2021-03-18 16:38:53 Biti poduzetan na putu do uspjeha Kroz tekst Dinke Jurčić, Trebaš lovu? Zaradi je! učenici 8. c , osim što su se bavili obilježjima neknjiževnog teksta i uspoređivali ga s književnim, učenici su promišljali o tome što znači biti uspješan te kako postati uspješan.
Također, dotakli su se raspolaganja financijama u životu, a što je predviđeno međupredmetnom temom Poduzetništvo. Pokazalo se da je učenicima ta tema jako zanimljiva, što su i dokazali svojim aktivnim sudjelovanjem i idejama koje su predložili. Jedan od zaključaka s ovih sati bio je da se u Teslu i bitcoin najviše isplati investirati. Naime, početne ideje zarađivanja novca podrazumijevale su da novac već postoji i da ga samo treba uložiti u nešto. Do kraja sata shvatili su da novac ipak prvo treba zaraditi te su predlagali i razrađivali ideje za projekte koji bi im donijeli financijsku korist. Na satu su provedene sljedeće aktivnosti: Rješavanje problemske situacijeUčenici slušaju kraći tekst o poduzetniku Ivanu koji je je bio uspješan i imao određene planove (gradnja bazena, putovanja…). Došla je recesija i njegove su se financijske mogućnosti znatno smanjile. Nakon nekog vremena pružila mu se prilika i zaradio je solidnu količinu novca. Učenici nude savjete što sad Ivan treba učiniti s novcem. Obrazlažu ih. Iznose svoja razmišljanja što znači biti uspješan i smatraju li sebe uspješnima. Neknjiževno/književnoUčenici slušaju tekst Trebaš lovu/zaradi je. Iznose dojmove o tekstu. Uspoređuju ga s književnim tekstovima koje inače interpretiraju na satu. Izvode zaključak o obilježjima neknjiževnog teksta. Dobar savjet zlata vrijediIndividualno čitaju tekst i izdvajaju dva savjeta koja smatraju najvažnijim za razvoj uspješnosti. Dijele misli u skupini uz objašnjenje kako izabrane savjete primijeniti u životu. Unutar skupine usaglašavaju stavove te predstavnik skupine izvještava ostale učenike o izabranim savjetima. Poduzetničko razmišljanjeU skupini predlažu ideje za projekt koji bi im bio financijski isplativ. Određuju cilj projekta, vrijeme trajanja, potrebne resurse i u što će uložiti zarađeni novac. Predstavljaju svoje ideje ostalim učenicima. Sve njihove ideje predstavljaju Poduzetnički inkubator 8. c za neke buduće individualne ili razredne projekte. Dovrši rečenicuUčenici dovršavaju rečenicu Na ovom sam satu… Iznose svoje mišljenje o spoznajama, znanjima i informacijama koje su dobili i za koje smatraju da će im trebati ili da su utjecale na njih.
Realizirani su sljedeći ishodi: OŠ HJ A.8.1. Učenik govori i razgovara u skladu sa svrhom govorenja i sudjeluje u planiranoj raspravi. OŠ HJ A.8.3.Učenik čita tekst, prosuđuje značenje teksta i povezuje ga s prethodnim znanjem i iskustvom. OŠ HJ A.8.4.Učenik piše raspravljačke tekstove u skladu s temom i prema planu. OŠ HJ C.8.2. Učenik prosuđuje popularnokulturne tekstove s obzirom na književni kontekst i kontekst ostalih umjetnosti. Vlatka Bosutić - Cvijić |
Osnovna škola Jagode Truhelke Osijek |