preskoči na sadržaj

Osnovna škola Jagode Truhelke Osijek

Vijesti

Sedmaši - blackout pjesnici

Autor: Višnja Cvek, 1. 6. 2020.

Za studente na nastavnoj praksi održana  dva ogledna sata (blok sat) u sedmom razredu u kojima je naglasak na stvaralaštvu učenika i unutarpredmetnu korelaciju dvaju nastavnih područja: književnost i jezično izražavanje 

Unutarpredmetna korelacija-primjer dobre prakse

Sedmaši – blackout pjesnici

   

Za studente na nastavnoj praksi održala sam dva ogledna sat (blok sat) u sedmom razredu u kojima sam naglasak stavila na stvaralaštvo učenika i unutarpredmetnu korelaciju dvaju nastavnih područja: književnost i jezično izražavanje na primjeru sljedećih nastavnih jedinica:

  1. Fra Ante Vučković, Riječ

Područje: književnost, programska tema 1. Ideja u književnom djelu, ključni pojam: ideja. Obrazovna postignuća: uočiti ideju u književnom djelu, razlikovati ideju od pouke.

  1. Izražavanje pjesničkim slikama

Područje: jezično izražavanje, programska tema 7. Izražavanje pjesničkim slikama, ključni pojam: stilska izražajna sredstva. Obrazovna postignuća: samostalno stvarati stilska izražajna sredstva i rabiti ih u stvaralačkom pisanju.

TIJEK NASTAVNIH SATI

  1. aktivnost- Pantomima

 Jedan je učenik drugima pokušao prenijeti poruku koju je dobio od učiteljice (Jučer sam bio jako sretan! U petak idem s prijateljicom kupiti novu haljinu za rođendan.), ali tako da nije smio upotrijebiti riječ (govorenu ili pisanu) niti pisati oblikujući slova prstima.

Ostali učenici zapisivali su na ljepljive papiriće što misle koju im je poruku učenik htio prenijeti. Svoje papiriće lijepili su na prazan A3 papir. Kada su svi zalijepili svoje papire, čuli su zadanu rečenicu i usporedili je sa svojom.

Učenik koji je pokušao prenijeti poruku iznio je kako se osjećao pokušavajući prenijeti poruku, a ostali učenici kako su se osjećali i kako su tumačili/iščitavali njegove pokušaje prenošenja poruke. Uočili su da su dijelove poruke ipak shvatili jer ih je učenik uspio prenijeti neverbalnom komunikacijom.

 Zaključili su da su riječi jako važne za točno prenošenje informacija i da je neke informacije gotovo nemoguće točno prenijeti bez riječi.

  1. aktivnost- Dvostruki dnevnik

Učenici su čitali pjesmu fra Ante Vučkovića Riječ vodeći dvostruki dnevnik. Zadatak im je bio izdvojiti jednu ili dvije misli koje im se sviđaju, koje su im po nečemu bliske ili ih mogu povezati sa svojim iskustvom. Izabrane misli trebali su obrazložiti. Nekoliko učenika je pročitalo i obrazložilo svoj izbor stihova.

  1. aktivnost- Od ideje do ideje

Učenici su radili u skupinama. U čitanci Snaga riječi 7 istraživali su što je ideja, a što pouka. Mogli su se služiti i mobitelima za produbljivanje značenja pojmova. Potom su unutar skupine raspravljali o ideji pjesme Riječ. Zaključak su napisali na papir i pripremili se za izlaganje.

  1. aktivnost- Prezentacija rada

Svaka je skupina objasnila i oprimjerila pojmove ideja i pouka pjesme. Iznijeli su svoje zaključke o tome što je ideja zadane pjesme i obrazložili ih. Ostali učenici mogli su komentirati izrečeno i tražiti dodatna pojašnjenja.

  1. aktivnost- Mini lekcija o blackout poeziji

Učiteljica je učenike upoznala s blackout poezijom i pokazala nekoliko primjera iste.

  1. aktivnost- Stvaranje blackout pjesme

Učenici su pročitali tekst koji im je dan kao predložak za rad te u njemu pronašli i istaknuli riječi kojima su oblikovali svoju blackout pjesmu, a ostalo zatamnili markerima. Nekoliko učenika pročitalo je svoje pjesme i izdvojilo stilska izražajna sredstva koja su upotrijebili u oblikovanju ideje.

  1. aktivnost- Obilazak galerije

Svoje radove učenici su stavili na pano. Pregledali su i pročitali radove drugih učenika. Prepoznali su u njima stilska izražajna sredstva i ideju njihovih novonastalih pjesama. Na samoljepljive papiriće pisali su komentare i lijepili ih na komentirane radove.

  1. aktivnost- Minuta za kraj

Jednom rečenicom učenici su se osvrnuli na održane sate.

Primjeri blackout poezije nastali na održanim satima

                                                                                  Vlatka Bosutić-Cvijić,

učiteljica Hrvatskoga jezika u OŠ                             Jagode Truhelke

Osijek, 2020.




Udžbenici
Lista linkova je prazna
Oglasna ploča
Školski jelovnik
Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
Brojač posjeta
Ispis statistike od 7. 10. 2011.

Ukupno: 386854
Kalendar
« Ožujak 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji

Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja
CMS za škole logo
Osnovna škola Jagode Truhelke Osijek / Crkvena 23, HR-31000 Osijek / os-jtruhelke-os.skole.hr / ured@os-jtruhelke-os.skole.hr
preskoči na navigaciju