale su da novac već postoji i da ga samo treba uložiti u nešto. Do kraja sata shvatili su da novac ipak prvo treba zaraditi te su  predlagali i razrađivali ideje za projekte koji bi im donijeli financijsku korist.

Na satu su provedene sljedeće aktivnosti:

Rješavanje problemske situacije

Učenici slušaju kraći tekst o poduzetniku Ivanu koji je je bio uspješan i imao određene planove (gradnja bazena, putovanja…). Došla je recesija i njegove su se financijske mogućnosti znatno smanjile. Nakon nekog vremena pružila mu se prilika i zaradio je solidnu količinu novca. Učenici nude savjete što sad Ivan treba učiniti s novcem. Obrazlažu ih.

Iznose svoja razmišljanja što znači biti uspješan i smatraju li sebe uspješnima.

Neknjiževno/književno

Učenici slušaju tekst Trebaš lovu/zaradi je. Iznose dojmove o tekstu. Uspoređuju ga s književnim tekstovima koje inače interpretiraju na satu. Izvode zaključak o obilježjima neknjiževnog teksta.

Dobar savjet zlata vrijedi

Individualno čitaju tekst i izdvajaju dva savjeta koja smatraju najvažnijim za razvoj uspješnosti. Dijele misli u skupini uz objašnjenje kako izabrane savjete primijeniti u životu. Unutar skupine usaglašavaju stavove te predstavnik skupine izvještava ostale učenike o izabranim savjetima.

Poduzetničko razmišljanje

U skupini predlažu ideje za projekt koji bi im bio financijski isplativ. Određuju cilj projekta, vrijeme trajanja, potrebne resurse i u što će uložiti zarađeni novac. Predstavljaju svoje ideje ostalim učenicima.

Sve njihove ideje predstavljaju Poduzetnički inkubator 8. c za neke buduće individualne ili razredne projekte.

Dovrši rečenicu

Učenici dovršavaju rečenicu Na ovom sam satu… Iznose svoje mišljenje o spoznajama, znanjima i informacijama koje su dobili i za koje smatraju da će im trebati ili da su utjecale na njih.

    

Realizirani su sljedeći ishodi:

OŠ HJ A.8.1.

Učenik govori i razgovara u skladu sa svrhom govorenja i sudjeluje u planiranoj raspravi.

OŠ HJ A.8.3.Učenik čita tekst, prosuđuje značenje teksta i povezuje ga s prethodnim znanjem i iskustvom.

OŠ HJ A.8.4.Učenik piše raspravljačke tekstove u skladu s temom i prema planu.

OŠ HJ C.8.2. Učenik prosuđuje popularnokulturne tekstove s obzirom na književni kontekst i kontekst ostalih umjetnosti.

Vlatka Bosutić - Cvijić


Osnovna škola Jagode Truhelke Osijek